Bakalářská práce se zabývá možnostmi intervence pro oslabení motorické kompetence na základní škole, pro které předkládá metodické listy, do nichž byly zvoleny základní pohybové dovednosti. Jako základní pohybové dovednosti byly vybrány z lokomočních dovedností, běh a skok, z manipulačních dovedností chytání, hod, driblink a kop a z balančních dovedností statická a dynamická rovnováha. V první části práce jsou uvedeny pohybové schopnosti a pohybové dovednosti, jejich dělení a specifikace, ve druhé části práce vybrané základní pohybové dovednosti, jejich popis a nácvik. Na závěr jsou přiloženy vypracované samotné metodické listy.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the possibilities of intervention for the weakening of motor competence in primary school, when methodological sheets are prepared for the possibilities of intervention, for which basic movement skills were chosen. As basic movement skills were selected, from locomotor skills, run and jump, from manipulative skills, catching, throwing, dribling and kicking, and from balance skills, static and dynamic balance. The first part of the thesis presents movement abilities and movement skills, their division and specifications. In the second part of the work selected basic movement skills, their description and training. Finally, the methodological sheets themselves are prepared.
Klíčová slova
Pohybové schopnosti, pohybové dovednosti, základní pohybové dovednosti, rozvoj základních pohybových dovedností, lokomoční dovednosti, manipulační dovednosti, balanční dovednosti, metodické listy.
Klíčová slova v angličtině
Movement ability, motor skills, basic movement skills, development of basic movement skills, locomotor skills, manipulative skills, balance skills, method sheets.
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá možnostmi intervence pro oslabení motorické kompetence na základní škole, pro které předkládá metodické listy, do nichž byly zvoleny základní pohybové dovednosti. Jako základní pohybové dovednosti byly vybrány z lokomočních dovedností, běh a skok, z manipulačních dovedností chytání, hod, driblink a kop a z balančních dovedností statická a dynamická rovnováha. V první části práce jsou uvedeny pohybové schopnosti a pohybové dovednosti, jejich dělení a specifikace, ve druhé části práce vybrané základní pohybové dovednosti, jejich popis a nácvik. Na závěr jsou přiloženy vypracované samotné metodické listy.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the possibilities of intervention for the weakening of motor competence in primary school, when methodological sheets are prepared for the possibilities of intervention, for which basic movement skills were chosen. As basic movement skills were selected, from locomotor skills, run and jump, from manipulative skills, catching, throwing, dribling and kicking, and from balance skills, static and dynamic balance. The first part of the thesis presents movement abilities and movement skills, their division and specifications. In the second part of the work selected basic movement skills, their description and training. Finally, the methodological sheets themselves are prepared.
Klíčová slova
Pohybové schopnosti, pohybové dovednosti, základní pohybové dovednosti, rozvoj základních pohybových dovedností, lokomoční dovednosti, manipulační dovednosti, balanční dovednosti, metodické listy.
Klíčová slova v angličtině
Movement ability, motor skills, basic movement skills, development of basic movement skills, locomotor skills, manipulative skills, balance skills, method sheets.
Zásady pro vypracování
Stanovení základních pohybových dovedností.
Vypracování metod rozvoje stanovených základních pohybových dovedností.
Vytvoření metodických řad nácviku.
Zásady pro vypracování
Stanovení základních pohybových dovedností.
Vypracování metod rozvoje stanovených základních pohybových dovedností.
Vytvoření metodických řad nácviku.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, Vlasta ŠMARDOVÁ a Richard ŠMARDA, 2015. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. ISBN 978-80-266-0658-1.
BLANK, Rainer, Anna L BARNETT, John CAIRNEY, Dido GREEN, Amanda KIRBY, Helene POLATAJKO, Sara ROSENBLUM, Bouwien SMITS-ENGELSMAN, David SUGDEN, Peter WILSON a Sabine VINÇON, 2019. International clinical practice recommendations on the definition, diagnosis, assessment, intervention, and psychosocial aspects of developmental coordination disorder. Developmental Medicine & Child Neurology [online]. ISSN 00121622. Dostupné z: doi:10.1111/dmcn.14132
.
JÜRIMÄE, T. a Jaak JÜRIMÄE, 2000. Growth, physical activity, and motor development in prepubertal children. Boca Raton: CRC Press. ISBN 978-0-8493-0530-6.
KOLÁŘ, Pavel, 2009. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-657-1.
ZELINKOVÁ, Olga, 2007. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-326-0.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, Vlasta ŠMARDOVÁ a Richard ŠMARDA, 2015. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. ISBN 978-80-266-0658-1.
BLANK, Rainer, Anna L BARNETT, John CAIRNEY, Dido GREEN, Amanda KIRBY, Helene POLATAJKO, Sara ROSENBLUM, Bouwien SMITS-ENGELSMAN, David SUGDEN, Peter WILSON a Sabine VINÇON, 2019. International clinical practice recommendations on the definition, diagnosis, assessment, intervention, and psychosocial aspects of developmental coordination disorder. Developmental Medicine & Child Neurology [online]. ISSN 00121622. Dostupné z: doi:10.1111/dmcn.14132
.
JÜRIMÄE, T. a Jaak JÜRIMÄE, 2000. Growth, physical activity, and motor development in prepubertal children. Boca Raton: CRC Press. ISBN 978-0-8493-0530-6.
KOLÁŘ, Pavel, 2009. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-657-1.
ZELINKOVÁ, Olga, 2007. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-326-0.