Cílem diplomové práce je uchopení problematiky projektového vyučování v současné české škole. Seznámení s historickým vývojem této metody a aplikováním ve ŠVP a jeho současném uplatnění v běžné výuce. Strategickým cílem jsou přípravy a pilotáže mezipředmětových projektů.
Anotace v angličtině
The aim of my Diploma thesis is grasping the issue of project teaching at contemporary Czech school, familiarization with historical development of this method and its application in Framework Educational Programme and its contemporary use at common teaching. Strategic aim is focused on cross-curricular projects´ preparations and introductions.
Klíčová slova
klíčové kompetence, projekt, metoda, vzdělávání, očekávané výstupy, průřezová témata, žák, učitel, Školní vzdělávací program
Cílem diplomové práce je uchopení problematiky projektového vyučování v současné české škole. Seznámení s historickým vývojem této metody a aplikováním ve ŠVP a jeho současném uplatnění v běžné výuce. Strategickým cílem jsou přípravy a pilotáže mezipředmětových projektů.
Anotace v angličtině
The aim of my Diploma thesis is grasping the issue of project teaching at contemporary Czech school, familiarization with historical development of this method and its application in Framework Educational Programme and its contemporary use at common teaching. Strategic aim is focused on cross-curricular projects´ preparations and introductions.
Klíčová slova
klíčové kompetence, projekt, metoda, vzdělávání, očekávané výstupy, průřezová témata, žák, učitel, Školní vzdělávací program
Diplomová práce si klade za cíl ukázat témata vhodná pro projektové vyučování s ohledem na vybrané mezipředmětové vztahy. Na základě prostudované odborné literatury, studentka rozpracuje návrhy témat projektů, vhodných pro učitelskou praxi na 2. stupni ZŠ. Součástí diplomové práce bude pilotování některých z uvedených projektových témat. Studentka se bude v průběhu příprav a vypracování řídit metodickými a organizačními pokyny vedoucího práce.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce si klade za cíl ukázat témata vhodná pro projektové vyučování s ohledem na vybrané mezipředmětové vztahy. Na základě prostudované odborné literatury, studentka rozpracuje návrhy témat projektů, vhodných pro učitelskou praxi na 2. stupni ZŠ. Součástí diplomové práce bude pilotování některých z uvedených projektových témat. Studentka se bude v průběhu příprav a vypracování řídit metodickými a organizačními pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009. 158 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1620-9.
Projektové vyučování v české škole : vývoj, inspirace, současné problémy / Markéta Dvořáková. Praha : Karolinum, 2009. 158 s.
Škola? V pohodě! (2) : projektové vyučování na základní škole : metodický návod, hry a formy práce pro projektové vyučování a praktickou realizaci průřezových témat (aktivní činnostní učení napříč předměty v kooperativních skupinách) / Tomáš Koten. Most : Hněvín, 2009. 135 s.
Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi / Jitka Kašová a kol.. Kroměříž : Iuventa. Kroměříž, 1995.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009. 158 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1620-9.
Projektové vyučování v české škole : vývoj, inspirace, současné problémy / Markéta Dvořáková. Praha : Karolinum, 2009. 158 s.
Škola? V pohodě! (2) : projektové vyučování na základní škole : metodický návod, hry a formy práce pro projektové vyučování a praktickou realizaci průřezových témat (aktivní činnostní učení napříč předměty v kooperativních skupinách) / Tomáš Koten. Most : Hněvín, 2009. 135 s.
Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi / Jitka Kašová a kol.. Kroměříž : Iuventa. Kroměříž, 1995.