Závěrečná práce popisuje efektivní didaktické pomůcky pro žákyni s lehkou mentální retardací při výuce anglického jazyka. Teoretická část vysvětluje pojmy jako materiální a nemateriální didaktické pomůcky, mentální a lehkou mentální retardaci a výuku anglického jazyka u žáků s mentálním postižením. Praktická část obsahuje anamnézy, interpretuje a vyhodnocuje informace získané pomocí rozhovoru a pozorování žákyně s lehkou mentální retardací prvního stupně základní školy. Zhodnocení těchto informací je obsaženo v navrhovaných opatření během vzdělávání žákyně s lehkou mentální retardací.
Anotace v angličtině
The final work describes effective didactic instruments for the pupil with mild mental retardation during English language lessons. The theoretical part explains terms like material and non-material didactic instruments, mental and mild mental retardation and teaching a pupil with mild mental retardation English. The practical part contains case histories, interprets and evaluates information collected by an interview and long - term observation of the junior school pupil with mild mental retardation. The evaluation of the information is included in designed arrangements.
Klíčová slova
didaktické pomůcka, mentální retardace, lehká mentální retardace, anglický jazyk, výuka, anamnéza, rozhovor, pozorování
Klíčová slova v angličtině
a didactic instrument, mental retardation, mild mental retardation, English language, teaching, an interview, observation
Rozsah průvodní práce
39 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce popisuje efektivní didaktické pomůcky pro žákyni s lehkou mentální retardací při výuce anglického jazyka. Teoretická část vysvětluje pojmy jako materiální a nemateriální didaktické pomůcky, mentální a lehkou mentální retardaci a výuku anglického jazyka u žáků s mentálním postižením. Praktická část obsahuje anamnézy, interpretuje a vyhodnocuje informace získané pomocí rozhovoru a pozorování žákyně s lehkou mentální retardací prvního stupně základní školy. Zhodnocení těchto informací je obsaženo v navrhovaných opatření během vzdělávání žákyně s lehkou mentální retardací.
Anotace v angličtině
The final work describes effective didactic instruments for the pupil with mild mental retardation during English language lessons. The theoretical part explains terms like material and non-material didactic instruments, mental and mild mental retardation and teaching a pupil with mild mental retardation English. The practical part contains case histories, interprets and evaluates information collected by an interview and long - term observation of the junior school pupil with mild mental retardation. The evaluation of the information is included in designed arrangements.
Klíčová slova
didaktické pomůcka, mentální retardace, lehká mentální retardace, anglický jazyk, výuka, anamnéza, rozhovor, pozorování
Klíčová slova v angličtině
a didactic instrument, mental retardation, mild mental retardation, English language, teaching, an interview, observation
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Popsat efektivní didaktické pomůcky pro žákyni s lehkou mentální retardací při výuce anglického jazyka.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhotovení dat, formulace závěrů.
Metody: Pozorování, rozhovor.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Popsat efektivní didaktické pomůcky pro žákyni s lehkou mentální retardací při výuce anglického jazyka.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhotovení dat, formulace závěrů.
Metody: Pozorování, rozhovor.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M., et. al., 2007. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení: texty k distančnímu vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido - edice pedagogické literatury. ISBN 978-807-3151-409.
CHODĚRA, R., 2006. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. 1. vyd. Praha: Academia. ISBN 80-200-1213-3.
PIPEKOVÁ, J., 2006. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. 1. vyd. Brno: MSD. ISBN 80-86633-40-3.
ŠVARCOVÁ, I., 2006. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-060-7.
ZELINKOVÁ, O., 2005. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš. ISBN 80-731-1022-9.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M., et. al., 2007. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení: texty k distančnímu vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido - edice pedagogické literatury. ISBN 978-807-3151-409.
CHODĚRA, R., 2006. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. 1. vyd. Praha: Academia. ISBN 80-200-1213-3.
PIPEKOVÁ, J., 2006. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. 1. vyd. Brno: MSD. ISBN 80-86633-40-3.
ŠVARCOVÁ, I., 2006. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-060-7.
ZELINKOVÁ, O., 2005. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš. ISBN 80-731-1022-9.
Přílohy volně vložené
0 volně vložených příloh
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.