Bakalářská práce je zaměřena na oblast služeb, konkrétně na oblast hotelnictví. Cílem je vytvořit podnikatelský plán pro vybranou hotelovou společnost a realizovat průzkum vybraného zahraničního trhu. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. První část shrnuje teorii z oblasti služeb, hotelnictví, ubytovacího úseku a stravovacího úseku. Na ně plynule navazuje představení modelů internacionalizace, popis mise a vize podniku. Teorii uzavírá charakteristika strategie nadnárodních podnikatelských subjektů a tvorba podnikatelského plánu. Následně praktická část definuje již konkrétní podnikatelský plán ve vazbě na vybraný hotel. Součástí daného plánu je analýza stávajícího podniku, analýza a popis hotelu v zahraničí, analýza zahraničního trhu prostřednictvím PEST analýzy a byla také provedena analýza pomocí Porterova modelu 5 sil. Součástí praktické části je marketingový mix 8P, finanční plán a aktuální situace s ohledem na COVID 19. Závěr bakalářské práce je věnován zhodnocení podnikatelského plánu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the field of services, specifically on the hotel industry. The aim is to create a business plan for a selected hotel company and conduct a survey of a selected foreign market. The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The first part summarizes the theory of services, hospitality, accommodation and the catering section. They are followed by a presentation of models of internationalization, a description of the mission and vision of the company. The theory is concluded by the characteristics of the strategy of multinational business entities and the creation of a business plan. Subsequently, the practical part defines a specific business plan in relation to the selected hotel. Part of the plan is an analysis of the existing company, analysis and description of the hotel abroad, analysis of the foreign market through PEST analysis and was also performed using Porter's model of 5 forces. Part of the practical part is the 8P marketing mix, financial plan and current situation with regard at COVID 19. The conclusion of the bachelor thesis is devoted to the evaluation of the business plan.
Klíčová slova
Podnikatelský plán, hotelnictví, služby, modely internacionalizace, PEST analýza, Porterův model pěti sil, marketingový mix
Klíčová slova v angličtině
Business plan, hotel industry, services, internationalization of models, PEST analysis, Porter 's five forces model, marketing mix
Rozsah průvodní práce
62 s. (112 664 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na oblast služeb, konkrétně na oblast hotelnictví. Cílem je vytvořit podnikatelský plán pro vybranou hotelovou společnost a realizovat průzkum vybraného zahraničního trhu. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. První část shrnuje teorii z oblasti služeb, hotelnictví, ubytovacího úseku a stravovacího úseku. Na ně plynule navazuje představení modelů internacionalizace, popis mise a vize podniku. Teorii uzavírá charakteristika strategie nadnárodních podnikatelských subjektů a tvorba podnikatelského plánu. Následně praktická část definuje již konkrétní podnikatelský plán ve vazbě na vybraný hotel. Součástí daného plánu je analýza stávajícího podniku, analýza a popis hotelu v zahraničí, analýza zahraničního trhu prostřednictvím PEST analýzy a byla také provedena analýza pomocí Porterova modelu 5 sil. Součástí praktické části je marketingový mix 8P, finanční plán a aktuální situace s ohledem na COVID 19. Závěr bakalářské práce je věnován zhodnocení podnikatelského plánu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the field of services, specifically on the hotel industry. The aim is to create a business plan for a selected hotel company and conduct a survey of a selected foreign market. The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The first part summarizes the theory of services, hospitality, accommodation and the catering section. They are followed by a presentation of models of internationalization, a description of the mission and vision of the company. The theory is concluded by the characteristics of the strategy of multinational business entities and the creation of a business plan. Subsequently, the practical part defines a specific business plan in relation to the selected hotel. Part of the plan is an analysis of the existing company, analysis and description of the hotel abroad, analysis of the foreign market through PEST analysis and was also performed using Porter's model of 5 forces. Part of the practical part is the 8P marketing mix, financial plan and current situation with regard at COVID 19. The conclusion of the bachelor thesis is devoted to the evaluation of the business plan.
Klíčová slova
Podnikatelský plán, hotelnictví, služby, modely internacionalizace, PEST analýza, Porterův model pěti sil, marketingový mix
Klíčová slova v angličtině
Business plan, hotel industry, services, internationalization of models, PEST analysis, Porter 's five forces model, marketing mix
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle bakalářské práce.
Vymezení pojmu podnikatelský plán, prvky podnikatelského plánu, funkce a sestavení podnikatelského plánu v oblasti služeb.
Charakteristika vybraného subjektu ve službách a analýza současného stavu podnikatelského subjektu.
Průzkum zahraničního trhu ve vazbě na možnost vstupu podniku na zahraniční trh.
Vytvoření podnikatelského plánu.
Vyhodnocení podnikatelského plánu a formulace závěru.
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle bakalářské práce.
Vymezení pojmu podnikatelský plán, prvky podnikatelského plánu, funkce a sestavení podnikatelského plánu v oblasti služeb.
Charakteristika vybraného subjektu ve službách a analýza současného stavu podnikatelského subjektu.
Průzkum zahraničního trhu ve vazbě na možnost vstupu podniku na zahraniční trh.
Vytvoření podnikatelského plánu.
Vyhodnocení podnikatelského plánu a formulace závěru.
Seznam doporučené literatury
BATESON, John E. G. a K. Douglas HOFFMAN, 2011. Services Marketing. 4th ed. South-Western: Cengage Learning. ISBN 978-0-538-47645-4.
BERÁNEK, J. a P. KOTEK. 2013. Moderní řízení hotelového provozu. Praha: MAG Consulting. ISBN 978-80-86724-45-4
FITZGERALD, R. 2015. The rise of the global company. Multinationals and the making of the modern world. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 9780521614962.
KŘÍŽEK, F. et al. 2011. Moderní hotelový management. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-3868-0.
ORIEŠKA, Ján. 2010. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis. ISBN 978-80-85970-68-5.
POWELL, Trent. 2016. International tourism: planning and management. New Jersey: Clanrye International. ISBN 978-1-63240-572-2.
VAŠTÍKOVÁ, M. 2014. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-5037-8.
Konzultanti: Michaela Klepetková (provozní v hotelu) Helena Valtrová (generální ředitel)
Seznam doporučené literatury
BATESON, John E. G. a K. Douglas HOFFMAN, 2011. Services Marketing. 4th ed. South-Western: Cengage Learning. ISBN 978-0-538-47645-4.
BERÁNEK, J. a P. KOTEK. 2013. Moderní řízení hotelového provozu. Praha: MAG Consulting. ISBN 978-80-86724-45-4
FITZGERALD, R. 2015. The rise of the global company. Multinationals and the making of the modern world. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 9780521614962.
KŘÍŽEK, F. et al. 2011. Moderní hotelový management. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-3868-0.
ORIEŠKA, Ján. 2010. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis. ISBN 978-80-85970-68-5.
POWELL, Trent. 2016. International tourism: planning and management. New Jersey: Clanrye International. ISBN 978-1-63240-572-2.
VAŠTÍKOVÁ, M. 2014. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-5037-8.