Tato bakalářská práce se zabývá problematikou obchodování na internetu zejména z pohledu uživatelského prožitku (UX). V teoretické části je kladen důraz na definování jednotlivých pojmů e-commerce, vymezení dílčích disciplín, které se podílejí na tvorbě uživatelského prožitku, a představení metod jejich následného uživatelského testování. V praktické části jsou teoretické znalosti uplatněny při analýze stávajícího e-shopu vybrané společnosti a vybraných konkurentů. Na závěr je pro vybranou společnost vytvořen návrh nového internetového obchodu, který splňuje požadavky pro uživatelsky přívětivé webové stránky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with online shopping especially in terms of User Experience (UX). The theoretical part is focused on defining the concept of e-commerce, as well as sub-disciplines involved in the creation of User Experience and subsequent user testing. In the practical part the theoretical knowledge is used for analysis of present e-shop and chosen competitors. In the end of the thesis is new design of e-shop introduced which is capable to achieve requirements of user-friendly websites.
Online shopping, e-shop, e-commerce, UX, user experience, information architecture, interaction design, usability, accessibility, visual design, user testing, heuristic evaluation, SWOT analysis, competitive analysis, wireframe, ŠKODA AUTO
Rozsah průvodní práce
79 s. (112 100 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou obchodování na internetu zejména z pohledu uživatelského prožitku (UX). V teoretické části je kladen důraz na definování jednotlivých pojmů e-commerce, vymezení dílčích disciplín, které se podílejí na tvorbě uživatelského prožitku, a představení metod jejich následného uživatelského testování. V praktické části jsou teoretické znalosti uplatněny při analýze stávajícího e-shopu vybrané společnosti a vybraných konkurentů. Na závěr je pro vybranou společnost vytvořen návrh nového internetového obchodu, který splňuje požadavky pro uživatelsky přívětivé webové stránky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with online shopping especially in terms of User Experience (UX). The theoretical part is focused on defining the concept of e-commerce, as well as sub-disciplines involved in the creation of User Experience and subsequent user testing. In the practical part the theoretical knowledge is used for analysis of present e-shop and chosen competitors. In the end of the thesis is new design of e-shop introduced which is capable to achieve requirements of user-friendly websites.
2) Představení zkoumaného internetového obchodu a požadavků společnosti.
3) Rozbor konkurenčního prostředí v oblasti elektronického podnikání společnosti.
4) Analýza UX a UI designu starého a nového internetového obchodu.
5) Vyhodnocení dosažených výsledků a formulace závěrečných doporučení.
Seznam doporučené literatury
HANZELKOVÁ, Alena, Miloslav KEŘKOVSKÝ a Oldřich VYKYPĚL. 2017. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-807-4006-371.
HARTSON, H. Rex a Pardha S. PYLA. 2012. The UX Book: process and guidelines for ensuring a quality user experience. Boston: Elsevier. ISBN 01-238-5241-2.
SUCHÁNEK, Petr. 2012. E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress. ISBN 978-808-6929-842.
ROWLAND, Claire, Elizabeth GOODMAN, Martin CHARLIER, Ann LIGHT a Alfred LUI. 2015. Designing connected products: UX for the consumer Internet of things. Sebastopol: O'Reilly. ISBN 1449372562.
HANZELKOVÁ, Alena, Miloslav KEŘKOVSKÝ a Oldřich VYKYPĚL. 2017. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-807-4006-371.
HARTSON, H. Rex a Pardha S. PYLA. 2012. The UX Book: process and guidelines for ensuring a quality user experience. Boston: Elsevier. ISBN 01-238-5241-2.
SUCHÁNEK, Petr. 2012. E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress. ISBN 978-808-6929-842.
ROWLAND, Claire, Elizabeth GOODMAN, Martin CHARLIER, Ann LIGHT a Alfred LUI. 2015. Designing connected products: UX for the consumer Internet of things. Sebastopol: O'Reilly. ISBN 1449372562.