Bakalářská práce je zaměřena na návrh zážitkového programu pro tábor určený rodičům a dětem v předškolním věku. Primárním cílem je komplexní vytvoření návrhu programu tábora samotného. Dílčím cílem je průzkum volnočasových kroužků a táborů nabízených volnočasovými centry v Brně. Při tomto průzkumu bylo využito statistických údajů.
Na základě dat získaných z průzkumu volnočasových aktivit a táborů v Brně byl vytvořen dotazník, který zkoumá zájem potencionálních účastníků tábora. Dotazník byl použit vlastní a získaná data byla zohledněna při tvorbě návrhu programu.
Bakalářská práce obsahuje také zhodnocení návrhu programu expertem, který program hodnotí jako přitažlivý pro děti i jejich rodiče.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on design of experiential program on camp designated for parents and preschool children. Primary goal is a complex creation of program's design of the camp. Partial aim is survey of leisure time activities and camps offered by leisure centres in Brno. I used statistics data in the survey.
A questionnaire was made based on data acquired from leisure time and camp in Brno survey, it examines interest of potential camp participants. The questionnaire which was used was original and acquired data were considered while creation of program's design.
The bachelor thesis also contains the program's design evaluation made by an expert, who rates the program as interesting for children and their parents.
Klíčová slova
Rodina, volný čas, tábor, zážitkový program pro rodiny s dětmi předškolního věku, dotazníkové šetření, průzkum volnočasových aktivit a táborů.
Klíčová slova v angličtině
Family, leisure, camp, experiential program for families with preschool children, questionnaire, leisure activities and camps survey.
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na návrh zážitkového programu pro tábor určený rodičům a dětem v předškolním věku. Primárním cílem je komplexní vytvoření návrhu programu tábora samotného. Dílčím cílem je průzkum volnočasových kroužků a táborů nabízených volnočasovými centry v Brně. Při tomto průzkumu bylo využito statistických údajů.
Na základě dat získaných z průzkumu volnočasových aktivit a táborů v Brně byl vytvořen dotazník, který zkoumá zájem potencionálních účastníků tábora. Dotazník byl použit vlastní a získaná data byla zohledněna při tvorbě návrhu programu.
Bakalářská práce obsahuje také zhodnocení návrhu programu expertem, který program hodnotí jako přitažlivý pro děti i jejich rodiče.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on design of experiential program on camp designated for parents and preschool children. Primary goal is a complex creation of program's design of the camp. Partial aim is survey of leisure time activities and camps offered by leisure centres in Brno. I used statistics data in the survey.
A questionnaire was made based on data acquired from leisure time and camp in Brno survey, it examines interest of potential camp participants. The questionnaire which was used was original and acquired data were considered while creation of program's design.
The bachelor thesis also contains the program's design evaluation made by an expert, who rates the program as interesting for children and their parents.
Klíčová slova
Rodina, volný čas, tábor, zážitkový program pro rodiny s dětmi předškolního věku, dotazníkové šetření, průzkum volnočasových aktivit a táborů.
Klíčová slova v angličtině
Family, leisure, camp, experiential program for families with preschool children, questionnaire, leisure activities and camps survey.
Zásady pro vypracování
Cíle:
Průzkum aktivit pro rodiny s dětmi, které jsou nabízeny volnočasovými centry v Brně
Vytvoření návrhu programu prožitkového tábora pro rodiny s dětmi v přírodě
Metody:
Dotazníkové šetření rodičů dětí předškolního věku
Požadavky:
Prostudovat odbornou literaturu k danému tématu
Vytvoření vlastního návrhu prožitkového programu
Zásady pro vypracování
Cíle:
Průzkum aktivit pro rodiny s dětmi, které jsou nabízeny volnočasovými centry v Brně
Vytvoření návrhu programu prožitkového tábora pro rodiny s dětmi v přírodě
Metody:
Dotazníkové šetření rodičů dětí předškolního věku
Požadavky:
Prostudovat odbornou literaturu k danému tématu
Vytvoření vlastního návrhu prožitkového programu
Seznam doporučené literatury
1. Beneš, Z. (2016) Instruktorský slabikář: metodická příručka pro všechny, kdo organizují kurzy zážitkové pedagogiky. Praha: Gymnasion.
2. Čech, T. (2002). Efektivní využívání volného času jako součást životního stylu dětí v postmoderní společnosti. Pedagogická orientace, č.2, s.108-113.
3. Daniš, P. (2016). Děti venku v přírodě: ohrožený druh? Proč naše děti potřebují přírodu pro své zdraví a učení. Praha: Ministerstvo životního prostředí.
4. Hofbauer, B. (2004). Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál.
5. Hoskovcová, S. (2006). Psychická odolnost předškolního dítěte. Praha: Grada.
6. Jančaříková, K. (2010). Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Josef Raabe
7. Matoušek, O. (2003). Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství.
8. Spousta, V. (1996). Metody a formy výchovy ve volném čase: kultura a umění ve výchově. Brno: Masarykova univerzita.
9. Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Seznam doporučené literatury
1. Beneš, Z. (2016) Instruktorský slabikář: metodická příručka pro všechny, kdo organizují kurzy zážitkové pedagogiky. Praha: Gymnasion.
2. Čech, T. (2002). Efektivní využívání volného času jako součást životního stylu dětí v postmoderní společnosti. Pedagogická orientace, č.2, s.108-113.
3. Daniš, P. (2016). Děti venku v přírodě: ohrožený druh? Proč naše děti potřebují přírodu pro své zdraví a učení. Praha: Ministerstvo životního prostředí.
4. Hofbauer, B. (2004). Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál.
5. Hoskovcová, S. (2006). Psychická odolnost předškolního dítěte. Praha: Grada.
6. Jančaříková, K. (2010). Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Josef Raabe
7. Matoušek, O. (2003). Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství.
8. Spousta, V. (1996). Metody a formy výchovy ve volném čase: kultura a umění ve výchově. Brno: Masarykova univerzita.
9. Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Přílohy volně vložené
Žádné.
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.