Psychomotorický test Bruininks-Oseretsky, 2. verze se používá pro diagnostikování úrovně psychomotorického vývoje u dětí od 4 do 15 let. Test se skládá z 53 testových položek a pro vyhodnocení se používá mnoho typů převodních tabulek rozdělených do kategorií podle věku a pohlaví. Vyhodnocování se provádí ručně, je náročné na pozornost a může docházet k chybám při výpočtech a převodech hodnot v převodních tabulkách. Cílem bakalářské práce bylo vytvoření programu ke zpracování dat tohoto psychomotorického testu, aby se zrychlilo a usnadnilo vyhodnocování a eliminovaly se zmíněné chyby.
Anotace v angličtině
Bruininks-Oseretsky test of motor proficiency, second version is used to diagnose the level of psychomotor development of children from 4 to 15 years old. The test consists of 53 test items and for evaluation is used a lot of types of conversion tables divided to the categories according to age and gender. The evaluation is carried out manually, it is demanding for attention and there may easilly occur mistakes during calculations and conversions in the values of conversion tables. The goal of the bachelor thesis was to create a software for processing data of this motor proficiency test to make faster and easier evaluation and for elimination mentioned mistakes.
Psychomotorický test Bruininks-Oseretsky, 2. verze se používá pro diagnostikování úrovně psychomotorického vývoje u dětí od 4 do 15 let. Test se skládá z 53 testových položek a pro vyhodnocení se používá mnoho typů převodních tabulek rozdělených do kategorií podle věku a pohlaví. Vyhodnocování se provádí ručně, je náročné na pozornost a může docházet k chybám při výpočtech a převodech hodnot v převodních tabulkách. Cílem bakalářské práce bylo vytvoření programu ke zpracování dat tohoto psychomotorického testu, aby se zrychlilo a usnadnilo vyhodnocování a eliminovaly se zmíněné chyby.
Anotace v angličtině
Bruininks-Oseretsky test of motor proficiency, second version is used to diagnose the level of psychomotor development of children from 4 to 15 years old. The test consists of 53 test items and for evaluation is used a lot of types of conversion tables divided to the categories according to age and gender. The evaluation is carried out manually, it is demanding for attention and there may easilly occur mistakes during calculations and conversions in the values of conversion tables. The goal of the bachelor thesis was to create a software for processing data of this motor proficiency test to make faster and easier evaluation and for elimination mentioned mistakes.
1. Popsat sytém vyhodnocování psychomotorického testu Bruininks-Oseretsky, 2. verze.
2. Vytvořit program ke zpracování dat z psychomotorického testu Bruininks-Oseretsky, 2 verze.
Teoretická východiska (včetně výstupu z kvalifikační práce):
Zpracování základních dat získaných z psychomotorického testu Bruininks-Oseretsky je běžnými metodami více časově náročné. Při ručním zpracování tohoto testu je snadné se dopustit výpočetních chyb. Výstupem bakalářské práce bude softwarový program, který zpracování dat zjednoduší, urychlí a usnadní vyhodnocení výsledků. Zároveň by se měla snížit pravděpodobnost provedení výpočetních chyb při ručním vyhodnocování testu.
Výzkumné předpoklady / výzkumné otázky:
1. Předpokládáme, že prostřednictvím popsání základních principů vyhodnocování psychomotorického testu Bruininks-Oseretzky, 2 verze navrhneme algoritmus ke zpracování dat z tohoto testu.
2. Předpokládáme, že program ke zpracování dat z psychomotorického testu Bruininks-Oseretzky, 2 verze usnadní zpracování testu a eliminuje chyby vzniklé při ručním vyhodnocování dat.
Metoda:
Kvantitativní metoda
Technika práce, vyhodnocení dat:
statistické zpracování proměnných
kódování programu
Místo a čas realizace výzkumu:
Katedra tělesné výchovy FP TUL, leden 2019-únor 2020
Vzorek:
Naměřená data 50 dětí ve věku 6-10 let
Rozsah práce:
Rozsah bakalářské práce činí 50-70 stran (tzn. 1/3 teoretická část, 2/3 výzkumná část).
