Diplomová práce se zabývá využitím projektu ve výuce. Cílem práce je vytvořit projekt zaměřený na vybraná témata z výchovy ke zdraví a uskutečnit jeho realizaci na 1. stupni základní školy. Teoretická část vymezuje základní pojmy, charakteristiku mladšího školního věku a vybraná témata z výchovy ke zdraví.
Empirická část představuje týdenní projekt zaměřený na výchovu ke zdraví realizovaný v 5. ročníku základní školy.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the project teaching in education. The goal is to create a project focused on selected topics in healthy lifestyle education and realize it with elementary school children. The theoretical part define the main concepts, characteristics of the younger school age and selected topics of the healthy lifestyle.
The practical part presents one week project teaching focused on the healthy lifestyle realized in 5. class of the elementary school.
Klíčová slova
projekt, projektová výuka, projektová metoda, mladší školní věk, výchova ke zdraví
Klíčová slova v angličtině
project, project teaching, project method, younger school age, healthy lifestyle
Rozsah průvodní práce
91 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím projektu ve výuce. Cílem práce je vytvořit projekt zaměřený na vybraná témata z výchovy ke zdraví a uskutečnit jeho realizaci na 1. stupni základní školy. Teoretická část vymezuje základní pojmy, charakteristiku mladšího školního věku a vybraná témata z výchovy ke zdraví.
Empirická část představuje týdenní projekt zaměřený na výchovu ke zdraví realizovaný v 5. ročníku základní školy.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the project teaching in education. The goal is to create a project focused on selected topics in healthy lifestyle education and realize it with elementary school children. The theoretical part define the main concepts, characteristics of the younger school age and selected topics of the healthy lifestyle.
The practical part presents one week project teaching focused on the healthy lifestyle realized in 5. class of the elementary school.
Klíčová slova
projekt, projektová výuka, projektová metoda, mladší školní věk, výchova ke zdraví
Klíčová slova v angličtině
project, project teaching, project method, younger school age, healthy lifestyle
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit projekt pro žáky 1. stupně ZŠ k tématu zdravého životního stylu
Požadavky:
1. studium odborné literatury
2. příprava projektu
3. realizace projektu
4. zhodnocení projektu
Metody:
analýza výsledků činností
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit projekt pro žáky 1. stupně ZŠ k tématu zdravého životního stylu
Požadavky:
1. studium odborné literatury
2. příprava projektu
3. realizace projektu
4. zhodnocení projektu
Metody:
analýza výsledků činností
Seznam doporučené literatury
MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ., D., 2015. Výchova ke zdraví. 2., aktual. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5351-5.
KRATOCHVÍLOVÁ, J., 2016. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8163-5.
DIEHL, H., LUDINGTON, A., PRIBIŠ, P., 2006. Síla zdraví. Praha: Advent-Orion. ISBN 80-7172-183-2.
Seznam doporučené literatury
MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ., D., 2015. Výchova ke zdraví. 2., aktual. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5351-5.
KRATOCHVÍLOVÁ, J., 2016. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8163-5.
DIEHL, H., LUDINGTON, A., PRIBIŠ, P., 2006. Síla zdraví. Praha: Advent-Orion. ISBN 80-7172-183-2.