Bakalářská práce se zabývá postoji žáků střední školy k výuce informační a komunikační technologie na konkrétní střední škole.
Teoretická část poukazuje na rozdíly mezi IT a ICT, shrnuje historii ICT a popisuje přehled vybrané části z RVP. V empirické části práce je proveden výzkum zaměřený na studenty střední školy obor Informační a komunikační technologie. Cílem práce je zanalyzovat postoje žáků k výuce informačních a komunikačních technologií v porovnání s odbornými kompetencemi v RVP a zjistit jejich dosavadní zkušenosti v ICT. Pro účely šetření byla použita metoda dotazníkového šetření v elektronické podobě.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the attitude of secondary school students towards the tuition of Information and Communication Technologies in a specific secondary school.
The theoretical part shows the differences between IT and ICT, sums up the history of ICT and describes an overview of a selected part of the Curriculum Framework.
In the empirical part of the thesis, a survey is conducted targeting students of a secondary school, branch Information and Communication Technologies. The goal of the thesis is to analyse the attitude of students towards the tuition of Information and Communication in comparison with expert competencies in the curriculum Framework and determine their present ICT experience. An electronic questionnaire survey has been used for the purpose of the research.
Klíčová slova
Dotazníkové šetření, ICT, IT, kurikulum, postoje žáků
Klíčová slova v angličtině
Questionnaire survey, ICT, IT, curriculum, the attitudes of secondary school students
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá postoji žáků střední školy k výuce informační a komunikační technologie na konkrétní střední škole.
Teoretická část poukazuje na rozdíly mezi IT a ICT, shrnuje historii ICT a popisuje přehled vybrané části z RVP. V empirické části práce je proveden výzkum zaměřený na studenty střední školy obor Informační a komunikační technologie. Cílem práce je zanalyzovat postoje žáků k výuce informačních a komunikačních technologií v porovnání s odbornými kompetencemi v RVP a zjistit jejich dosavadní zkušenosti v ICT. Pro účely šetření byla použita metoda dotazníkového šetření v elektronické podobě.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the attitude of secondary school students towards the tuition of Information and Communication Technologies in a specific secondary school.
The theoretical part shows the differences between IT and ICT, sums up the history of ICT and describes an overview of a selected part of the Curriculum Framework.
In the empirical part of the thesis, a survey is conducted targeting students of a secondary school, branch Information and Communication Technologies. The goal of the thesis is to analyse the attitude of students towards the tuition of Information and Communication in comparison with expert competencies in the curriculum Framework and determine their present ICT experience. An electronic questionnaire survey has been used for the purpose of the research.
Klíčová slova
Dotazníkové šetření, ICT, IT, kurikulum, postoje žáků
Klíčová slova v angličtině
Questionnaire survey, ICT, IT, curriculum, the attitudes of secondary school students
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem bakalářské práce je analyzovat postoje žáků k výuce informatiky a ICT.
Metody:
dotazníkové šetření
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem bakalářské práce je analyzovat postoje žáků k výuce informatiky a ICT.
Metody:
dotazníkové šetření
Seznam doporučené literatury
BERKI, Jan. Projektované, realizované a dosažené ICT kurikulum na základních školách. Disertační práce. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, 2016.
BRDIČKA, Bořivoj. Informační a komunikační technologie ve škole: pro vedení škol a ICT metodiky. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. ISBN 9788087000311.
MANĚNOVÁ, Martina. Průzkum implementace ICT do školních vzdělávacích programů. [online]. Media4u Magazine Čtvrtletní časopis pro podporu vzdělávání, 6. roč., 2/2009. ISSN 1214-918. Dostupné z http://www.media4u.cz/mm022009.pdf.
Seznam doporučené literatury
BERKI, Jan. Projektované, realizované a dosažené ICT kurikulum na základních školách. Disertační práce. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, 2016.
BRDIČKA, Bořivoj. Informační a komunikační technologie ve škole: pro vedení škol a ICT metodiky. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. ISBN 9788087000311.
MANĚNOVÁ, Martina. Průzkum implementace ICT do školních vzdělávacích programů. [online]. Media4u Magazine Čtvrtletní časopis pro podporu vzdělávání, 6. roč., 2/2009. ISSN 1214-918. Dostupné z http://www.media4u.cz/mm022009.pdf.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.