V bakalářské práci se zabývám syndromem vyhoření u učitelek mateřských škol, jelikož i tato profese spadá do skupiny, která je syndromem burnout ohrožena. Zaměřuji se na možné příčiny, příznaky, stavy podobné a související se syndromem vyhoření, jednotlivé fáze a především na prevenci. V praktické části podrobně popisuji příběh učitelky mateřské školy, která si syndromem vyhoření prošla.
Anotace v angličtině
In my bachelor's thesis I deal with burnout syndrome at teachers at nursery school, as this proffesion also belongs to the group that is endangered by the burnout syndrome. I focus on possible causes, symptoms, conditions similar and related to the burnout syndrome, individual phases and especially on prevention. In the practical part I describe in detail the case-study of teacher at nursery school who went through the burnout syndrome.
Klíčová slova
Syndrom vyhoření, učitel/ka mateřské školy, pomáhající profese, stres, fyzické a psychické vyčerpání, prevence
V bakalářské práci se zabývám syndromem vyhoření u učitelek mateřských škol, jelikož i tato profese spadá do skupiny, která je syndromem burnout ohrožena. Zaměřuji se na možné příčiny, příznaky, stavy podobné a související se syndromem vyhoření, jednotlivé fáze a především na prevenci. V praktické části podrobně popisuji příběh učitelky mateřské školy, která si syndromem vyhoření prošla.
Anotace v angličtině
In my bachelor's thesis I deal with burnout syndrome at teachers at nursery school, as this proffesion also belongs to the group that is endangered by the burnout syndrome. I focus on possible causes, symptoms, conditions similar and related to the burnout syndrome, individual phases and especially on prevention. In the practical part I describe in detail the case-study of teacher at nursery school who went through the burnout syndrome.
Klíčová slova
Syndrom vyhoření, učitel/ka mateřské školy, pomáhající profese, stres, fyzické a psychické vyčerpání, prevence
Cíl:
Cílem teoretické části práce je vymezit pojem syndrom vyhoření a podrobně popsat rizikové i protektivní faktory syndromu vyhoření se zřetelem na specifika profese učitele/učitelky MŠ.
Cílem praktické části je demonstrovat na kazuistice učitelky/učitele MŠ konkrétní rizikové i protektivní faktory syndromu vyhoření.
Požadavky:
Studium odborné literatury, pravidelné konzultace s vedoucím bakalářské práce
Metody:
Kazuistika, rozhovory s učitelkami mateřských škol
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem teoretické části práce je vymezit pojem syndrom vyhoření a podrobně popsat rizikové i protektivní faktory syndromu vyhoření se zřetelem na specifika profese učitele/učitelky MŠ.
Cílem praktické části je demonstrovat na kazuistice učitelky/učitele MŠ konkrétní rizikové i protektivní faktory syndromu vyhoření.
Požadavky:
Studium odborné literatury, pravidelné konzultace s vedoucím bakalářské práce
Metody:
Kazuistika, rozhovory s učitelkami mateřských škol
Seznam doporučené literatury
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak neztratit nadšení. Praha: Grada, 1998. Psychologie pro každého. ISBN 80-7169-551-3.
PEŠEK, Roman a Ján PRAŠKO. Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhým nezničit : pohledem kognitivně behaviorální terapie. V Praze: Pasparta, 2016. ISBN 978-80-88163-00-8.
POSCHKAMP, Thomas. Vyhoření. Brno: Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0161-6
PRIEß, Mirriam. Jak zvládnout syndrom vyhoření: najděte cestu zpátky k sobě. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5394-2.
STOCK, Christian. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. Praha: Grada, 2010. Poradce pro praxi. ISBN 978-80-247-3553-5.
Seznam doporučené literatury
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak neztratit nadšení. Praha: Grada, 1998. Psychologie pro každého. ISBN 80-7169-551-3.
PEŠEK, Roman a Ján PRAŠKO. Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhým nezničit : pohledem kognitivně behaviorální terapie. V Praze: Pasparta, 2016. ISBN 978-80-88163-00-8.
POSCHKAMP, Thomas. Vyhoření. Brno: Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0161-6
PRIEß, Mirriam. Jak zvládnout syndrom vyhoření: najděte cestu zpátky k sobě. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5394-2.
STOCK, Christian. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. Praha: Grada, 2010. Poradce pro praxi. ISBN 978-80-247-3553-5.