Předmětem bakalářské práce bylo vytvořit program pro děti ve věku od šesti do devíti let,
které se účastní příměstského tábora v zoologické zahradě. Program je zaměřený na
pevninské biomy a k nim příslušná exotická zvířata, která jsou umístěna v dané zoologické
zahradě. Program je pětidenní a v jednotlivých dnech jsou probírány základní biomy a k nim
typičtí zástupci z říše zvířat. Program je sestaven z různých didaktických metod. Z té
nejzákladnější je to hra, která dítě seznámí s životem zvířete a poté metoda prožitkem, která
úzce souvisí s hrou. Dítě si na zvíře zahraje a následně ho také vidí ve skutečnosti. Část
programu byla odzkoušena dětmi z příměstského tábora, který se odehrával v zoologické
zahradě v Liberci a byl pořádán organizací Motyčkovic klika z. s.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is base on creating a suburban camp ´s schedule, which takes place in
a zoological garden, for children from six to nine years old. The camp is focused on terrestrial
biomes, which are placed in the zoological garden, together with exotic animals living there.
The schedule is planned for five days where the terrestrial biomes with the concrete animals
are discussed. There are various didactic methods used, such as a game through which the
children firstly become familiar with the life of the concrete animal and secondly through the
experience. The child plays the animals before seeing the animals alive. Part of the schedule
has been already tested in the zoological garden in Liberec by children from organisation
called Motyčkovic klika z. s.
Klíčová slova
Biom, zvíře, hra, dítě, příměstský tábor
Klíčová slova v angličtině
Biom, animal, game, child, day camp
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce bylo vytvořit program pro děti ve věku od šesti do devíti let,
které se účastní příměstského tábora v zoologické zahradě. Program je zaměřený na
pevninské biomy a k nim příslušná exotická zvířata, která jsou umístěna v dané zoologické
zahradě. Program je pětidenní a v jednotlivých dnech jsou probírány základní biomy a k nim
typičtí zástupci z říše zvířat. Program je sestaven z různých didaktických metod. Z té
nejzákladnější je to hra, která dítě seznámí s životem zvířete a poté metoda prožitkem, která
úzce souvisí s hrou. Dítě si na zvíře zahraje a následně ho také vidí ve skutečnosti. Část
programu byla odzkoušena dětmi z příměstského tábora, který se odehrával v zoologické
zahradě v Liberci a byl pořádán organizací Motyčkovic klika z. s.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is base on creating a suburban camp ´s schedule, which takes place in
a zoological garden, for children from six to nine years old. The camp is focused on terrestrial
biomes, which are placed in the zoological garden, together with exotic animals living there.
The schedule is planned for five days where the terrestrial biomes with the concrete animals
are discussed. There are various didactic methods used, such as a game through which the
children firstly become familiar with the life of the concrete animal and secondly through the
experience. The child plays the animals before seeing the animals alive. Part of the schedule
has been already tested in the zoological garden in Liberec by children from organisation
called Motyčkovic klika z. s.
Klíčová slova
Biom, zvíře, hra, dítě, příměstský tábor
Klíčová slova v angličtině
Biom, animal, game, child, day camp
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem je sestavit a zrealizovat pětidenní program, pro děti, kterým je šest až devět let. Program se bude odehrávat v Zoologické zahradě Liberec. Cílem programu je posílit vztah dětí ke zvířatům, přiblížit jim jejich život, chování, prostředí, ve kterém žijí, a to vše prostřednictvím her a prožitkového učení.
Požadavky a metody:
Studium a analýza odborné literatury.
Výběr a tvorba her se zvířecí tématikou.
Práce v terénu.
Projektová metoda.
Prožitkové učení.
Evaluační metody.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem je sestavit a zrealizovat pětidenní program, pro děti, kterým je šest až devět let. Program se bude odehrávat v Zoologické zahradě Liberec. Cílem programu je posílit vztah dětí ke zvířatům, přiblížit jim jejich život, chování, prostředí, ve kterém žijí, a to vše prostřednictvím her a prožitkového učení.
Požadavky a metody:
Studium a analýza odborné literatury.
Výběr a tvorba her se zvířecí tématikou.
Práce v terénu.
Projektová metoda.
Prožitkové učení.
Evaluační metody.
Seznam doporučené literatury
DANIŠ, Petr. Děti venku v přírodě. 1. TEREZA, vzdělávací centrum, z.ú., 2016. ISBN ISBN 978-80-87905-10-4.
NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 6. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0628-6.
PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. 1. Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0454-1.
VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ, I. Předškoláci v pohybu: cvičíme jako myška, kočka, pejsek.. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2317-4.
VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ, I. Předškoláci v pohybu 2: cvičíme jako zajíc, žába a had.. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2748-6.
VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ, I. Předškoláci v pohybu 3: cvičíme jako opice a lev.. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3590-0.
Seznam doporučené literatury
DANIŠ, Petr. Děti venku v přírodě. 1. TEREZA, vzdělávací centrum, z.ú., 2016. ISBN ISBN 978-80-87905-10-4.
NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 6. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0628-6.
PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. 1. Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0454-1.
VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ, I. Předškoláci v pohybu: cvičíme jako myška, kočka, pejsek.. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2317-4.
VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ, I. Předškoláci v pohybu 2: cvičíme jako zajíc, žába a had.. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2748-6.
VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ, I. Předškoláci v pohybu 3: cvičíme jako opice a lev.. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3590-0.