Tato bakalářská práce byla sepsána s cílem připravit a realizovat celotáborovou hru s prvky environmentální výchovy pro mladší školní věk. Práce je členěna na dvě části, teoretická východiska a praktickou část.
Teoretická část práce je zaměřena na vysvětlení a objasnění základních pojmů vztahující se k danému tématu, principů zážitkové pedagogiky, cílové skupiny a letním dětským táborům.
Praktická část práce podrobně popisuje přípravu a následnou realizaci celotáborové hry, metodiku a vyhodnocování cílů.
Letní dětský tábor se uskutečnil v červenci 2018.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor theses was to project and implement a camp game with the elements of environmental education for primary school-aged children. The paper is divided into a theoretical and a practical part.
The theoretical part of the paper focuses on explaining and clarifying the fundamental terms concerning the subject, the principles of experiential education, the targeted group and summer camps for children.
In the practical part the author describes the preparation and implementation of the camp game, the evaluation of the goals and used methods.
The summer camp for children described in this theses took place in July 2018.
Klíčová slova
Mladší školní věk, letní dětský tábor, zážitek, prožitková pedagogika, environmentální výchova, celotáborová hra.
Klíčová slova v angličtině
Primary school-aged children, the summer camp for children, experience, experiential education, environmental education, the camp game.
Rozsah průvodní práce
93
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce byla sepsána s cílem připravit a realizovat celotáborovou hru s prvky environmentální výchovy pro mladší školní věk. Práce je členěna na dvě části, teoretická východiska a praktickou část.
Teoretická část práce je zaměřena na vysvětlení a objasnění základních pojmů vztahující se k danému tématu, principů zážitkové pedagogiky, cílové skupiny a letním dětským táborům.
Praktická část práce podrobně popisuje přípravu a následnou realizaci celotáborové hry, metodiku a vyhodnocování cílů.
Letní dětský tábor se uskutečnil v červenci 2018.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor theses was to project and implement a camp game with the elements of environmental education for primary school-aged children. The paper is divided into a theoretical and a practical part.
The theoretical part of the paper focuses on explaining and clarifying the fundamental terms concerning the subject, the principles of experiential education, the targeted group and summer camps for children.
In the practical part the author describes the preparation and implementation of the camp game, the evaluation of the goals and used methods.
The summer camp for children described in this theses took place in July 2018.
Klíčová slova
Mladší školní věk, letní dětský tábor, zážitek, prožitková pedagogika, environmentální výchova, celotáborová hra.
Klíčová slova v angličtině
Primary school-aged children, the summer camp for children, experience, experiential education, environmental education, the camp game.
Zásady pro vypracování
Cíl:
1) Navrhnout volnočasový program celotáborové hry s prvky environmentální výchovy
2) Realizovat volnočasový program celotáborové hry s prvky environmentální výchovy
3) Vyhodnocení účinnosti volnočasového programu celotáborové hry pomocí evaluačních
metod
Metody:
Pozorování, dotazník, rozhovory
Zásady pro vypracování
Cíl:
1) Navrhnout volnočasový program celotáborové hry s prvky environmentální výchovy
2) Realizovat volnočasový program celotáborové hry s prvky environmentální výchovy
3) Vyhodnocení účinnosti volnočasového programu celotáborové hry pomocí evaluačních
metod
Metody:
Pozorování, dotazník, rozhovory
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, Jan. Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada, 2007. Pedagogika
(Grada). ISBN 978-80-247-1974-0.
DOLEŽALOVÁ, Edita. Hry na dětské tábory. Praha: Grada, 2004. Výchova a
vzdělávání. ISBN 80-247-0702-0.
FRANC, Daniel, Daniela SOBKOVÁ ZOUNKOVÁ a Andy MARTIN. Učení zážitkem a
hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press, 2007. Edice
aktivit a her. ISBN 978-80-251-1701-9.
NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Vyd. 6. Praha: Portál,
2011. ISBN 978-80-7367-910-1.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova,
Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, Jan. Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada, 2007. Pedagogika
(Grada). ISBN 978-80-247-1974-0.
DOLEŽALOVÁ, Edita. Hry na dětské tábory. Praha: Grada, 2004. Výchova a
vzdělávání. ISBN 80-247-0702-0.
FRANC, Daniel, Daniela SOBKOVÁ ZOUNKOVÁ a Andy MARTIN. Učení zážitkem a
hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press, 2007. Edice
aktivit a her. ISBN 978-80-251-1701-9.
NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Vyd. 6. Praha: Portál,
2011. ISBN 978-80-7367-910-1.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova,
Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.