Práce se zabývá volnočasovými aktivitami dětí mladšího školního věku během hlavních letních prázdnin. Text je zaměřen na rozvoj čtenářství a upevnění získaných čtenářských návyků. Podporuje včlenění a socializaci dětí do kolektivu vrstevníků s podobnými zájmy a zálibami. Jsou zde popsány praktické návrhy na společné aktivity zaměřené nejen na samotné čtenářství, ale i na další doprovodné činnosti spojených s touto problematikou. Teoretická část se převážně věnuje problematice dětského čtenářství, dětským volnočasovým aktivitám, vymezení pojmu příměstský tábor.
Anotace v angličtině
This work deals with leisure activities of children at younger school age during main summer holidays. The text focuses on the development of reading and the consolidation of acquired reading habits. It supports the inclusion and the socialization of children in the collective of peers with similar interests and hobbies. There are practical proposals of leisure activities described, they are aimed at reading skills and many others activities, which are related with this thematics. The theoretical part mainly deals with the issue of children's reading, children's leisure activities, the definition of the concept of suburban camp.
Klíčová slova
příměstský tábor, volnočasové aktivity, mladší školní věk, čtenářství, socializace, čtenářská dílna
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami dětí mladšího školního věku během hlavních letních prázdnin. Text je zaměřen na rozvoj čtenářství a upevnění získaných čtenářských návyků. Podporuje včlenění a socializaci dětí do kolektivu vrstevníků s podobnými zájmy a zálibami. Jsou zde popsány praktické návrhy na společné aktivity zaměřené nejen na samotné čtenářství, ale i na další doprovodné činnosti spojených s touto problematikou. Teoretická část se převážně věnuje problematice dětského čtenářství, dětským volnočasovým aktivitám, vymezení pojmu příměstský tábor.
Anotace v angličtině
This work deals with leisure activities of children at younger school age during main summer holidays. The text focuses on the development of reading and the consolidation of acquired reading habits. It supports the inclusion and the socialization of children in the collective of peers with similar interests and hobbies. There are practical proposals of leisure activities described, they are aimed at reading skills and many others activities, which are related with this thematics. The theoretical part mainly deals with the issue of children's reading, children's leisure activities, the definition of the concept of suburban camp.
Klíčová slova
příměstský tábor, volnočasové aktivity, mladší školní věk, čtenářství, socializace, čtenářská dílna
Cíl závěrečné práce: Zpracovat pedagogický projekt s názvem Kniha můj kamarád. Cílem projektu je prostřednictvím účasti na tematickém příměstském táboře zlepšení čtenářské gramotnosti dětí a vytvoření jejich lepšího vztahu k četbě.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracovat pedagogický projekt s názvem Kniha můj kamarád. Cílem projektu je prostřednictvím účasti na tematickém příměstském táboře zlepšení čtenářské gramotnosti dětí a vytvoření jejich lepšího vztahu k četbě.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, P., 2012. Cvičení pro rozvoj čtení. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0196-0.
ŠAUEROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, K., NECHLEBOVÁ, E., 2012. Speciální pedagogika v praxi. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4369-1.
VÁCLAVÍKOVÁ HELŠUSOVÁ, L., 2012. Dětské čtenářství v současné společnosti z perspektivy sociologie vzdělání. 1. vyd. Liberec: TUL. ISBN 978-80-7372-936-3.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, P., 2012. Cvičení pro rozvoj čtení. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0196-0.
ŠAUEROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, K., NECHLEBOVÁ, E., 2012. Speciální pedagogika v praxi. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4369-1.
VÁCLAVÍKOVÁ HELŠUSOVÁ, L., 2012. Dětské čtenářství v současné společnosti z perspektivy sociologie vzdělání. 1. vyd. Liberec: TUL. ISBN 978-80-7372-936-3.