Zásady pro vypracování
Cíle práce:
1. Popsat sytém vyhodnocování psychomotorického testu Bruininks-Oseretsky, 2. verze.
2. Vytvořit program ke zpracování dat z psychomotorického testu Bruininks-Oseretsky, 2 verze.
Teoretická východiska (včetně výstupu z kvalifikační práce):
Zpracování základních dat získaných z psychomotorického testu Bruininks-Oseretsky je běžnými metodami více časově náročné. Při ručním zpracování tohoto testu je snadné se dopustit výpočetních chyb. Výstupem bakalářské práce bude softwarový program, který zpracování dat zjednoduší, urychlí a usnadní vyhodnocení výsledků. Zároveň by se měla snížit pravděpodobnost provedení výpočetních chyb při ručním vyhodnocování testu.
Výzkumné předpoklady / výzkumné otázky:
1. Předpokládáme, že prostřednictvím popsání základních principů vyhodnocování psychomotorického testu Bruininks-Oseretzky, 2 verze navrhneme algoritmus ke zpracování dat z tohoto testu.
2. Předpokládáme, že program ke zpracování dat z psychomotorického testu Bruininks-Oseretzky, 2 verze usnadní zpracování testu a eliminuje chyby vzniklé při ručním vyhodnocování dat.
Metoda:
Kvantitativní metoda
Technika práce, vyhodnocení dat:
statistické zpracování proměnných
kódování programu
Místo a čas realizace výzkumu:
Katedra tělesné výchovy FP TUL, leden 2019-únor 2020
Vzorek:
Naměřená data 50 dětí ve věku 6-10 let
Rozsah práce:
Rozsah bakalářské práce činí 50-70 stran (tzn. 1/3 teoretická část, 2/3 výzkumná část).
Seznam doporučené literatury
1. JIROVEC, Jan a Jakub HOLICKÝ. Komparace dlouhé a krátké formy Bruininks-Oseretsky test of motor proficiency second edition (BOT-2) u dětí mladšího školního věku. Česká kinantropologie. 2017, 21(1-2), 60-68. ISSN 1211-9261.
2. VOTRUBA-DRZAL, Elizabeth a Eric DEARING. The Wiley handbook of early childhood development programs, practices, and policies. New Jersey: John Wiley & Sons, 2017. ISBN 978-1-118-93729-7.
3. MELOUN, M., J. MILITKÝ a M. HILL. Statistická analýza vícerozměrných dat v příkladech. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3618-4.
4. HULLEY, Stephen B. et al. Designing clinical research. 4th ed. Phiadelphia: Lippincott Williams and Wilkins, 2013. ISBN 978-1608318049.
5. GRIFFITHS, Alison et al. Psychometric properties of gross motor assessment tools for children: a systematic review. BMJ Open. 2018, 8(10), e021734. DOI 10.1136/bmjopen-2018-021734. Dostupné také z: http://bmjopen.bmj.com/lookup/doi/10.1136/bmjopen-2018-021734.
6. LIU, Francesca et al. The impact of high and low-intensity exercise in adolescents with movement impairment. PLOS ONE. 2018, 13(4), e0195944. DOI 10.1371/journal.pone.0195944. Dostupné také z: https://dx.plos.org/10.1371/journal.pone.0195944
7. HERRMANN, Ch., E. GERLACH a H. SEELIG. Development and Validation of a Test Instrument for the Assessment of Basic Motor Competencies in Primary School. Measurement in Physical Education and Exercise Science. 2015, 19(2), 80-90. DOI 10.1080/1091367X.2014.998821. Dostupné také z: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1091367X.2014.998821
8. ŠEFLOVÁ, I., L. KALFIŘT a K. INDRÁČKOVÁ. Use of the Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, second edition in school practice. TRENDS in Sport Sciences. 2018, 4(25), 195-199. DOI 10.23829/TSS.2018.25.4-4. Dostupné také z: http://tss.awf.poznan.pl/files/2018/Vol%2025%20no%204/4_Seflova_TSS_2018_425_195-199.pdf
9. CARMOSINO, Kadi et al. Test Items in the Complete and Short Forms of the BOT-2 that Contribute Substantially to Motor Performance Assessments in Typically Developing Children 6-10 Years of Age. Physical Therapy Faculty Publications. 2014, 7(2), 32-43. Dostupné také z: https://ecommons.udayton.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1037&context=dpt_fac_pub
10. BRUININKS, Robert H. a Brett D. BRUININKS. Bruininks -Oseretzky Test of Motor Proficiency Second Edition- Deutschsprachige Version. Frankfurt: Pearson Assesment, 2014.
