Cílem této bakalářské práce je popsat využití zooterapie, jedné ze specifických forem terapií, ve speciální pedagogice. Je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část charakterizuje speciální pedagogiku a vymezuje zooterapii, u níž se zabývá především jejím vlivem na děti se znevýhodněním. Jsou zde popsány nejznámější druhy zooterapie - felinoterapie, canisterapie a hipoterapie. Empirická část se sestává z výzkumného šetření, zkoumajícího využití hipoterapie ve speciální pedagogice u dětí se znevýhodněním, a to s ohledem na šíři její problematiky.
Anotace v angličtině
Objective of this bachelor thesis is to describe the use of zootherapy, one of the specific forms of therapies in special education. It's divided into two parts - theoretical and empirical. Theoretical part describes special education and defines zootherapy and it´s effects on children with disabilities in particular. Most famous types of zootherapy are described in this part including felinotherapy, canistherapy and hippotherapy. Empirical part consists of investigative research that focuses on application of hippotherapy in special education of children with disabilities with respect on extent of it´s topics.
Klíčová slova
Speciální pedagogika, zooterapie, dítě se znevýhodněním, výzkumné šetření.
Klíčová slova v angličtině
Special education, zootherapy, child with disability, investigative research.
Rozsah průvodní práce
57 s. (91 061 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je popsat využití zooterapie, jedné ze specifických forem terapií, ve speciální pedagogice. Je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část charakterizuje speciální pedagogiku a vymezuje zooterapii, u níž se zabývá především jejím vlivem na děti se znevýhodněním. Jsou zde popsány nejznámější druhy zooterapie - felinoterapie, canisterapie a hipoterapie. Empirická část se sestává z výzkumného šetření, zkoumajícího využití hipoterapie ve speciální pedagogice u dětí se znevýhodněním, a to s ohledem na šíři její problematiky.
Anotace v angličtině
Objective of this bachelor thesis is to describe the use of zootherapy, one of the specific forms of therapies in special education. It's divided into two parts - theoretical and empirical. Theoretical part describes special education and defines zootherapy and it´s effects on children with disabilities in particular. Most famous types of zootherapy are described in this part including felinotherapy, canistherapy and hippotherapy. Empirical part consists of investigative research that focuses on application of hippotherapy in special education of children with disabilities with respect on extent of it´s topics.
Klíčová slova
Speciální pedagogika, zooterapie, dítě se znevýhodněním, výzkumné šetření.
Klíčová slova v angličtině
Special education, zootherapy, child with disability, investigative research.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat zooterapii a zjistit, jaké je její využití ve speciální pedagogice.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Kazuistika, rozhovor.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat zooterapii a zjistit, jaké je její využití ve speciální pedagogice.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Kazuistika, rozhovor.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
GALAJDOVÁ, L., 2011. Canisterapie. Pes lékařem lidské duše. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-879-1.
MÜLLER, O., 2014. Terapie ve speciální pedagogice. 2. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4172-7.
NERANDŽIČ, Z., 2006. Animoterapie aneb Jak nás zvířata léčí. 1. vyd. Praha: Albatros. ISBN 80-00-01809-8.
RENOTIÉROVÁ, M., 2005. Základy speciální pedagogiky I. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-1083-4.
SLOWÍK, J., 2007. Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1733-3.
Seznam doporučené literatury
GALAJDOVÁ, L., 2011. Canisterapie. Pes lékařem lidské duše. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-879-1.
MÜLLER, O., 2014. Terapie ve speciální pedagogice. 2. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4172-7.
NERANDŽIČ, Z., 2006. Animoterapie aneb Jak nás zvířata léčí. 1. vyd. Praha: Albatros. ISBN 80-00-01809-8.
RENOTIÉROVÁ, M., 2005. Základy speciální pedagogiky I. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-1083-4.
SLOWÍK, J., 2007. Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1733-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.