V rámci bakalářské práce byla provedena rešerše vývoje a způsobů využívání digitálních zařízení ve výuce. K mapování technologického vývoje a trendů bylo přistupováno z hlediska kulturního, s poukázáním na proměny společnosti v závislosti na technologických determinantech. Uvozením této proměny vznikl prostor pro otázky související s aktuálním stavem na českých školách. Na jejich základě byl vytvořen dotazník, který zjišťoval míru a způsob užívání DP středoškolskými studenty ve vybraném městě, Hranicích na Moravě.
Anotace v angličtině
In the frame of this bachelor thesis was research of development and ways of using digital devices in education. The mapping of technological development and trends was approached from the cultural point of view with reference to changes in society in relation to technological determinants. By introducing this transformation, there was a space for questions related to the current situation in Czech schools. On the basis of them was then created a questionnaire, which determined the rate and way of using DP by secondary school students in a specific city, Hranice na Moravě.
Klíčová slova
Dotazník, statistické zpracování dotazníkového šetření, střední školy, digitální technologie, kyberkultura
Klíčová slova v angličtině
Questionnaire, Statistical processing of questionnaire researches, High school, Digital technology, Cyberculture
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V rámci bakalářské práce byla provedena rešerše vývoje a způsobů využívání digitálních zařízení ve výuce. K mapování technologického vývoje a trendů bylo přistupováno z hlediska kulturního, s poukázáním na proměny společnosti v závislosti na technologických determinantech. Uvozením této proměny vznikl prostor pro otázky související s aktuálním stavem na českých školách. Na jejich základě byl vytvořen dotazník, který zjišťoval míru a způsob užívání DP středoškolskými studenty ve vybraném městě, Hranicích na Moravě.
Anotace v angličtině
In the frame of this bachelor thesis was research of development and ways of using digital devices in education. The mapping of technological development and trends was approached from the cultural point of view with reference to changes in society in relation to technological determinants. By introducing this transformation, there was a space for questions related to the current situation in Czech schools. On the basis of them was then created a questionnaire, which determined the rate and way of using DP by secondary school students in a specific city, Hranice na Moravě.
Klíčová slova
Dotazník, statistické zpracování dotazníkového šetření, střední školy, digitální technologie, kyberkultura
Klíčová slova v angličtině
Questionnaire, Statistical processing of questionnaire researches, High school, Digital technology, Cyberculture
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit a porovnat způsoby využití času dospívajících na digitálních prostředcích na vzorků žáků středních škol v Hranicích na Moravě.
Požadavky:
1) Studentka provede rešerši se zaměřením na obdobné výzkumy či dlouhodobě sledované statistiky a na jejím základě vymezí hlavní pojmy a shrne dosavadní stav poznání v oblasti využívání technologií.
2) Na základě studia relevantní metodologie sestaví dotazník adekvátně cíli práce.
3) Realizuje kvantitativně zaměřený výzkum na vzorku alespoň tří středních škol s maturitními obory v dané obci. Z každé školy bude do šetření zařazena vždy alespoň jedna třída v prvním a jedna v maturitním ročníku. Tím bude zajištěn místně specifický, ale oborově rozmanitý vzorek žáků.
4) Sesbíraná data vyhodnotí vzhledem ke stanovenému cíli dotazníku i celé bakalářské práce.
5) Navrhne případná doporučení pro využití získaných poznatků ve výuce na dotyčných školách.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit a porovnat způsoby využití času dospívajících na digitálních prostředcích na vzorků žáků středních škol v Hranicích na Moravě.
Požadavky:
1) Studentka provede rešerši se zaměřením na obdobné výzkumy či dlouhodobě sledované statistiky a na jejím základě vymezí hlavní pojmy a shrne dosavadní stav poznání v oblasti využívání technologií.
2) Na základě studia relevantní metodologie sestaví dotazník adekvátně cíli práce.
3) Realizuje kvantitativně zaměřený výzkum na vzorku alespoň tří středních škol s maturitními obory v dané obci. Z každé školy bude do šetření zařazena vždy alespoň jedna třída v prvním a jedna v maturitním ročníku. Tím bude zajištěn místně specifický, ale oborově rozmanitý vzorek žáků.
4) Sesbíraná data vyhodnotí vzhledem ke stanovenému cíli dotazníku i celé bakalářské práce.
5) Navrhne případná doporučení pro využití získaných poznatků ve výuce na dotyčných školách.
Seznam doporučené literatury
- BERKI, Jan. Projektované, realizované a dosažené ICT kurikulum na základních školách. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2016. Disertační práce.
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod: analýza a meta analýza dat. Vyd. 3., přepracované. Praha: Portal, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3.
- CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1., dotisk 1. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1369-4.
- SAK, Petr a kol. Člověk a vzdělávání v informační společnosti: vzdělávání a život. Vyd. 1., Praha: Portal, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
Seznam doporučené literatury
- BERKI, Jan. Projektované, realizované a dosažené ICT kurikulum na základních školách. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2016. Disertační práce.
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod: analýza a meta analýza dat. Vyd. 3., přepracované. Praha: Portal, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3.
- CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1., dotisk 1. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1369-4.
- SAK, Petr a kol. Člověk a vzdělávání v informační společnosti: vzdělávání a život. Vyd. 1., Praha: Portal, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.