Závěrečná práce se zabývá problematikou volnočasových aktivit pro žáky s poruchou autistického spektra. Jejím cílem je přiblížit tuto problematiku, popsat v jakých institucích a volnočasových aktivitách mají možnost děti s poruchou autistického spektra využívat svůj volný čas zábavnou formou, která je bude zajímat.Teoretická část specifikuje projevy, které se vyskytují u dětí s poruchou autistického spektra.Praktická část se zabývá přípravou a realizací projektu, jehož cílem je zorganizování sportovního kroužku pro děti s poruchou autistického spektra.
Anotace v angličtině
The final thesis deals with leisure time activities for pupils with autistic spectrum disorder. Its aim is to describe this issue, to describe in which institutions and leisure activities children with autism spectrum disorder have the opportunity to use their free time in an entertaining way that will be of interest. Deals with the preparation and implementation of a project aimed at organizing a sports club for children with autism spectrum disorders.
Autism spectrum disorder, leisure time, activities, manifestations
Rozsah průvodní práce
24 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce se zabývá problematikou volnočasových aktivit pro žáky s poruchou autistického spektra. Jejím cílem je přiblížit tuto problematiku, popsat v jakých institucích a volnočasových aktivitách mají možnost děti s poruchou autistického spektra využívat svůj volný čas zábavnou formou, která je bude zajímat.Teoretická část specifikuje projevy, které se vyskytují u dětí s poruchou autistického spektra.Praktická část se zabývá přípravou a realizací projektu, jehož cílem je zorganizování sportovního kroužku pro děti s poruchou autistického spektra.
Anotace v angličtině
The final thesis deals with leisure time activities for pupils with autistic spectrum disorder. Its aim is to describe this issue, to describe in which institutions and leisure activities children with autism spectrum disorder have the opportunity to use their free time in an entertaining way that will be of interest. Deals with the preparation and implementation of a project aimed at organizing a sports club for children with autism spectrum disorders.
Autism spectrum disorder, leisure time, activities, manifestations
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracovat pedagogický projekt s názvem Volnočasové aktivity pro žáky s poruchou autistického spektra. Cílem tohoto projektu je prostřednictvím aktivit na sportovním kroužku rozvíjet hru a pohybové schopnosti, sociální dovednosti a komunikaci a podporovat samostatnost žáků.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracovat pedagogický projekt s názvem Volnočasové aktivity pro žáky s poruchou autistického spektra. Cílem tohoto projektu je prostřednictvím aktivit na sportovním kroužku rozvíjet hru a pohybové schopnosti, sociální dovednosti a komunikaci a podporovat samostatnost žáků.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Seznam doporučené literatury
BEYER, J., GAMMELTOFT, L., 2006. Autismus a hra. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-157-3
MOOR, J., 2010. Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-787-9.
PATRICK, J., N., 2011. Rozvíjení sociálních dovedností lidí s poruchami autistického spektra. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-867-8.
RICHMAN., S., 2008. Výchova dětí s autismem. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-424-3.
THOROVÁ, K., 2006. Poruchy autistického spektra. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-091-7.
Seznam doporučené literatury
BEYER, J., GAMMELTOFT, L., 2006. Autismus a hra. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-157-3
MOOR, J., 2010. Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-787-9.
PATRICK, J., N., 2011. Rozvíjení sociálních dovedností lidí s poruchami autistického spektra. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-867-8.
RICHMAN., S., 2008. Výchova dětí s autismem. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-424-3.
THOROVÁ, K., 2006. Poruchy autistického spektra. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-091-7.