Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jestli a případně v jakém rozsahu je na základních školách realizována specifická výuka herních činností jednotlivce fotbalového brankáře. Anketního šetření se zúčastnilo 43 učitelek a učitelů tělesné výchovy ze základních škol a víceletých gymnázií z Jablonecka, Liberecka, Rumburska a Varnsdorfska. Anketní šetření bylo složené ze tří částí. První část se týkala obecně vyučovacích jednotek tělesné výchovy, druhá část byla zaměřena na výuku fotbalu a třetí část byla zaměřena na výuku herních činností brankářů. Celkově se 72 % učitelek a učitelů věnuje výuce herních činností jednotlivce při výuce fotbalu. Výuce herních činností fotbalového brankáře se však věnuje pouze 16 % učitelek a učitelů. Práce obsahuje shrnutí poznatků o fotbalu, a navíc je obohacena o doporučená cvičení pro školní tělovýchovnou praxi.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis was to find out if and in what extent is specific schooling of football goalkeeper's gaming activities implemented in elementary school. The questionnaire survey completed 43 physical education teachers from elemetary schools and grammar schools in Jablonec, Liberec, Rumburk and Varnsdorf regions. The questionnaire survey was composed of three parts. The first part concerned general physical education teaching units, the second part involved football schooling a the third part focused on schooling of goalkeeper's gaming activities. Overall 72 % of teachers is pursuing schooling of gaming activities to individuals when learning how to play football. However, schooling of football goalkeeper's gaming activities is pursuing only by 16 % of teachers. This thesis comprises football knowledge summary and it is enriched with recommended exercises for school physical education practice.
Klíčová slova
fotbalový brankář, škola, učitel, cvičení, trénink, výuka
Klíčová slova v angličtině
football goalkeeper, school, teacher, exercise, training, schooling
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jestli a případně v jakém rozsahu je na základních školách realizována specifická výuka herních činností jednotlivce fotbalového brankáře. Anketního šetření se zúčastnilo 43 učitelek a učitelů tělesné výchovy ze základních škol a víceletých gymnázií z Jablonecka, Liberecka, Rumburska a Varnsdorfska. Anketní šetření bylo složené ze tří částí. První část se týkala obecně vyučovacích jednotek tělesné výchovy, druhá část byla zaměřena na výuku fotbalu a třetí část byla zaměřena na výuku herních činností brankářů. Celkově se 72 % učitelek a učitelů věnuje výuce herních činností jednotlivce při výuce fotbalu. Výuce herních činností fotbalového brankáře se však věnuje pouze 16 % učitelek a učitelů. Práce obsahuje shrnutí poznatků o fotbalu, a navíc je obohacena o doporučená cvičení pro školní tělovýchovnou praxi.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis was to find out if and in what extent is specific schooling of football goalkeeper's gaming activities implemented in elementary school. The questionnaire survey completed 43 physical education teachers from elemetary schools and grammar schools in Jablonec, Liberec, Rumburk and Varnsdorf regions. The questionnaire survey was composed of three parts. The first part concerned general physical education teaching units, the second part involved football schooling a the third part focused on schooling of goalkeeper's gaming activities. Overall 72 % of teachers is pursuing schooling of gaming activities to individuals when learning how to play football. However, schooling of football goalkeeper's gaming activities is pursuing only by 16 % of teachers. This thesis comprises football knowledge summary and it is enriched with recommended exercises for school physical education practice.
Klíčová slova
fotbalový brankář, škola, učitel, cvičení, trénink, výuka
Klíčová slova v angličtině
football goalkeeper, school, teacher, exercise, training, schooling
Zásady pro vypracování
1) Provést rešerši literatury a shrnout publikované poznatky o fotbalu zejména se zaměřením na nácvik herních činností jednotlivce brankáře (včetně uvedení doporučených cvičení do školní tělesné výchovy).
2) Realizovat anketní šetření zaměřené na specifickou výuku fotbalového brankáře v rámci školní tělesné výchovy u vybraného vzorku učitelů tělesné výchovy na základních školách.
3) Provést statistické zpracování dosažených výsledků.
4) Interpretovat zjištěné výsledky do praktických i teoretických doporučení.
Zásady pro vypracování
1) Provést rešerši literatury a shrnout publikované poznatky o fotbalu zejména se zaměřením na nácvik herních činností jednotlivce brankáře (včetně uvedení doporučených cvičení do školní tělesné výchovy).
2) Realizovat anketní šetření zaměřené na specifickou výuku fotbalového brankáře v rámci školní tělesné výchovy u vybraného vzorku učitelů tělesné výchovy na základních školách.
3) Provést statistické zpracování dosažených výsledků.
4) Interpretovat zjištěné výsledky do praktických i teoretických doporučení.
Seznam doporučené literatury
KOLLATH, Erich. Fotbal: technika a taktika hry: nácvik a herní trénink, metodika tréninku, herní systémy. Přeložil Václav SALCMAN. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006, 137 s. ISBN 80-247-1336-5.
WEST, Julia. A review of the key demands for a football goalkeeper. International Journal of Sports Science and Coaching, 2018, 13(6), 1215-1222.
Seznam doporučené literatury
KOLLATH, Erich. Fotbal: technika a taktika hry: nácvik a herní trénink, metodika tréninku, herní systémy. Přeložil Václav SALCMAN. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006, 137 s. ISBN 80-247-1336-5.
WEST, Julia. A review of the key demands for a football goalkeeper. International Journal of Sports Science and Coaching, 2018, 13(6), 1215-1222.