Tato závěrečná práce se zabývá sestavováním a metodikou veřejných vystoupení vesnické malotřídní školy. Cílem bylo podívat se na ně nejen z metodologického hlediska, ale i z hlediska rozvoje dovedností, znalostí a postojů žáků k tradicím a historii naší země a především z hlediska budování pocitu sounáležitosti komunity.
Po prostudování odborné literatury, popisu nácviku a průběhu jednotlivých představení probíhalo vyhodnocení na základě metodologického rozboru již proběhlých vystoupení.
Potvrdilo se, že celý proces přípravy i samotná veřejná produkce jsou výbornou příležitostí, jak podpořit u dětí pocit sounáležitosti, vlastenectví, zkrátka lásky a empatie k místu, kde žijí.
V závěru jsou formulovány konkrétní příklady, jak tato vystoupení pojmout, abychom dosáhli u žáků celkového osobnostního rozvoje (dovednostního, znalostního i postojového k tradicím a historii naší země).
Anotace v angličtině
This final thesis deals with the compilation and methodology of public performances of the village small school with composite classes. The aim was to look at them not only from a methodological point of view, but also from the point of view of developing students' skills, knowledge and attitudes to the traditions and history of our country, and especially to build a sense of community belonging.
After studying the literature, describing the training and the progress of individual performances, the evaluation was carried out on the basis of a methodological analysis of past shows.
It has been confirmed that the whole process of preparation and the public production itself are an opportunity how to encourage children to feel a sense of belonging, patriotism, simply love and empathy for the place, where they live.
At the end, there are formulated concrete examples of how to present these performances to achieve overall personal development by pupils (skills, knowledge and attitude to traditions and history of our country).
small school with composite classes, performance, practicing songs, practicing poems, practicing dramatization, tradition, belonging
Rozsah průvodní práce
48 s. (64 920 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato závěrečná práce se zabývá sestavováním a metodikou veřejných vystoupení vesnické malotřídní školy. Cílem bylo podívat se na ně nejen z metodologického hlediska, ale i z hlediska rozvoje dovedností, znalostí a postojů žáků k tradicím a historii naší země a především z hlediska budování pocitu sounáležitosti komunity.
Po prostudování odborné literatury, popisu nácviku a průběhu jednotlivých představení probíhalo vyhodnocení na základě metodologického rozboru již proběhlých vystoupení.
Potvrdilo se, že celý proces přípravy i samotná veřejná produkce jsou výbornou příležitostí, jak podpořit u dětí pocit sounáležitosti, vlastenectví, zkrátka lásky a empatie k místu, kde žijí.
V závěru jsou formulovány konkrétní příklady, jak tato vystoupení pojmout, abychom dosáhli u žáků celkového osobnostního rozvoje (dovednostního, znalostního i postojového k tradicím a historii naší země).
Anotace v angličtině
This final thesis deals with the compilation and methodology of public performances of the village small school with composite classes. The aim was to look at them not only from a methodological point of view, but also from the point of view of developing students' skills, knowledge and attitudes to the traditions and history of our country, and especially to build a sense of community belonging.
After studying the literature, describing the training and the progress of individual performances, the evaluation was carried out on the basis of a methodological analysis of past shows.
It has been confirmed that the whole process of preparation and the public production itself are an opportunity how to encourage children to feel a sense of belonging, patriotism, simply love and empathy for the place, where they live.
At the end, there are formulated concrete examples of how to present these performances to achieve overall personal development by pupils (skills, knowledge and attitude to traditions and history of our country).
small school with composite classes, performance, practicing songs, practicing poems, practicing dramatization, tradition, belonging
Zásady pro vypracování
Cíl: Připravit a ověřit v praxi program, skládající se ze 4 veřejných vystoupení během školního roku, zaměřený na rozvoj dovedností, znalostí a postojů žáků k tradicím a historii naší země. Bude v nich zárověň budovat pocit sounáležitosti komunity místa, kde žijí.
1. Studium odborné literatury
2. Časový harmonogram vystoupení během školního roku
3. Rozbor jednotlivých aktivit s metodikou
4. Vyhodnocení jednotlivých vystoupení
5. Stanovení závěrů a doporučení
Zásady pro vypracování
Cíl: Připravit a ověřit v praxi program, skládající se ze 4 veřejných vystoupení během školního roku, zaměřený na rozvoj dovedností, znalostí a postojů žáků k tradicím a historii naší země. Bude v nich zárověň budovat pocit sounáležitosti komunity místa, kde žijí.
1. Studium odborné literatury
2. Časový harmonogram vystoupení během školního roku
3. Rozbor jednotlivých aktivit s metodikou
4. Vyhodnocení jednotlivých vystoupení
5. Stanovení závěrů a doporučení
Seznam doporučené literatury
[1] DANIEL,L., 1992. Metodika hudební výchovy. 2.vydání. Ostrava: Montanex. ISBN 80-85300-98-2.
[2] KULHÁNKOVÁ, E., 2015. Písničky a říkadla s tancem: Náměty pro pohybovou výchovu dětí od 3 do 10 let. 5. vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0994-2 .
[3] KULHÁNKOVÁ, E., 2013. Taneční hry s písničkami: od 4 do 9 let. 2. vydání. Praha: Portál. ISBN: 978-80-262-0408-4.
[4] PITROVÁ, P., 2016. Český rok: Lidové tradice a zvyky. 1.vydání. Praha: Fragment. ISBN 978-80-253-2709-8.
[5] ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A., 2008. Lidové písničky a hry s nimi. 1.vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-264-5
Seznam doporučené literatury
[1] DANIEL,L., 1992. Metodika hudební výchovy. 2.vydání. Ostrava: Montanex. ISBN 80-85300-98-2.
[2] KULHÁNKOVÁ, E., 2015. Písničky a říkadla s tancem: Náměty pro pohybovou výchovu dětí od 3 do 10 let. 5. vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0994-2 .
[3] KULHÁNKOVÁ, E., 2013. Taneční hry s písničkami: od 4 do 9 let. 2. vydání. Praha: Portál. ISBN: 978-80-262-0408-4.
[4] PITROVÁ, P., 2016. Český rok: Lidové tradice a zvyky. 1.vydání. Praha: Fragment. ISBN 978-80-253-2709-8.
[5] ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A., 2008. Lidové písničky a hry s nimi. 1.vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-264-5