Účelem této bakalářské práce je porovnání výsledků krátké a dlouhé verze testové baterie Bruininks-Oseretsky, 2. verze u vybrané skupiny dětí školního věku. Tato testová baterie o 53 položkách testuje psychomotorický vývoj dětí ve věku od 4 do 14 let. Kromě celkové motorické kompetence hodnotí zvlášť jemnou a hrubou motoriku a dále 8 samostatných podkategorií. Baterie dosahuje velmi vysoké reliability. Zjištění motorické kompetence u dětí školního věku je vhodné především k odhalení případných motorických nedostatků, jako je vývojová porucha koordinace, neboli dyspraxie. Cílem práce bylo zjistit, zda se výsledky krátké formy shodují s výsledky dlouhé formy, neboť použití krátké verze by umožnilo efektivnější plošné testování dětí pomocí této testové baterie.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis is to compare the results of short and long version of test battery Bruininks-Oseretsky, 2nd version of selected groups of school age children. This test baterry consisting of 53 test items tests psychomotor development of chidlren from age of 4 to 14 years. It evaluates total motor competence and separately both fine and gross motor skills and their 8 subcategories. The battery achieves very high leves of reliability. Finding level of motor skills in school-age children is particularly useful for detecting potential motor deficiencies, such as developmental coordination disorder, well known as dyspraxia. The goal of the work was to find out whether the short form is the same as the long form, because using the short version would allow more effective area testing by using this test battery of school aged children.
Klíčová slova
motorická kompetence, hrubá motorika, jemná motorika, testová baterie, Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, psychomotorický vývoj
Klíčová slova v angličtině
motor competence, gross motor skills, fine motor skills, test battery, Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, psychomotor development
Rozsah průvodní práce
60 s. (94 732 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Účelem této bakalářské práce je porovnání výsledků krátké a dlouhé verze testové baterie Bruininks-Oseretsky, 2. verze u vybrané skupiny dětí školního věku. Tato testová baterie o 53 položkách testuje psychomotorický vývoj dětí ve věku od 4 do 14 let. Kromě celkové motorické kompetence hodnotí zvlášť jemnou a hrubou motoriku a dále 8 samostatných podkategorií. Baterie dosahuje velmi vysoké reliability. Zjištění motorické kompetence u dětí školního věku je vhodné především k odhalení případných motorických nedostatků, jako je vývojová porucha koordinace, neboli dyspraxie. Cílem práce bylo zjistit, zda se výsledky krátké formy shodují s výsledky dlouhé formy, neboť použití krátké verze by umožnilo efektivnější plošné testování dětí pomocí této testové baterie.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis is to compare the results of short and long version of test battery Bruininks-Oseretsky, 2nd version of selected groups of school age children. This test baterry consisting of 53 test items tests psychomotor development of chidlren from age of 4 to 14 years. It evaluates total motor competence and separately both fine and gross motor skills and their 8 subcategories. The battery achieves very high leves of reliability. Finding level of motor skills in school-age children is particularly useful for detecting potential motor deficiencies, such as developmental coordination disorder, well known as dyspraxia. The goal of the work was to find out whether the short form is the same as the long form, because using the short version would allow more effective area testing by using this test battery of school aged children.
Klíčová slova
motorická kompetence, hrubá motorika, jemná motorika, testová baterie, Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, psychomotorický vývoj
Klíčová slova v angličtině
motor competence, gross motor skills, fine motor skills, test battery, Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, psychomotor development
Zásady pro vypracování
Cílem práce je stanovení úrovně motorického vývoje pomocí krátké a dlouhé verze testové baterie Bruininks-Oseretsky, 2. verze u vybrané skupiny dětí školního věku a porovnání těchto výsledků.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je stanovení úrovně motorického vývoje pomocí krátké a dlouhé verze testové baterie Bruininks-Oseretsky, 2. verze u vybrané skupiny dětí školního věku a porovnání těchto výsledků.
Seznam doporučené literatury
BRUININKS, R. H. Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, (BOT-2). Minneapolis: Pearson Assessment, 2005.
FISCHER, K. Einführung in die Psychomotorik. München: Reinhardt, 2009. ISBN 9783825222390.
VINÇON, S., GREEN D., BLANK R., a JENETZKY E. Ecological validity of the German BruininksOseretsky Test of Motor Proficiency - 2nd Edition. Hum Mov Sci, 2007.
Seznam doporučené literatury
BRUININKS, R. H. Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, (BOT-2). Minneapolis: Pearson Assessment, 2005.
FISCHER, K. Einführung in die Psychomotorik. München: Reinhardt, 2009. ISBN 9783825222390.
VINÇON, S., GREEN D., BLANK R., a JENETZKY E. Ecological validity of the German BruininksOseretsky Test of Motor Proficiency - 2nd Edition. Hum Mov Sci, 2007.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.