Tato závěrečná práce pojednává o trénování paměti seniorů v sociálním zařízení. Část teoretická se zabývá především seniory bez výrazných poruch kognitivních funkcí. A to především krátkodobou pamětí, pamětí jako takovou, pozorností a koncentrací pozornosti. V druhé řadě jejich potřebami a aktivitami v sociálních zařízeních.
Praktická část obsahuje především praktická cvičení pro orientované klienty sociálního zařízení, která jsou zaměřena především na trénink kognitivních funkcí se zaměřením na paměť krátkodobou.
Anotace v angličtině
This final paper deals with memory trainiong for elderly citizens who're living in a sanitary facility. Theoretical part pursues mostly elderly people lacking any serious malfuncutions in cognitive performence. That's said, we took close look mainly on short-term memory, memory as such, focus and it's conncentration. Secondly on their needs and activities in a sanitary facility.
Practical part holds parctical exerxcises for well-oriented clients of a sanitary facility, which are focused mostly on training of cognitive performence covering short-term memory
Klíčová slova
stárnutí, stáří, kvalita stáří, druhy paměti, krátkodobá paměť, kognitivní funkce, aktivity seniorů
Klíčová slova v angličtině
Getting old, quality of life in a high age, memory types, short-term memory, cognitive performance, senior's activities
Rozsah průvodní práce
33 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato závěrečná práce pojednává o trénování paměti seniorů v sociálním zařízení. Část teoretická se zabývá především seniory bez výrazných poruch kognitivních funkcí. A to především krátkodobou pamětí, pamětí jako takovou, pozorností a koncentrací pozornosti. V druhé řadě jejich potřebami a aktivitami v sociálních zařízeních.
Praktická část obsahuje především praktická cvičení pro orientované klienty sociálního zařízení, která jsou zaměřena především na trénink kognitivních funkcí se zaměřením na paměť krátkodobou.
Anotace v angličtině
This final paper deals with memory trainiong for elderly citizens who're living in a sanitary facility. Theoretical part pursues mostly elderly people lacking any serious malfuncutions in cognitive performence. That's said, we took close look mainly on short-term memory, memory as such, focus and it's conncentration. Secondly on their needs and activities in a sanitary facility.
Practical part holds parctical exerxcises for well-oriented clients of a sanitary facility, which are focused mostly on training of cognitive performence covering short-term memory
Klíčová slova
stárnutí, stáří, kvalita stáří, druhy paměti, krátkodobá paměť, kognitivní funkce, aktivity seniorů
Klíčová slova v angličtině
Getting old, quality of life in a high age, memory types, short-term memory, cognitive performance, senior's activities
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu trénování paměti u seniorů s cílem zlepšení jejich krátkodobé paměti.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu trénování paměti u seniorů s cílem zlepšení jejich krátkodobé paměti.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Seznam doporučené literatury
HAŠKOVCOVÁ, H., 2010. Fenomén stáří. Praha: Havlíček Brain Team. ISBN 978-80-871-0919-9.
SAMUEL, D., 2002. Paměť: [jak ji používáme, ztrácíme a můžeme zlepšit]. Praha: Grada. ISBN 80-247-0186-3.
SCHACTER, D., 2003. Sedm hříchů paměti: jak si pamatujeme a zapomínáme. Praha: Paseka. ISBN: 80-7185-555-3.
SUCHÁ, J., 2013. Hry a činnosti pro aktivní seniory. Praha: Portál: ISBN 978-80-262-0335-3.
VÁGNEROVÁ, M., 1999. Vývojová psychologie. Praha: Portál: ISBN 80-7178-308-0.
VEJSADOVÁ, J., 2018. Fitness pro mozek. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0749-9.
Seznam doporučené literatury
HAŠKOVCOVÁ, H., 2010. Fenomén stáří. Praha: Havlíček Brain Team. ISBN 978-80-871-0919-9.
SAMUEL, D., 2002. Paměť: [jak ji používáme, ztrácíme a můžeme zlepšit]. Praha: Grada. ISBN 80-247-0186-3.
SCHACTER, D., 2003. Sedm hříchů paměti: jak si pamatujeme a zapomínáme. Praha: Paseka. ISBN: 80-7185-555-3.
SUCHÁ, J., 2013. Hry a činnosti pro aktivní seniory. Praha: Portál: ISBN 978-80-262-0335-3.
VÁGNEROVÁ, M., 1999. Vývojová psychologie. Praha: Portál: ISBN 80-7178-308-0.
VEJSADOVÁ, J., 2018. Fitness pro mozek. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0749-9.