Bakalářská práce se zaměřuje na téma inovace aplikace LaunchTRACK z pohledu UX/UI (User eXperience/User Interface). V teoretické části jsou vysvětleny pojmy související s obory vývoje softwaru a návrhu uživatelského prostředí, které přiblíží tématiku uživatelské přívětivosti. Dále je věnován prostor definování softwarových rolí vývojového týmu a popis jednotlivých kompetencí každého z členů. V praktické části jsou využívány teoretické vědomosti, například při analýze aplikace LaunchTRACK 1.0, anebo k následnému návrhu inovačních komponent pro zdokonalení nové verze. Aplikace LaunchTRACK je testována také pomocí heuristických metod a uživatelského hodnocení testery z řad potenciálních uživatelů. Je zde také popsán a analyzován návrh k přechodu na agilní metodiku vývoje softwaru, pro zvýšení efektivity a kvality dodávky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the topic of innovation of Launch TRACK application from the UX / UI (from a User experience / User Interface) perspective. The theoretical part explains the concepts related to the fields of software development and user interface design, which will introduce the topic of user friendliness. Furthermore, space is devoted to defining the software roles of the development team and a description of the individual competencies and strengths of each member. In the practical part, theoretical knowledge is used, for example in the analysis of the Launch TRACK 1.0 application, or for the subsequent design of innovative components to improve the new version. Launch TRACK is also tested using various heuristic methods and user ratings by potential users. It also describes and analyzes a proposal for the transition to an agile software development methodology, to increase its efficiency and quality of delivery.
Klíčová slova
UX, Uživatelský prožitek, Uživatelské rozhraní, SWOT analýza, heuristická analýza, ŠKODA AUTO, LauchTRACK, agilní metodika, informační architektura, interakční design, vývojářské role
Klíčová slova v angličtině
UX, User eXperience, User Interface, SWOT analysis, Heuristic analysis, ŠKODA AUTO, LauchTRACK, agile development, information architecture, interaction design, development roles
Rozsah průvodní práce
91 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na téma inovace aplikace LaunchTRACK z pohledu UX/UI (User eXperience/User Interface). V teoretické části jsou vysvětleny pojmy související s obory vývoje softwaru a návrhu uživatelského prostředí, které přiblíží tématiku uživatelské přívětivosti. Dále je věnován prostor definování softwarových rolí vývojového týmu a popis jednotlivých kompetencí každého z členů. V praktické části jsou využívány teoretické vědomosti, například při analýze aplikace LaunchTRACK 1.0, anebo k následnému návrhu inovačních komponent pro zdokonalení nové verze. Aplikace LaunchTRACK je testována také pomocí heuristických metod a uživatelského hodnocení testery z řad potenciálních uživatelů. Je zde také popsán a analyzován návrh k přechodu na agilní metodiku vývoje softwaru, pro zvýšení efektivity a kvality dodávky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the topic of innovation of Launch TRACK application from the UX / UI (from a User experience / User Interface) perspective. The theoretical part explains the concepts related to the fields of software development and user interface design, which will introduce the topic of user friendliness. Furthermore, space is devoted to defining the software roles of the development team and a description of the individual competencies and strengths of each member. In the practical part, theoretical knowledge is used, for example in the analysis of the Launch TRACK 1.0 application, or for the subsequent design of innovative components to improve the new version. Launch TRACK is also tested using various heuristic methods and user ratings by potential users. It also describes and analyzes a proposal for the transition to an agile software development methodology, to increase its efficiency and quality of delivery.
Klíčová slova
UX, Uživatelský prožitek, Uživatelské rozhraní, SWOT analýza, heuristická analýza, ŠKODA AUTO, LauchTRACK, agilní metodika, informační architektura, interakční design, vývojářské role
Klíčová slova v angličtině
UX, User eXperience, User Interface, SWOT analysis, Heuristic analysis, ŠKODA AUTO, LauchTRACK, agile development, information architecture, interaction design, development roles
Zásady pro vypracování
Definice procesů vývoje softwaru
Analýza a sumarizace stávající verze aplikace
Řízení a optimalizace procesů vývoje aplikace LaunchTrack
Návrhy inovačních komponent za účelem zvýšení uživatelské přívětivosti
Zhodnocení a doporučení
Zásady pro vypracování
Definice procesů vývoje softwaru
Analýza a sumarizace stávající verze aplikace
Řízení a optimalizace procesů vývoje aplikace LaunchTrack
Návrhy inovačních komponent za účelem zvýšení uživatelské přívětivosti
Zhodnocení a doporučení
Seznam doporučené literatury
ŘEZÁČ, Jan. 2016. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Brno: House of Řezáč. ISBN 978-80-270-0644-1.
HARTSON, Rex. 2012. The UX book: process and guidelines for ensuring a quality user experience. Waltham, MA: Morgan Kaufmann. ISBN 978-0-12-385241-0.
ŘEPA, Václav. 2012. Procesně řízená organizace. Praha: Grada. Management v informační společnosti. ISBN 978-80-247-4128-4.
WEINSCHENK, Susan. 2012. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3649-2.
MCKAY, Everett N. 2013. UI is communication: how to design intuitive, user centered interfaces by focusing on effective communication. Boston: Elsevier, Morgan Kaufmann. ISBN 9780123969804.
ŘEZÁČ, Jan. 2016. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Brno: House of Řezáč. ISBN 978-80-270-0644-1.
HARTSON, Rex. 2012. The UX book: process and guidelines for ensuring a quality user experience. Waltham, MA: Morgan Kaufmann. ISBN 978-0-12-385241-0.
ŘEPA, Václav. 2012. Procesně řízená organizace. Praha: Grada. Management v informační společnosti. ISBN 978-80-247-4128-4.
WEINSCHENK, Susan. 2012. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3649-2.
MCKAY, Everett N. 2013. UI is communication: how to design intuitive, user centered interfaces by focusing on effective communication. Boston: Elsevier, Morgan Kaufmann. ISBN 9780123969804.