Předmětem bakalářské práce je zhodnocení spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami vybraných ubytovacích zařízení a na základě výsledků provedeného dotazníkového šetření u stávajících zákazníků vybraných ubytovacích zařízení navrhnutí optimálních řešení vedoucí ke zkvalitnění stávajících nabízených služeb vedoucí k větší spokojenosti zákazníků. Zkoumaná ubytovací zařízení, vybrané čtyřhvězdičkové hotely, EA Hotel Tammel **** a Hotel reSTART **** v Jičíně, byly zákazníky hodnoceny velmi pozitivně, avšak z vyhodnocení dotazníkového šetření bylo zjištěno, že slabým místem je ve vybraných ubytovacích zařízeních zejména strava v restauraci. Na základě tohoto zjištění bylo doporučeno zaměřit se na nabízenou stravu a do nabídky začlenit regionální produkty. Dále šetření ukázalo rostoucí zájem seniorů, pročež bylo doporučeno investovat do pobytových balíčků pro tento segment. Důležitým doporučením je v neposlední řadě snažit se o lepší spolupráci s informačním centrem v Jičíně.
Anotace v angličtině
The subject of the bachelor's thesis is to evaluate customer satisfaction with the services provided by selected accommodation facilities and based on the results of a questionnaire survey of existing customers of selected accommodation facilities to propose optimal solutions to improve existing services leading to greater customer satisfaction. The examined accommodation facilities, selected four-star hotels, EA Hotel Tammel **** and Hotel reSTART **** in Jičín, were evaluated very positively by customers, but from the evaluation of the questionnaire survey it was found that the weak point in selected accommodation facilities is mainly food in the restaurant. Based on this finding, it was recommended to focus on the food offered and to include regional products on the menu. Furthermore, the survey showed a growing interest of seniors. It was, therefore, recommended to invest in packages for this segment. Last but not least, an important recommendation is to strive for better cooperation with the information center in Jičín.
Klíčová slova
ubytovací zařízení, cestovní ruch, zákazníci, hotel, dotazníkové šetření, Jičín, turistický region, Český ráj
Předmětem bakalářské práce je zhodnocení spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami vybraných ubytovacích zařízení a na základě výsledků provedeného dotazníkového šetření u stávajících zákazníků vybraných ubytovacích zařízení navrhnutí optimálních řešení vedoucí ke zkvalitnění stávajících nabízených služeb vedoucí k větší spokojenosti zákazníků. Zkoumaná ubytovací zařízení, vybrané čtyřhvězdičkové hotely, EA Hotel Tammel **** a Hotel reSTART **** v Jičíně, byly zákazníky hodnoceny velmi pozitivně, avšak z vyhodnocení dotazníkového šetření bylo zjištěno, že slabým místem je ve vybraných ubytovacích zařízeních zejména strava v restauraci. Na základě tohoto zjištění bylo doporučeno zaměřit se na nabízenou stravu a do nabídky začlenit regionální produkty. Dále šetření ukázalo rostoucí zájem seniorů, pročež bylo doporučeno investovat do pobytových balíčků pro tento segment. Důležitým doporučením je v neposlední řadě snažit se o lepší spolupráci s informačním centrem v Jičíně.
Anotace v angličtině
The subject of the bachelor's thesis is to evaluate customer satisfaction with the services provided by selected accommodation facilities and based on the results of a questionnaire survey of existing customers of selected accommodation facilities to propose optimal solutions to improve existing services leading to greater customer satisfaction. The examined accommodation facilities, selected four-star hotels, EA Hotel Tammel **** and Hotel reSTART **** in Jičín, were evaluated very positively by customers, but from the evaluation of the questionnaire survey it was found that the weak point in selected accommodation facilities is mainly food in the restaurant. Based on this finding, it was recommended to focus on the food offered and to include regional products on the menu. Furthermore, the survey showed a growing interest of seniors. It was, therefore, recommended to invest in packages for this segment. Last but not least, an important recommendation is to strive for better cooperation with the information center in Jičín.
Klíčová slova
ubytovací zařízení, cestovní ruch, zákazníci, hotel, dotazníkové šetření, Jičín, turistický region, Český ráj
Vymezení základních pojmů cestovního ruchu a trendy v regionálním cestovním ruchu.
Podnikání v cestovním ruchu a klasifikace ubytovacích zařízení.
Komparace vybraných ubytovacích zařízení v Jičíně na základě spokojenosti hostů.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
Vymezení základních pojmů cestovního ruchu a trendy v regionálním cestovním ruchu.
Podnikání v cestovním ruchu a klasifikace ubytovacích zařízení.
Komparace vybraných ubytovacích zařízení v Jičíně na základě spokojenosti hostů.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2012. Jak uspět v domácí i světové konkurenci - 2. vydání. Praha: GRADA. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTÍKOVÁ, Halina. 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: GRADA. ISBN 978-80-247-4603-6.
RAŠOVSKÁ, Ida a Kateřina, RYGLOVÁ. 2017. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha: GRADA. ISBN 978-80-247-5021-7.
YGLOVÁ, Kateřina, Michal, BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. 2011. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: GRADA. ISBN 978-80-247-4039-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2012. Jak uspět v domácí i světové konkurenci - 2. vydání. Praha: GRADA. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTÍKOVÁ, Halina. 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: GRADA. ISBN 978-80-247-4603-6.
RAŠOVSKÁ, Ida a Kateřina, RYGLOVÁ. 2017. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha: GRADA. ISBN 978-80-247-5021-7.
YGLOVÁ, Kateřina, Michal, BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. 2011. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: GRADA. ISBN 978-80-247-4039-3.