Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku virtuální reality a jejího využití v oblasti školení. Práce je rešeršního charakteru a obsahuje základní informace k problematice virtuální reality. Součástí práce je samotný popis virtuální reality, historie virtuální reality, různá zařízení pro vstup do virtuální reality nebo například formy jejího využití v různých odvětvích. Dále jsou v práci uvedeny základní informace o vzdělávání zaměstnanců a kvality. Hlavní část práce je věnována návrhu školení pro zaměstnance výstupní kontroly kvality vozu s použitím virtuální reality. Závěrem je uvedeno několik přínosů, které by navrhované školení přineslo.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis focuses on the subject of virtual reality and its use in the field of training. The work is of research character and contains primary information related to virtual reality. The first part of the thesis defines virtual reality, the history, numerous devices for entering virtual reality, and also its use in various sectors. Furthermore, the thesis provides basic information about employees and their education, as well as quality. The main part of the thesis aims at improvement outline of training for employees in a car quality control using virtual reality. The final part of the thesis presents a number of benefits that the proposed training would bring.
Klíčová slova
virtuální realita, aplikace, imerze, školení zaměstnanců, kvalita, výstupní
kontrola
Klíčová slova v angličtině
virtual reality, application, immersion, employee education, quality, quality control
Rozsah průvodní práce
51 s. (73 510 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku virtuální reality a jejího využití v oblasti školení. Práce je rešeršního charakteru a obsahuje základní informace k problematice virtuální reality. Součástí práce je samotný popis virtuální reality, historie virtuální reality, různá zařízení pro vstup do virtuální reality nebo například formy jejího využití v různých odvětvích. Dále jsou v práci uvedeny základní informace o vzdělávání zaměstnanců a kvality. Hlavní část práce je věnována návrhu školení pro zaměstnance výstupní kontroly kvality vozu s použitím virtuální reality. Závěrem je uvedeno několik přínosů, které by navrhované školení přineslo.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis focuses on the subject of virtual reality and its use in the field of training. The work is of research character and contains primary information related to virtual reality. The first part of the thesis defines virtual reality, the history, numerous devices for entering virtual reality, and also its use in various sectors. Furthermore, the thesis provides basic information about employees and their education, as well as quality. The main part of the thesis aims at improvement outline of training for employees in a car quality control using virtual reality. The final part of the thesis presents a number of benefits that the proposed training would bring.
Klíčová slova
virtuální realita, aplikace, imerze, školení zaměstnanců, kvalita, výstupní
kontrola
Klíčová slova v angličtině
virtual reality, application, immersion, employee education, quality, quality control
Zásady pro vypracování
1. Základní popis virtuální reality a její možnosti využití .
2. Využití virtuální reality v oblasti školení (zaměřené na kvalitu).
3. Návrh implementace školení.
4. Stanovení přínosů využití virtuální reality.
Zásady pro vypracování
1. Základní popis virtuální reality a její možnosti využití .
2. Využití virtuální reality v oblasti školení (zaměřené na kvalitu).
3. Návrh implementace školení.
4. Stanovení přínosů využití virtuální reality.
Seznam doporučené literatury
AUKSTAKALNIS, Steve a David BLATNER. Reálně o virtuální realitě: umění a věda virtuální reality. Brno: Jota, 1994. Nové obzory (Jota). ISBN 80-856-1741-2.
ČERNÁK, I., NAVRÁTIL, M. Vliv virtuální reality (VR) na psychiku jedince. Československá psychologie. 1997, roč. 41, č. 1, s. 55-65. ISSN 0009-062X
CHARVÁT, Martin. O nových médiích, modularitě a simulaci. 1. Praha: Togga, 2017. ISBN 978-80-7476-121-8.
MARTÍN-GUTIÉRREZ, Jorge. Virtual Technologies Trends in Education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 2017, 13(1), 469-486. DOI:10.12973/eurasia.2017.00626a. ISSN 13058215. Dostupné také z: http://www.ejmste.com/Virtual-Technologies-Trends-in-ducation,75042,0,2.html
PROQUEST. 2017. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2017-09-28]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Seznam doporučené literatury
AUKSTAKALNIS, Steve a David BLATNER. Reálně o virtuální realitě: umění a věda virtuální reality. Brno: Jota, 1994. Nové obzory (Jota). ISBN 80-856-1741-2.
ČERNÁK, I., NAVRÁTIL, M. Vliv virtuální reality (VR) na psychiku jedince. Československá psychologie. 1997, roč. 41, č. 1, s. 55-65. ISSN 0009-062X
CHARVÁT, Martin. O nových médiích, modularitě a simulaci. 1. Praha: Togga, 2017. ISBN 978-80-7476-121-8.
MARTÍN-GUTIÉRREZ, Jorge. Virtual Technologies Trends in Education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 2017, 13(1), 469-486. DOI:10.12973/eurasia.2017.00626a. ISSN 13058215. Dostupné také z: http://www.ejmste.com/Virtual-Technologies-Trends-in-ducation,75042,0,2.html
PROQUEST. 2017. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2017-09-28]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.