Tato bakalářská práce popisuje možnosti volnočasových aktivit dítěte s tělesným
postižením. Popisuje možnosti trávení volného času u chlapce, který se od dětství pohybuje
na invalidním vozíku.
Teoretická část se věnuje obecně handicapu a jeho přijetí dotyčným i jeho rodinou.
Přibližuje organizace, které se zajímají o volný čas handicapovaných občanů.
Pro praktickou část byla zvolena kazuistika nyní patnáctiletého chlapce se zaměřením na
způsob trávení volného času a další možnosti zájmové činnosti.
Konec práce obsahuje diskuzi, kde jsou nastíněny možnosti vhodných aktivit pro jeho
volný čas aktuálně i do budoucna a podmínky potřebné pro osobní rozvoj zmiňovaného
chlapce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with free-time acitivities of a child with the handicap. It describes the
free- time opportunities of the boy, being on the wheel chair since his childhood.
The theoretical part is about a handicap itself and its acceptation by the boy himself as well
as by his family. It also introduces the organizations interested in the free-time activites
suitable for handicapped people.
For the practical part concerning the spending free-time and other free-time activites, the
case study of the 15 - year old boy have been chosen.
The final part of my work concerns the dialogue, where the possibilites of appropriate freetime
activities are suggested not just for the time being of the mentioned boy but also for
his future personal development.
Klíčová slova
handicap, dítě s tělesným postižením, volný čas, invalidní vozík, možnosti volnočasových aktivit, rodiče, rozhovor
Klíčová slova v angličtině
handicap, a child with handicap, free-time, wheel chair, free-time opportunities, parents, dialogue
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce popisuje možnosti volnočasových aktivit dítěte s tělesným
postižením. Popisuje možnosti trávení volného času u chlapce, který se od dětství pohybuje
na invalidním vozíku.
Teoretická část se věnuje obecně handicapu a jeho přijetí dotyčným i jeho rodinou.
Přibližuje organizace, které se zajímají o volný čas handicapovaných občanů.
Pro praktickou část byla zvolena kazuistika nyní patnáctiletého chlapce se zaměřením na
způsob trávení volného času a další možnosti zájmové činnosti.
Konec práce obsahuje diskuzi, kde jsou nastíněny možnosti vhodných aktivit pro jeho
volný čas aktuálně i do budoucna a podmínky potřebné pro osobní rozvoj zmiňovaného
chlapce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with free-time acitivities of a child with the handicap. It describes the
free- time opportunities of the boy, being on the wheel chair since his childhood.
The theoretical part is about a handicap itself and its acceptation by the boy himself as well
as by his family. It also introduces the organizations interested in the free-time activites
suitable for handicapped people.
For the practical part concerning the spending free-time and other free-time activites, the
case study of the 15 - year old boy have been chosen.
The final part of my work concerns the dialogue, where the possibilites of appropriate freetime
activities are suggested not just for the time being of the mentioned boy but also for
his future personal development.
Klíčová slova
handicap, dítě s tělesným postižením, volný čas, invalidní vozík, možnosti volnočasových aktivit, rodiče, rozhovor
Klíčová slova v angličtině
handicap, a child with handicap, free-time, wheel chair, free-time opportunities, parents, dialogue
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem této bakalářské práce je popsat náplň volného času a možnosti denních aktivit u tělesně postiženého žáka.
V praktické části chci využít především metodu pozorování. Chci popsat změny ve způsobu života handicapovaného žáka od jeho úrazu až po současnost. Zaměřím se právě na trávení volného času. Použiji kazuistiku zmíněného žáka, která pomůže blíže představit tento jev.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem této bakalářské práce je popsat náplň volného času a možnosti denních aktivit u tělesně postiženého žáka.
V praktické části chci využít především metodu pozorování. Chci popsat změny ve způsobu života handicapovaného žáka od jeho úrazu až po současnost. Zaměřím se právě na trávení volného času. Použiji kazuistiku zmíněného žáka, která pomůže blíže představit tento jev.
Seznam doporučené literatury
CHVÁTALOVÁ, H. (2001). Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotních postižení. Praha: Portál.
MATĚJČEK, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí (3.rd ed.). Jinočany: H & H.
VÁGNEROVÁ, M. (1999). Psychologie handicapu. Praha: Karolinum.
Seznam doporučené literatury
CHVÁTALOVÁ, H. (2001). Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotních postižení. Praha: Portál.
MATĚJČEK, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí (3.rd ed.). Jinočany: H & H.
VÁGNEROVÁ, M. (1999). Psychologie handicapu. Praha: Karolinum.
Přílohy volně vložené
Okruhy otázek použitých při rozhovorech
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.