Předmětem diplomové práce je transfer humánně-geografické charakteristiky Íránu do školského prostředí pro žáky druhých stupňů základních škol. Práce je rozdělena na dva celky, a to na teoretickou část - ta se se věnuje konkrétním geografickým tématům a pedagogickým zásadám, a na praktickou část - ta obsahuje vypracované výukové hodiny včetně podkladů a doplňujících informací k samotné výuce tematického celku zaměřeného na Írán. Zaměření praktické části je spíše na záležitosti humánní geografie, jelikož tematický celek je zaměřen na vnitřní a vnější politiku Íránu a na probíhající konflikty v souvislosti s Íránem.
Anotace v angličtině
The subject of the thesis is the transfer of Iran's human-geographical characteristics into a school environment for elementary school pupils. The thesis is divided into two units, the theoretical part - this is devoted to specific geographic topics and pedagogical principles, and the practical part - this includes developed lectures including background and additional information relating to teaching of thematic unit focused on Iran. The focus of the practical part is on the field of human geography because the thematic unit is focused on Iran's internal and external policies and on ongoing conflicts connected with Iran.
Klíčová slova
Írán, pedagogika, mezinárodní konflikty, politika, vyučování, základní škola, modelové hodiny, tematický celek, mezinárodní vztahy, kultura
Klíčová slova v angličtině
Iran, pedagogy, international conflicts, politics, teaching, elementary school, model classes, thematic unit, international relations, culture
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je transfer humánně-geografické charakteristiky Íránu do školského prostředí pro žáky druhých stupňů základních škol. Práce je rozdělena na dva celky, a to na teoretickou část - ta se se věnuje konkrétním geografickým tématům a pedagogickým zásadám, a na praktickou část - ta obsahuje vypracované výukové hodiny včetně podkladů a doplňujících informací k samotné výuce tematického celku zaměřeného na Írán. Zaměření praktické části je spíše na záležitosti humánní geografie, jelikož tematický celek je zaměřen na vnitřní a vnější politiku Íránu a na probíhající konflikty v souvislosti s Íránem.
Anotace v angličtině
The subject of the thesis is the transfer of Iran's human-geographical characteristics into a school environment for elementary school pupils. The thesis is divided into two units, the theoretical part - this is devoted to specific geographic topics and pedagogical principles, and the practical part - this includes developed lectures including background and additional information relating to teaching of thematic unit focused on Iran. The focus of the practical part is on the field of human geography because the thematic unit is focused on Iran's internal and external policies and on ongoing conflicts connected with Iran.
Klíčová slova
Írán, pedagogika, mezinárodní konflikty, politika, vyučování, základní škola, modelové hodiny, tematický celek, mezinárodní vztahy, kultura
Klíčová slova v angličtině
Iran, pedagogy, international conflicts, politics, teaching, elementary school, model classes, thematic unit, international relations, culture
Zásady pro vypracování
Práce bude rozdělena na 2 celky: teoretická část - ta se bude věnovat konkrétním geografickým tématům a pedagogickým zásadám a praktická část - bude obsahovat vypracované výukové hodiny včetně podkladů a doplňujících informací k výuce.
1. Rešerše literatury
2. Návrh výukové hodiny
3. Návrh výukových materiálů
4. Realizace a vyhodnocení výukové hodiny
Zásady pro vypracování
Práce bude rozdělena na 2 celky: teoretická část - ta se bude věnovat konkrétním geografickým tématům a pedagogickým zásadám a praktická část - bude obsahovat vypracované výukové hodiny včetně podkladů a doplňujících informací k výuce.
1. Rešerše literatury
2. Návrh výukové hodiny
3. Návrh výukových materiálů
4. Realizace a vyhodnocení výukové hodiny
Seznam doporučené literatury
HERINK, J., VALENTA V., 2004. Současný svět: učebnice zeměpisu pro základní školy a víceletá gymnázia pro 8. nebo 9. ročník: základy společenského, hospodářského a politického zeměpisu, lidé a příroda - životní prostředí. 2., rozš. a upr. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, ISBN 80-86034-62-3.
HNIZDO, B., 1995. Mezinarodni perspektivy politickych regionu. Praha: ISE-Institut pro stredoevropskou kulturu a politiku, ISBN 80-85241-95-1.
CHALUPA, P., HÜBELOVÁ D., 2016. Zeměpis. 5., aktualizované vydání. Brno: Nová škola, Duhová řada. ISBN 9788072897711.
KOKAISL, P., 2009. Geografie náboženství. V Praze: Česká zemědělská univerzita, Provozně ekonomická fakulta. ISBN 9788021319356.
RIEGL, M., 2013. Proměny politické mapy po roce 1945. Praha: Grada, Politologie (Grada). ISBN 978-80-247-4111-6.
WAISOVÁ, Š., 2007. Atlas mezinárodních vztahů: prostor a politika po skončení studené války. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, ISBN 9788073800154.
Seznam doporučené literatury
HERINK, J., VALENTA V., 2004. Současný svět: učebnice zeměpisu pro základní školy a víceletá gymnázia pro 8. nebo 9. ročník: základy společenského, hospodářského a politického zeměpisu, lidé a příroda - životní prostředí. 2., rozš. a upr. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, ISBN 80-86034-62-3.
HNIZDO, B., 1995. Mezinarodni perspektivy politickych regionu. Praha: ISE-Institut pro stredoevropskou kulturu a politiku, ISBN 80-85241-95-1.
CHALUPA, P., HÜBELOVÁ D., 2016. Zeměpis. 5., aktualizované vydání. Brno: Nová škola, Duhová řada. ISBN 9788072897711.
KOKAISL, P., 2009. Geografie náboženství. V Praze: Česká zemědělská univerzita, Provozně ekonomická fakulta. ISBN 9788021319356.
RIEGL, M., 2013. Proměny politické mapy po roce 1945. Praha: Grada, Politologie (Grada). ISBN 978-80-247-4111-6.
WAISOVÁ, Š., 2007. Atlas mezinárodních vztahů: prostor a politika po skončení studené války. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, ISBN 9788073800154.