Předmětem bakalářské práce je zhodnocení podnikatelského prostředí podniku v cestovním ruchu a pro tuto práci byl vybrán podnik Autokemp Jinolice. Cílem práce je prostředí tohoto podniku komplexně analyzovat a následně zhodnotit. Zhodnocení tohoto prostředí je v práci dosaženo díky využití analýz vnitřního i vnějšího prostředí a identifikace klíčových faktorů. Pro rozbor tohoto prostředí v práci byla využita analýza SWOT a Porterův model pěti konkurenčních sil. Dále byla ze získaných informací sestavena matice SWOT, díky které bylo možné vyvodit určité strategie pro podnik a na jejichž základě vyplývají následná doporučení, které jsou největším přínosem této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor´s thesis is an evaluation of the business environment in tourism of the company Autokemp Jinolice. The objective of this work is to completely analyze the company and consenquently evaluate its environment. The evaluation of this environment has been reached by using analyses of the inner and outer environment and key factors identification. The SWOT analysis and the Porter´s model of the five competitive forces have been used for a breakdown of this environment in this work. Furthermore, the matrix SWOT has been done by using the data acquired. The certain startegies and consequent resulting recommendations have been done based on the SWOT analysis which might be considered as the most important asset of this bachelor´s thesis.
Klíčová slova
SWOT, podnikatelské prostředí, cestovní ruch, Porterův konkurenční model, strategie
Klíčová slova v angličtině
SWOT, Business Environment, Tourism, Porter's Five Forces Analysis, Strategies
Rozsah průvodní práce
69 s. (96 619 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je zhodnocení podnikatelského prostředí podniku v cestovním ruchu a pro tuto práci byl vybrán podnik Autokemp Jinolice. Cílem práce je prostředí tohoto podniku komplexně analyzovat a následně zhodnotit. Zhodnocení tohoto prostředí je v práci dosaženo díky využití analýz vnitřního i vnějšího prostředí a identifikace klíčových faktorů. Pro rozbor tohoto prostředí v práci byla využita analýza SWOT a Porterův model pěti konkurenčních sil. Dále byla ze získaných informací sestavena matice SWOT, díky které bylo možné vyvodit určité strategie pro podnik a na jejichž základě vyplývají následná doporučení, které jsou největším přínosem této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor´s thesis is an evaluation of the business environment in tourism of the company Autokemp Jinolice. The objective of this work is to completely analyze the company and consenquently evaluate its environment. The evaluation of this environment has been reached by using analyses of the inner and outer environment and key factors identification. The SWOT analysis and the Porter´s model of the five competitive forces have been used for a breakdown of this environment in this work. Furthermore, the matrix SWOT has been done by using the data acquired. The certain startegies and consequent resulting recommendations have been done based on the SWOT analysis which might be considered as the most important asset of this bachelor´s thesis.
Klíčová slova
SWOT, podnikatelské prostředí, cestovní ruch, Porterův konkurenční model, strategie
Klíčová slova v angličtině
SWOT, Business Environment, Tourism, Porter's Five Forces Analysis, Strategies
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
Vymezení hlavních konkurenčních strategií v oblasti cestovního ruchu.
Vymezení podnikatelského prostředí vybraného podniku vč. typologie návštěvníků; uvedení struktury společnosti a samotných funkcí kempu.
Zhodnocení konkurentů v okolí - vliv na Autokemp Jinolice; konkurenční strategie.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
Vymezení hlavních konkurenčních strategií v oblasti cestovního ruchu.
Vymezení podnikatelského prostředí vybraného podniku vč. typologie návštěvníků; uvedení struktury společnosti a samotných funkcí kempu.
Zhodnocení konkurentů v okolí - vliv na Autokemp Jinolice; konkurenční strategie.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír, 2013. Ekonomika cestovního ruchu. Praha: Mag Consulting. ISBN 978-80-86724-46-1.
HESKOVÁ, Marie, 2011. Cestovní ruch pro vyšší odborné a vysoké školy. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna. ISBN 978-80-7373-107-6.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
TUČKOVÁ, Zuzana, 2014. The meaning of tourism and tourism services in the V4 countries. Žilina: Georg. ISBN 978-80-8154-079-0.
WIDAWSKI, Krzyzstof a Jerzy WYRZYKOWSKI, ed., 2017. The geography of tourism of Central and Eastern European countries. Second edition. New York: Springer. ISBN 978-3-319-42203-9.
Konzultant: Ing. Oldřich Housa
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír, 2013. Ekonomika cestovního ruchu. Praha: Mag Consulting. ISBN 978-80-86724-46-1.
HESKOVÁ, Marie, 2011. Cestovní ruch pro vyšší odborné a vysoké školy. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna. ISBN 978-80-7373-107-6.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
TUČKOVÁ, Zuzana, 2014. The meaning of tourism and tourism services in the V4 countries. Žilina: Georg. ISBN 978-80-8154-079-0.
WIDAWSKI, Krzyzstof a Jerzy WYRZYKOWSKI, ed., 2017. The geography of tourism of Central and Eastern European countries. Second edition. New York: Springer. ISBN 978-3-319-42203-9.
Konzultant: Ing. Oldřich Housa
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.