11. LUCAS, Barbara et al. The Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency-Short Form is reliable in children living in remote Australian Aboriginal communities. BMC Pediatrics. 2013, 13(1). DOI 10.1186/1471-2431-13-135. Dostupné také z: http://bmcpediatr.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2431-13-135
Seznam doporučené literatury
1. JIROVEC, Jan a Jakub HOLICKÝ. Komparace dlouhé a krátké formy Bruininks-Oseretsky test of motor proficiency second edition (BOT-2) u dětí mladšího školního věku. Česká kinantropologie. 2017, 21(1-2), 60-68. ISSN 1211-9261.
2. VOTRUBA-DRZAL, Elizabeth a Eric DEARING. The Wiley handbook of early childhood development programs, practices, and policies. New Jersey: John Wiley & Sons, 2017. ISBN 978-1-118-93729-7.
3. MELOUN, M., J. MILITKÝ a M. HILL. Statistická analýza vícerozměrných dat v příkladech. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3618-4.
4. HULLEY, Stephen B. et al. Designing clinical research. 4th ed. Phiadelphia: Lippincott Williams and Wilkins, 2013. ISBN 978-1608318049.
5. GRIFFITHS, Alison et al. Psychometric properties of gross motor assessment tools for children: a systematic review. BMJ Open. 2018, 8(10), e021734. DOI 10.1136/bmjopen-2018-021734. Dostupné také z: http://bmjopen.bmj.com/lookup/doi/10.1136/bmjopen-2018-021734.
6. LIU, Francesca et al. The impact of high and low-intensity exercise in adolescents with movement impairment. PLOS ONE. 2018, 13(4), e0195944. DOI 10.1371/journal.pone.0195944. Dostupné také z: https://dx.plos.org/10.1371/journal.pone.0195944
7. HERRMANN, Ch., E. GERLACH a H. SEELIG. Development and Validation of a Test Instrument for the Assessment of Basic Motor Competencies in Primary School. Measurement in Physical Education and Exercise Science. 2015, 19(2), 80-90. DOI 10.1080/1091367X.2014.998821. Dostupné také z: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1091367X.2014.998821
8. ŠEFLOVÁ, I., L. KALFIŘT a K. INDRÁČKOVÁ. Use of the Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, second edition in school practice. TRENDS in Sport Sciences. 2018, 4(25), 195-199. DOI 10.23829/TSS.2018.25.4-4. Dostupné také z: http://tss.awf.poznan.pl/files/2018/Vol%2025%20no%204/4_Seflova_TSS_2018_425_195-199.pdf
9. CARMOSINO, Kadi et al. Test Items in the Complete and Short Forms of the BOT-2 that Contribute Substantially to Motor Performance Assessments in Typically Developing Children 6-10 Years of Age. Physical Therapy Faculty Publications. 2014, 7(2), 32-43. Dostupné také z: https://ecommons.udayton.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1037&context=dpt_fac_pub
10. BRUININKS, Robert H. a Brett D. BRUININKS. Bruininks -Oseretzky Test of Motor Proficiency Second Edition- Deutschsprachige Version. Frankfurt: Pearson Assesment, 2014.
11. LUCAS, Barbara et al. The Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency-Short Form is reliable in children living in remote Australian Aboriginal communities. BMC Pediatrics. 2013, 13(1). DOI 10.1186/1471-2431-13-135. Dostupné také z: http://bmcpediatr.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2431-13-135
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.