Bakalářská práce Školy v přírodě očima učitelů zjišťuje jaký význam, hodnotu a
důležitost učitelé přikládají školám v přírodě a porovnat jejich očekávání a požadavky
na školy v přírodě. Dále si práce klade za cíl posoudit kritéria výběru škol v přírodě
samotnými učiteli a vyhodnotit jejich očekávání. V rámci teoretické části dochází k
vymezení pojmu škola v přírodě, seznámení s legislativou dané problematiky a je zde
také věnován prostor výchově zážitkem, která by měla být součástí škol v přírodě.
Výzkumná část se zaměřuje na zmíněné cíle práce, vyhodnocením dotazníkového
šetření dochází k porovnání názorů učitelů různých skupin. Výsledné poznatky jsou
porovnávány s osobní zkušeností autorky práce a jsou nastíněna možná doporučení pro
zkvalitnění škol v přírodě.
Anotace v angličtině
The bachelor?s thesis Residential Outdoor Schools from a teacher?s perspective
uncovers teachers? percieved importance and significance of residential outdoor schools,
then what are their expectations and requirements of those programs. The thesis sets
also a goal to review teachers? criteria of choosing the right residential outdoor school
and analyze their expecations. The theoretical part is focused on defining residential
outdoor schools, introducing legislature related to the topic. Subsequent chapters
discuss experiential learning, which should be a significant part of any residential
outdoor school. The research part concentrates on the mentioned goals, different
opinions of teachers from various target groups are analyzed as the result of the
questionnaire. Results are compared to author?s own work experiences and a few
recommendation for improvement are set.
Klíčová slova
škola v přírodě, agentura, výchova zážitkem, hra, očekávání, požadavky
Bakalářská práce Školy v přírodě očima učitelů zjišťuje jaký význam, hodnotu a
důležitost učitelé přikládají školám v přírodě a porovnat jejich očekávání a požadavky
na školy v přírodě. Dále si práce klade za cíl posoudit kritéria výběru škol v přírodě
samotnými učiteli a vyhodnotit jejich očekávání. V rámci teoretické části dochází k
vymezení pojmu škola v přírodě, seznámení s legislativou dané problematiky a je zde
také věnován prostor výchově zážitkem, která by měla být součástí škol v přírodě.
Výzkumná část se zaměřuje na zmíněné cíle práce, vyhodnocením dotazníkového
šetření dochází k porovnání názorů učitelů různých skupin. Výsledné poznatky jsou
porovnávány s osobní zkušeností autorky práce a jsou nastíněna možná doporučení pro
zkvalitnění škol v přírodě.
Anotace v angličtině
The bachelor?s thesis Residential Outdoor Schools from a teacher?s perspective
uncovers teachers? percieved importance and significance of residential outdoor schools,
then what are their expectations and requirements of those programs. The thesis sets
also a goal to review teachers? criteria of choosing the right residential outdoor school
and analyze their expecations. The theoretical part is focused on defining residential
outdoor schools, introducing legislature related to the topic. Subsequent chapters
discuss experiential learning, which should be a significant part of any residential
outdoor school. The research part concentrates on the mentioned goals, different
opinions of teachers from various target groups are analyzed as the result of the
questionnaire. Results are compared to author?s own work experiences and a few
recommendation for improvement are set.
Klíčová slova
škola v přírodě, agentura, výchova zážitkem, hra, očekávání, požadavky
Cíl práce :
Zjistit, jaký význam/hodnotu/důležitost učitelé přikládají školám v přírodě. Porovnat očekávání a požadavky učitelů na švp. Posoudit kritéria výběru škol v přírodě samotnými učiteli a vyhodnotit jejich očekávání.
Požadavky:
1. pravidelné konzultace s vedoucí práce
2. stručně charakterizovat školy v přírodě.
3. zjistit a analyzovat základní požadavky učitelů na školy v přírodě
Metody:
dotazník
Zásady pro vypracování
Cíl práce :
Zjistit, jaký význam/hodnotu/důležitost učitelé přikládají školám v přírodě. Porovnat očekávání a požadavky učitelů na švp. Posoudit kritéria výběru škol v přírodě samotnými učiteli a vyhodnotit jejich očekávání.
Požadavky:
1. pravidelné konzultace s vedoucí práce
2. stručně charakterizovat školy v přírodě.
3. zjistit a analyzovat základní požadavky učitelů na školy v přírodě
Metody:
dotazník
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ ,L., 2009. Zážitkové pedagogické učení. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-802- 4728-162
MAZAL, F., 2007. Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex. ISBN 978-80-85783-77-3
VÁGNEROVÁ, M., 2000. Vývojová psychologie: dětství, dospělost a stáří- Praha: Portál. ISBN 80-7178-308-0.
GAVORA, P., Úvod do pedagogického výzkumu. vyd. Univerzita Karlova v Bratislavě. ISBN 978-80-223-2391-8
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ ,L., 2009. Zážitkové pedagogické učení. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-802- 4728-162
MAZAL, F., 2007. Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex. ISBN 978-80-85783-77-3
VÁGNEROVÁ, M., 2000. Vývojová psychologie: dětství, dospělost a stáří- Praha: Portál. ISBN 80-7178-308-0.
GAVORA, P., Úvod do pedagogického výzkumu. vyd. Univerzita Karlova v Bratislavě. ISBN 978-80-223-2391-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.