Diplomová práce na téma internacionalizace vybraného průmyslového podniku řeší problematiku úspěšnosti vstupu firmy na zahraniční trh. Pro tuto diplomovou práci byla zvolena společnost MaLoCon Europe s.r.o., která působí na tuzemském trhu v oblasti automobilového průmyslu. Teoretická část práce popisuje internacionalizační modely, formy vstupu na zahraniční trh a rizika plynoucí z mezinárodního podnikání. Cílem této diplomové práce je vyhodnotit úspěšnost vstupu firmy na čínský trh. První analytická část práce se věnuje hodnocení dopadu automobilového průmyslu na evropskou ekonomiku v oblastech zaměstnanosti, výroby, zahraničního obchodu a regulací. V praktické části je popsána společnost, provedena analýza vybraného trhu, zhodnocení úspěšnosti vstupu firmy na čínský trh např. z hlediska logistiky a vlastní návrh vstupu na zahraniční trh smlouvou o obchodním zastoupení.
Anotace v angličtině
The thesis titled Internationalization of Selected Industrial Company focuses on successful entry of the company into foreign market. Company called MaLoCon Europe s.r.o., which operates on the domestic market in the automotive industry, was chosen for this thesis. The theoretical part of the thesis defines internationalization models, forms of entry to foreign market and risks, which arise from international business. The objective of this work is to evaluate the success of the company entering the Chinese market. The first analytical part is devoted to the evaluation of the impact of the automotive industry on the European economy in the areas of employment, production, foreign trade and regulation. The practical part of this work introduces the company, analyzes the selected market, evaluates the success of the company entering the Chinese market, for example in terms of costs incurred, and at the end is proposed proposal of entering the foreign market by an agency contract.
Klíčová slova
Internacionalizace, automobilový průmysl, společnost MaLoCon Europe s.r.o., Čína, smlouva o obchodním zastoupení.
Klíčová slova v angličtině
Internationalization, automotive industry, company MaLoCon Europe s.r.o., China, agency agreement.
Rozsah průvodní práce
91 s. (134 441 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma internacionalizace vybraného průmyslového podniku řeší problematiku úspěšnosti vstupu firmy na zahraniční trh. Pro tuto diplomovou práci byla zvolena společnost MaLoCon Europe s.r.o., která působí na tuzemském trhu v oblasti automobilového průmyslu. Teoretická část práce popisuje internacionalizační modely, formy vstupu na zahraniční trh a rizika plynoucí z mezinárodního podnikání. Cílem této diplomové práce je vyhodnotit úspěšnost vstupu firmy na čínský trh. První analytická část práce se věnuje hodnocení dopadu automobilového průmyslu na evropskou ekonomiku v oblastech zaměstnanosti, výroby, zahraničního obchodu a regulací. V praktické části je popsána společnost, provedena analýza vybraného trhu, zhodnocení úspěšnosti vstupu firmy na čínský trh např. z hlediska logistiky a vlastní návrh vstupu na zahraniční trh smlouvou o obchodním zastoupení.
Anotace v angličtině
The thesis titled Internationalization of Selected Industrial Company focuses on successful entry of the company into foreign market. Company called MaLoCon Europe s.r.o., which operates on the domestic market in the automotive industry, was chosen for this thesis. The theoretical part of the thesis defines internationalization models, forms of entry to foreign market and risks, which arise from international business. The objective of this work is to evaluate the success of the company entering the Chinese market. The first analytical part is devoted to the evaluation of the impact of the automotive industry on the European economy in the areas of employment, production, foreign trade and regulation. The practical part of this work introduces the company, analyzes the selected market, evaluates the success of the company entering the Chinese market, for example in terms of costs incurred, and at the end is proposed proposal of entering the foreign market by an agency contract.
Klíčová slova
Internacionalizace, automobilový průmysl, společnost MaLoCon Europe s.r.o., Čína, smlouva o obchodním zastoupení.
Klíčová slova v angličtině
Internationalization, automotive industry, company MaLoCon Europe s.r.o., China, agency agreement.
Zásady pro vypracování
1. Teorie internacionalizace.
2. Vliv automotive na evropskou ekonomiku.
3. Představení vybraného podniku.
4. Analýza prostředí vybraných zahraničních trhů.
5. Zhodnocení úspěšnosti vstupů vybraného podniku na zahraniční trhy.
Zásady pro vypracování
1. Teorie internacionalizace.
2. Vliv automotive na evropskou ekonomiku.
3. Představení vybraného podniku.
4. Analýza prostředí vybraných zahraničních trhů.
5. Zhodnocení úspěšnosti vstupů vybraného podniku na zahraniční trhy.
Seznam doporučené literatury
DANIELS, John D., Lee H. RADEBAUGH a Daniel P. SULLIVAN. International Business: Environments and Operations. 15.vyd. Edinburgh Gate: Pearson Education Limited, 2015. ISBN 978-1-292-016799-5.
KRUGMAN, Paul R, Maurice OBSTFELD a Marc J MELITZ. International economics: theory & policy. 11th ed. New York: Pearson, 2018. ISBN 978-0133423648.
MEIXNEROVÁ, Lucie, Šárka ZAPLETALOVÁ a Zuzana STEFANOVOVÁ. Mezinárodní podnikání: vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty. Praha: C. H. Beck, 2017. Beckova edice ekonomie. ISBN 9788074006548.
MIKOLÁŠ, Zdeněk, Jindra PETERKOVÁ a Milena TVRDÍKOVÁ et al., Konkurenční potenciál průmyslového podniku. Praha: C. H. Beck, 2011, ISBN 978-80-7400-379-0.
NIEUWENHUIS, Paul, Peter WELLS. The Global Automotive Industry. Chichester: John Wiley & sons, Ltd., 2015. ISBN 978-11-188-0239-7.
PROQUEST. 2018. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2018-09-30]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Seznam doporučené literatury
DANIELS, John D., Lee H. RADEBAUGH a Daniel P. SULLIVAN. International Business: Environments and Operations. 15.vyd. Edinburgh Gate: Pearson Education Limited, 2015. ISBN 978-1-292-016799-5.
KRUGMAN, Paul R, Maurice OBSTFELD a Marc J MELITZ. International economics: theory & policy. 11th ed. New York: Pearson, 2018. ISBN 978-0133423648.
MEIXNEROVÁ, Lucie, Šárka ZAPLETALOVÁ a Zuzana STEFANOVOVÁ. Mezinárodní podnikání: vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty. Praha: C. H. Beck, 2017. Beckova edice ekonomie. ISBN 9788074006548.
MIKOLÁŠ, Zdeněk, Jindra PETERKOVÁ a Milena TVRDÍKOVÁ et al., Konkurenční potenciál průmyslového podniku. Praha: C. H. Beck, 2011, ISBN 978-80-7400-379-0.
NIEUWENHUIS, Paul, Peter WELLS. The Global Automotive Industry. Chichester: John Wiley & sons, Ltd., 2015. ISBN 978-11-188-0239-7.
PROQUEST. 2018. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2018-09-30]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.