Hlavním předmětem diplomové práce je implementace neplacených forem propagace na sociálních sítích v rámci marketingové strategie vybraných elektronických obchodů a následné zhodnocení jejich efektivnosti z hlediska naplňování firemních cílů.
K docílení správného pochopení práce lidmi, kteří se v daném tématu neorientují, je na začátku práce věnována pozornost především nástrojům, které dané komunikační kanály nabízejí a způsobům, jakými je firmy mohou využít k zefektivnění svých propagačních aktivit. Dále se práce věnuje stručnému vysvětlení a přiblížení vybraných správcovských nástrojů.
Druhá část práce se zabývá vytvářením marketingové strategie na sociální sítě, implementací vybraných forem propagace na zvolené e-shopy a zhodnocení efektivnosti příspěvků pomocí již zmíněných správcovských nástrojů.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is the implementation of organic content promotion into social media sites within the marketing strategy of particular online stores. This is then followed by an evaluation of its effectiveness in terms of meeting corporate goals.
To gain an accurate understanding of this work for those who are not yet familiar with this topic, the thesis is divided into two parts. The 1st part focuses primarily on introducing some basic concepts along with the essentials of social media sites and the tools used to manage them. It also investigates the possibilities for sharing content and how organizations have the opportunity to take advantage of it. Furthermore, the thesis is dealing with a brief explanation of selected social media managing tools.
The 2nd part is focused on creating an appropriate social media marketing strategy that not only correctly implements and selects organic promotion to online stores, but also evaluates effectiveness of chosen content by using the previously mentioned social media managing tools.
Klíčová slova
e-shop, Facebook, Instagram, marketingová strategie, propagace, přehledy, příspěvky, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
content, Facebook, Insights, Instagram, marketing strategy, online store, promotion, social media
Rozsah průvodní práce
119
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním předmětem diplomové práce je implementace neplacených forem propagace na sociálních sítích v rámci marketingové strategie vybraných elektronických obchodů a následné zhodnocení jejich efektivnosti z hlediska naplňování firemních cílů.
K docílení správného pochopení práce lidmi, kteří se v daném tématu neorientují, je na začátku práce věnována pozornost především nástrojům, které dané komunikační kanály nabízejí a způsobům, jakými je firmy mohou využít k zefektivnění svých propagačních aktivit. Dále se práce věnuje stručnému vysvětlení a přiblížení vybraných správcovských nástrojů.
Druhá část práce se zabývá vytvářením marketingové strategie na sociální sítě, implementací vybraných forem propagace na zvolené e-shopy a zhodnocení efektivnosti příspěvků pomocí již zmíněných správcovských nástrojů.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is the implementation of organic content promotion into social media sites within the marketing strategy of particular online stores. This is then followed by an evaluation of its effectiveness in terms of meeting corporate goals.
To gain an accurate understanding of this work for those who are not yet familiar with this topic, the thesis is divided into two parts. The 1st part focuses primarily on introducing some basic concepts along with the essentials of social media sites and the tools used to manage them. It also investigates the possibilities for sharing content and how organizations have the opportunity to take advantage of it. Furthermore, the thesis is dealing with a brief explanation of selected social media managing tools.
The 2nd part is focused on creating an appropriate social media marketing strategy that not only correctly implements and selects organic promotion to online stores, but also evaluates effectiveness of chosen content by using the previously mentioned social media managing tools.
Klíčová slova
e-shop, Facebook, Instagram, marketingová strategie, propagace, přehledy, příspěvky, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
content, Facebook, Insights, Instagram, marketing strategy, online store, promotion, social media
Zásady pro vypracování
1. Vymezení základních pojmů souvisejících s propagací na sociálních sítích.
2. Propagační a správcovské nástroje Facebooku a Instagramu.
3. Monitoring efektivnosti propagace pomocí nástrojů Business Manager a Google Analytics.
4. Využití neplacených forem propagace na sociálních sítích pro marketingové účely vybraných eshopů.
5. Zhodnocení jednotlivých forem propagace.
Zásady pro vypracování
1. Vymezení základních pojmů souvisejících s propagací na sociálních sítích.
2. Propagační a správcovské nástroje Facebooku a Instagramu.
3. Monitoring efektivnosti propagace pomocí nástrojů Business Manager a Google Analytics.
4. Využití neplacených forem propagace na sociálních sítích pro marketingové účely vybraných eshopů.
5. Zhodnocení jednotlivých forem propagace.
Seznam doporučené literatury
HERMAN, Jenn, Eric BUTOW a Corey WALKER, 2018. Instagram For Business For Dummies. 1st ed. Hoboken: John Wiley. For dummies. ISBN 978-1119439813.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH, 2019. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4959-1.
TREADAWAY, Chris a Mari SMITH, 2011. Marketing na Facebooku: výukový kurz. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3337-8.
VAHL, Andrea, John HAYDON a Jan ZIMMERMAN, 2014. Facebook marketing all-in-one for dummies. 3rd ed. Hoboken: John Wiley. For dummies. ISBN 978-1-118-81618-9.
HERMAN, Jenn, Eric BUTOW a Corey WALKER, 2018. Instagram For Business For Dummies. 1st ed. Hoboken: John Wiley. For dummies. ISBN 978-1119439813.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH, 2019. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4959-1.
TREADAWAY, Chris a Mari SMITH, 2011. Marketing na Facebooku: výukový kurz. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3337-8.
VAHL, Andrea, John HAYDON a Jan ZIMMERMAN, 2014. Facebook marketing all-in-one for dummies. 3rd ed. Hoboken: John Wiley. For dummies. ISBN 978-1-118-81618-9.