Diplomová práce je zaměřena na změny v automobilovém průmyslu týkajícími se přísnějších limitů a měření emisí CO2 v rámci Evropské unie a na nová opatření společnosti Škoda Auto a. s., která musí společnost aplikovat, aby byla schopna pokračovat ve fungování v odvětví a dále zvyšovat svůj podíl na trzích po celém světě. První část práce se věnuje představení nových požadavků, která EU na automobilové společnosti klade a dopadům, jaké budou mít změny na celý automobilový průmysl. Ve druhé jsou představena konkrétní opatření, která společnost ŠA podstupuje v podobě širšího zavádění vozů na alternativní pohony i nových technologií a systémů pro optimalizaci řízení emisí v rámci produktového mixu. Práce je doplněna o návrhy na optimalizace, které by z pohledu úzké pracovní specializace autora práce mohly nadále pomoci společnosti ve zvládání nových výzev a udržení se ve vysoce konkurenčním prostředí.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is focused on changes in automotive industry that are connected to stricter CO2 emission limits and ways of measuring the emission within European Union and measures of company Škoda Auto a. s. that must be applied in order to survive in the sector and keep increasing its market share all around the world. First part of the thesis is focused on introduction and description of new requirements and impact that the changes have on the whole automotive industry. In second part are introduced concrete measurements that ŠA undergo, evolution of cars with alternative drive, new technologies and systems that helps optimize emission steering of product mix in ŠA. Paper is completed with suggestions for optimization from the point of narrow work specialization of author of the thesis that could help the company face new challenges and keep pace within highly competitive industry.
Klíčová slova
Automobilový průmysl, emise, odbyt, e-mobilita
Klíčová slova v angličtině
Automotive industry, emission, sales, e-mobility
Rozsah průvodní práce
81 s. (146 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na změny v automobilovém průmyslu týkajícími se přísnějších limitů a měření emisí CO2 v rámci Evropské unie a na nová opatření společnosti Škoda Auto a. s., která musí společnost aplikovat, aby byla schopna pokračovat ve fungování v odvětví a dále zvyšovat svůj podíl na trzích po celém světě. První část práce se věnuje představení nových požadavků, která EU na automobilové společnosti klade a dopadům, jaké budou mít změny na celý automobilový průmysl. Ve druhé jsou představena konkrétní opatření, která společnost ŠA podstupuje v podobě širšího zavádění vozů na alternativní pohony i nových technologií a systémů pro optimalizaci řízení emisí v rámci produktového mixu. Práce je doplněna o návrhy na optimalizace, které by z pohledu úzké pracovní specializace autora práce mohly nadále pomoci společnosti ve zvládání nových výzev a udržení se ve vysoce konkurenčním prostředí.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is focused on changes in automotive industry that are connected to stricter CO2 emission limits and ways of measuring the emission within European Union and measures of company Škoda Auto a. s. that must be applied in order to survive in the sector and keep increasing its market share all around the world. First part of the thesis is focused on introduction and description of new requirements and impact that the changes have on the whole automotive industry. In second part are introduced concrete measurements that ŠA undergo, evolution of cars with alternative drive, new technologies and systems that helps optimize emission steering of product mix in ŠA. Paper is completed with suggestions for optimization from the point of narrow work specialization of author of the thesis that could help the company face new challenges and keep pace within highly competitive industry.
Klíčová slova
Automobilový průmysl, emise, odbyt, e-mobilita
Klíčová slova v angličtině
Automotive industry, emission, sales, e-mobility
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. WLTP - nová metodika měření CO2 emisí
3. Dopady přísnějšího měření CO2 na automobilový průmysl
4. Dopady na Škoda Auto
5. Analýza Škoda opatření
6. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. WLTP - nová metodika měření CO2 emisí
3. Dopady přísnějšího měření CO2 na automobilový průmysl
4. Dopady na Škoda Auto
5. Analýza Škoda opatření
6. Závěr
Seznam doporučené literatury
DIMARATOS, Athanasios & TSOKOLIS, Dimitris & FONTARAS, Georgios & TSIAKMAKIS, S. & CIUFFO, B. & SAMARAS, Zissis. [2016]. Comparative Evaluation of the Effect of Various Technologies on Light-duty Vehicle CO2 Emissions over NEDC and WLTP [online]. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/304530359_Comparative_Evaluation_of_the_Effect_of_Various_Technologies_on_Light-duty_Vehicle_CO2_Emissions_over_NEDC_and_WLTP/link/579875b508aec89db7bb483d/download
MAROTTA, Alessandro. PAVLOVIC, Jelica a kol. [2015]. Gaseous Emissions from Light-Duty Vehicles: Moving from NEDC to the New WLTP Test Procedure [online] Environ. Sci. Technol. Dostupné z: https://doi.org/10.1021/acs.est.5b01364
MOCK, Peter. KÜHLWEIN, Jörg a kol. The WLTP: How a new test procedure for cars will affect fuel consumption values in the EU. In: The International council on on clean transportation [online]. 29.10.2014. Dostupné z: https://theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_WLTP_EffectEU_20141029_0.pdf
United Nations Economic Commission for Europe. UN Vehicle Regulations - 1958 Agreement [online]. UNECE 12.4.2013. Dostupné z: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs101-120.html
WLTPfacts.eu [online]. European Automobile Manufacturers Association. 2017. Dostupné z: https://wltpfacts.eu
Ing. Radka Janoušová
Seznam doporučené literatury
DIMARATOS, Athanasios & TSOKOLIS, Dimitris & FONTARAS, Georgios & TSIAKMAKIS, S. & CIUFFO, B. & SAMARAS, Zissis. [2016]. Comparative Evaluation of the Effect of Various Technologies on Light-duty Vehicle CO2 Emissions over NEDC and WLTP [online]. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/304530359_Comparative_Evaluation_of_the_Effect_of_Various_Technologies_on_Light-duty_Vehicle_CO2_Emissions_over_NEDC_and_WLTP/link/579875b508aec89db7bb483d/download
MAROTTA, Alessandro. PAVLOVIC, Jelica a kol. [2015]. Gaseous Emissions from Light-Duty Vehicles: Moving from NEDC to the New WLTP Test Procedure [online] Environ. Sci. Technol. Dostupné z: https://doi.org/10.1021/acs.est.5b01364
MOCK, Peter. KÜHLWEIN, Jörg a kol. The WLTP: How a new test procedure for cars will affect fuel consumption values in the EU. In: The International council on on clean transportation [online]. 29.10.2014. Dostupné z: https://theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_WLTP_EffectEU_20141029_0.pdf
United Nations Economic Commission for Europe. UN Vehicle Regulations - 1958 Agreement [online]. UNECE 12.4.2013. Dostupné z: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs101-120.html
WLTPfacts.eu [online]. European Automobile Manufacturers Association. 2017. Dostupné z: https://wltpfacts.eu
Ing. Radka Janoušová
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.