Informace o kvalifikační práci Vývoj výkonnosti mezi kategorií žactva a kategorií do 22 let ve vybraných atletických disciplínách u závodníků vysoké výkonnosti
Bakalářská práce se zabývá vývojem výkonnosti mezi kategorií žactva a kategorií do 22 let, ve vybraných atletických disciplínách u závodníků vysoké výkonnosti. V rozboru problematiky se zabývá atletickým tréninkem a jeho procesem. Práce také popisuje jednotlivé disciplíny a sportovní střediska. Stěžejně se zaměřuje na následné specifikace u tréninkového procesu mládeže. V analytické části práce hodnotí výkonnost vybraných kategorií u jednotlivých disciplín. Taktéž hodnotí, zda výkonnostní kritéria sportovních středisek SCM a VSCM jsou pro jednotlivé kategorie smysluplná. Analytická část je prezentována a hodnocena pomocí tabulek, grafů a komentářů.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis discusses the performance progress of the track and field athletes in categories starting with U15 to U23 in chosen disciplines. An analysis of problematics is focused on training and its processes. This thesis also describes particular disciplines and sports centers for young athletes. Emphasis is on a subsequent specification of a training process in the youth categories. An analysis chapter is dedicated to the evaluation of particular events in chosen categories. Also, the meaningfulness of sports centers SCM and VSCM is discussed in this bachelor's thesis. The analysis part is presented and evaluated via charts, tables, and commentaries.
Klíčová slova
tréninkový proces, sportovní střediska, kategorie, závodník, výkonnost, limit
Klíčová slova v angličtině
training, training process, sports centers, categories, competitor, performance, limit
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vývojem výkonnosti mezi kategorií žactva a kategorií do 22 let, ve vybraných atletických disciplínách u závodníků vysoké výkonnosti. V rozboru problematiky se zabývá atletickým tréninkem a jeho procesem. Práce také popisuje jednotlivé disciplíny a sportovní střediska. Stěžejně se zaměřuje na následné specifikace u tréninkového procesu mládeže. V analytické části práce hodnotí výkonnost vybraných kategorií u jednotlivých disciplín. Taktéž hodnotí, zda výkonnostní kritéria sportovních středisek SCM a VSCM jsou pro jednotlivé kategorie smysluplná. Analytická část je prezentována a hodnocena pomocí tabulek, grafů a komentářů.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis discusses the performance progress of the track and field athletes in categories starting with U15 to U23 in chosen disciplines. An analysis of problematics is focused on training and its processes. This thesis also describes particular disciplines and sports centers for young athletes. Emphasis is on a subsequent specification of a training process in the youth categories. An analysis chapter is dedicated to the evaluation of particular events in chosen categories. Also, the meaningfulness of sports centers SCM and VSCM is discussed in this bachelor's thesis. The analysis part is presented and evaluated via charts, tables, and commentaries.
Klíčová slova
tréninkový proces, sportovní střediska, kategorie, závodník, výkonnost, limit
Klíčová slova v angličtině
training, training process, sports centers, categories, competitor, performance, limit
Zásady pro vypracování
1. Charakterizovat tréninkový proces ve vybraných kategoriích dle dostupných zdrojů.
2. Ze statistických dat vybrat pět nejlepších závodníků a závodnic v kategorii žactva průřezově v období min. 5 let ve zvolených disciplínách a sledovat jejich výkonností vývoj v jednotlivých letech až do věku 22 let (přechod do kategorie dospělých).
3. Na základě zjištěných skutečností navrhnout praktická doporučení pro trenéry těchto kategorií, příp. pro úpravu hodnotících kritérií sportovních středisek a klubů.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizovat tréninkový proces ve vybraných kategoriích dle dostupných zdrojů.
2. Ze statistických dat vybrat pět nejlepších závodníků a závodnic v kategorii žactva průřezově v období min. 5 let ve zvolených disciplínách a sledovat jejich výkonností vývoj v jednotlivých letech až do věku 22 let (přechod do kategorie dospělých).
3. Na základě zjištěných skutečností navrhnout praktická doporučení pro trenéry těchto kategorií, příp. pro úpravu hodnotících kritérií sportovních středisek a klubů.
Seznam doporučené literatury
Seznam doporučené literatury
ČAS, 2019. Český atletický svaz. Dostupné z: https.//online.atletika.cz/statistiky/.
DOVALIL, J. a M. CHOUTKA. 2012, Výkon a trénink ve sportu. 4. vyd. Praha: Olympia, ISBN 978-80-7376-326-8.
PERIČ, T. a J. DOVALIL. 2010. Sportovní trénink. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2118-7.
VINDUŠKOVÁ, J. et al. 2003. Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia, ISBN 80-7033-770-2.
Seznam doporučené literatury
Seznam doporučené literatury
ČAS, 2019. Český atletický svaz. Dostupné z: https.//online.atletika.cz/statistiky/.
DOVALIL, J. a M. CHOUTKA. 2012, Výkon a trénink ve sportu. 4. vyd. Praha: Olympia, ISBN 978-80-7376-326-8.
PERIČ, T. a J. DOVALIL. 2010. Sportovní trénink. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2118-7.
VINDUŠKOVÁ, J. et al. 2003. Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia, ISBN 80-7033-770-2.