Diplomová práce se zabývá algoritmy na YouTube a jejich marketingovým významem. V práci je popsán fenomén influencer marketingu se zaměřením na YouTubery. Je charakterizován portál YouTube, jeho služby a popularita. Je vysvětlen pojem YouTuber, uvedena je charakteristika YouTuberů, jejich kategorie a další specifika. Řešena je monetizace videí YouTuberů, reklamní spolupráce a legislativní aspekty tohoto povolání. Uvedena a analyzována je také problematika algoritmů na YouTube a jejich pozitivní a negativní vliv na YouTubery, firmy působící na YouTube a na celou společnost.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with YouTube's algorithm and its marketing significance. The phenomenon of influencer marketing focused on YouTubers is described in the thesis. Then, the portal YouTube, its services and popularity are characterised. The concept YouTuber is explained. Furthermore, the characteristic of YouTubers, their categories and other specifics are mentioned. Next, monetization of YouTuber's videos, advertising cooperation and legislative aspects of this occupation is addressed. Finally, issue of YouTube's algorithm and its positive and negative impact on YouTubers, companies and whole society is stated and analysed.
Diplomová práce se zabývá algoritmy na YouTube a jejich marketingovým významem. V práci je popsán fenomén influencer marketingu se zaměřením na YouTubery. Je charakterizován portál YouTube, jeho služby a popularita. Je vysvětlen pojem YouTuber, uvedena je charakteristika YouTuberů, jejich kategorie a další specifika. Řešena je monetizace videí YouTuberů, reklamní spolupráce a legislativní aspekty tohoto povolání. Uvedena a analyzována je také problematika algoritmů na YouTube a jejich pozitivní a negativní vliv na YouTubery, firmy působící na YouTube a na celou společnost.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with YouTube's algorithm and its marketing significance. The phenomenon of influencer marketing focused on YouTubers is described in the thesis. Then, the portal YouTube, its services and popularity are characterised. The concept YouTuber is explained. Furthermore, the characteristic of YouTubers, their categories and other specifics are mentioned. Next, monetization of YouTuber's videos, advertising cooperation and legislative aspects of this occupation is addressed. Finally, issue of YouTube's algorithm and its positive and negative impact on YouTubers, companies and whole society is stated and analysed.