Diplomová práce se zabývá řízením nevýrobních procesů v účetní firmě XY. Cílem diplomové práce je analyzovat vybrané nevýrobní procesy podniku, identifikovat slabá místa a navrhnout opatření, která firmě pomohou zlepšit řízení těchto procesů a zároveň zvýšit hodnotu a důvěryhodnost v očích zákazníků i zaměstnanců. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V rešeršní části je definován pojem proces a další důležité termíny související s procesním řízením, nevýrobními procesy a změnou. Tato část zahrnuje také teoretické vymezení postupu implementace změny, zavádění a rozvoje procesního řízení ve firmě. Součástí je též obecný popis vybraných procesů, které jsou následně analyzovány v případové studii diplomové práce. Případová studie obsahuje stručný popis vybrané účetní společnosti XY a vlastní výzkum, který zahrnuje analýzu jednotlivých vybraných nevýrobních procesů v tomto podniku. Na základě provedené analýzy jsou sestaveny návrhy na zlepšení v oblasti řízení jednotlivých procesů v účetní firmě.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with management of non-production processes in accounting firm XY. The aim of this thesis is to analyze selected non-production processes of the company, identify weaknesses and propose measures that will help the company improve the management of these processes while increasing value and credibility in the eyes of customers and employees. The thesis is divided into two main parts. The research part defines the term process and other important terms related to process management, non-production processes and change. This part also includes the theoretical definition of the process of implementing change, implementation and development of process management in the company. It also includes a general description of selected processes, which are subsequently analyzed in the case study of the thesis. The case study contains a brief description of the selected accounting company XY and its own research, which includes the analysis of individual selected non-production processes in this company. Based on the analysis, proposals for improvement in the management of individual processes in the accounting company are compiled.
Klíčová slova
proces, procesní řízení, nevýrobní proces, plýtvání, změna, školení, komunikace
Klíčová slova v angličtině
process, process management, non-production process, waste, change, training, communication
Rozsah průvodní práce
99 s. (138 591 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá řízením nevýrobních procesů v účetní firmě XY. Cílem diplomové práce je analyzovat vybrané nevýrobní procesy podniku, identifikovat slabá místa a navrhnout opatření, která firmě pomohou zlepšit řízení těchto procesů a zároveň zvýšit hodnotu a důvěryhodnost v očích zákazníků i zaměstnanců. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V rešeršní části je definován pojem proces a další důležité termíny související s procesním řízením, nevýrobními procesy a změnou. Tato část zahrnuje také teoretické vymezení postupu implementace změny, zavádění a rozvoje procesního řízení ve firmě. Součástí je též obecný popis vybraných procesů, které jsou následně analyzovány v případové studii diplomové práce. Případová studie obsahuje stručný popis vybrané účetní společnosti XY a vlastní výzkum, který zahrnuje analýzu jednotlivých vybraných nevýrobních procesů v tomto podniku. Na základě provedené analýzy jsou sestaveny návrhy na zlepšení v oblasti řízení jednotlivých procesů v účetní firmě.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with management of non-production processes in accounting firm XY. The aim of this thesis is to analyze selected non-production processes of the company, identify weaknesses and propose measures that will help the company improve the management of these processes while increasing value and credibility in the eyes of customers and employees. The thesis is divided into two main parts. The research part defines the term process and other important terms related to process management, non-production processes and change. This part also includes the theoretical definition of the process of implementing change, implementation and development of process management in the company. It also includes a general description of selected processes, which are subsequently analyzed in the case study of the thesis. The case study contains a brief description of the selected accounting company XY and its own research, which includes the analysis of individual selected non-production processes in this company. Based on the analysis, proposals for improvement in the management of individual processes in the accounting company are compiled.
Klíčová slova
proces, procesní řízení, nevýrobní proces, plýtvání, změna, školení, komunikace
Klíčová slova v angličtině
process, process management, non-production process, waste, change, training, communication
Zásady pro vypracování
1. Teoretická východiska v oblasti řízení podnikových procesů.
2. Charakteristika vybrané společnosti.
3. Analýza současného stavu v oblasti řízení vybraných podnikových procesů.
4. Identifikace nedostatků či míst vhodných ke zlepšení.
5. Návrh opatření a jeho vyhodnocení včetně ekonomického hlediska.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická východiska v oblasti řízení podnikových procesů.
2. Charakteristika vybrané společnosti.
3. Analýza současného stavu v oblasti řízení vybraných podnikových procesů.
4. Identifikace nedostatků či míst vhodných ke zlepšení.
5. Návrh opatření a jeho vyhodnocení včetně ekonomického hlediska.
Seznam doporučené literatury
ASEFESO, Ade. 2013. Lean Implementation: Why Lean Fails and how to Prevent Failure. Great Britain: AA Global Sourcing. ISBN 9781291286724.
DARWISH, Ali. 2011. Business Process Mapping: A Guide to Best Practice. Australia: Writescope Publishers. ISBN 9780987070999.
FIŠER, Roman. 2014. Procesní řízení pro manažery: Jak zařídit, aby lidé věděli, chtěli, uměli i mohli. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024789651.
CHONG, Kf, Andrew YONG a Chong KIM LOY. 2017. Lean Management: The Essence of Efficiency Road to Profitability Power of Sustainability. Singapore: Partridge Publishing Singapore. ISBN 9781543742770.
JUROVÁ, Marie, et al. 2016. Výrobní a logistické procesy v podnikání. Praha: Grada Publishing. ISBN 8027193303.
KUBÍČKOVÁ, Lea a Karel RAIS. 2012. Řízení změn ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024775982.
ŘEPA, Václav. 2012. Procesně řízená organizace. Praha: Grada Publishing. ISBN 8024778661.
SVOZILOVÁ, Alena. 2011. Zlepšování podnikových procesů. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024772967.
PROQUEST. 2018. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [Cit. 2018-09-30]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Seznam doporučené literatury
ASEFESO, Ade. 2013. Lean Implementation: Why Lean Fails and how to Prevent Failure. Great Britain: AA Global Sourcing. ISBN 9781291286724.
DARWISH, Ali. 2011. Business Process Mapping: A Guide to Best Practice. Australia: Writescope Publishers. ISBN 9780987070999.
FIŠER, Roman. 2014. Procesní řízení pro manažery: Jak zařídit, aby lidé věděli, chtěli, uměli i mohli. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024789651.
CHONG, Kf, Andrew YONG a Chong KIM LOY. 2017. Lean Management: The Essence of Efficiency Road to Profitability Power of Sustainability. Singapore: Partridge Publishing Singapore. ISBN 9781543742770.
JUROVÁ, Marie, et al. 2016. Výrobní a logistické procesy v podnikání. Praha: Grada Publishing. ISBN 8027193303.
KUBÍČKOVÁ, Lea a Karel RAIS. 2012. Řízení změn ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024775982.
ŘEPA, Václav. 2012. Procesně řízená organizace. Praha: Grada Publishing. ISBN 8024778661.
SVOZILOVÁ, Alena. 2011. Zlepšování podnikových procesů. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024772967.
PROQUEST. 2018. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [Cit. 2018-09-30]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.