Tato bakalářská práce se zaobírá problematikou konstrukce pohonného systému řetízkového kolotoče pro větší počet osob a dosažení větších rychlostí. Celý pohonný systém je poháněn elektromotorem, který díky dvojstupňové spojce s funkcí redukce otáček na polovinu, je schopen přenést kroutící moment na poslední převod systému, kterým je řetězové soukolí. Díky kterému je poháněno hnané ústrojí řetízkového kolotoče. Konstrukce je uložena na svařovaném rámu, dle potřeby kolotoče.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of designing a chain carousel propulsion system for a larger number of people and achieving greater speeds. The entire propulsion system is powered by an electric motor which, thanks to a two-stage gearbox with the function of reducing the speed in half, is able to transfer the cornering moment to the last transmission of the system, which is the chain gear. Thanks to which it is powered by the driven gear of the chain carousel. The structure is stored on a welded frame, as needed by the carousel.
Klíčová slova
Kolotoč, hřídele, ložiska, převodovka, skříň, ozubené kola
Klíčová slova v angličtině
Carousel, shafts, bearings, gearbox, frame, gears
Rozsah průvodní práce
74 s. (66 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaobírá problematikou konstrukce pohonného systému řetízkového kolotoče pro větší počet osob a dosažení větších rychlostí. Celý pohonný systém je poháněn elektromotorem, který díky dvojstupňové spojce s funkcí redukce otáček na polovinu, je schopen přenést kroutící moment na poslední převod systému, kterým je řetězové soukolí. Díky kterému je poháněno hnané ústrojí řetízkového kolotoče. Konstrukce je uložena na svařovaném rámu, dle potřeby kolotoče.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of designing a chain carousel propulsion system for a larger number of people and achieving greater speeds. The entire propulsion system is powered by an electric motor which, thanks to a two-stage gearbox with the function of reducing the speed in half, is able to transfer the cornering moment to the last transmission of the system, which is the chain gear. Thanks to which it is powered by the driven gear of the chain carousel. The structure is stored on a welded frame, as needed by the carousel.
Klíčová slova
Kolotoč, hřídele, ložiska, převodovka, skříň, ozubené kola
Klíčová slova v angličtině
Carousel, shafts, bearings, gearbox, frame, gears
Zásady pro vypracování
Navrhněte pohon řetízkového kolotoče o výkonu 13 kW a výstuplních otáčkách 110ot/min. s redukcí otáček na plolovinu. Vše bude uloženo na svařovaném rámu.
Obsah bakalářské práce
1. Představení úkolu
2. Průzkum potencionálních řešení
3. Vypracování 3D sestavy pohonu, výkresové dokumentace sestavy vybraných dílů
4. Výpočtová zpráva
5. Ekonomické zhodnocení
6. Závěrečné zhodnocení
Zásady pro vypracování
Navrhněte pohon řetízkového kolotoče o výkonu 13 kW a výstuplních otáčkách 110ot/min. s redukcí otáček na plolovinu. Vše bude uloženo na svařovaném rámu.
Obsah bakalářské práce
1. Představení úkolu
2. Průzkum potencionálních řešení
3. Vypracování 3D sestavy pohonu, výkresové dokumentace sestavy vybraných dílů
4. Výpočtová zpráva
5. Ekonomické zhodnocení
6. Závěrečné zhodnocení
Seznam doporučené literatury
[1] Pešík, L.: Části strojů. 1. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-938-4
[2] Pešík, L.: Části strojů. 2. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-939-2
[3] Moravec V.: Konstrukce strojů a zařízení 2. čelní ozubená kola. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2001, 291 s.
[4] Mrkvica I.: Současné trendy v obrábění ozubených kol. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2011, 120 s.
[5] Leinveber, J., Vávra, P.: Strojnické tabulky. Albra, Úvaly 2005. ISBN 80-736-01-6
[6] Bureš M.: Návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol. Skriptum TU Liberec Ediční středisko 2006.
[7] Normy pro návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol ČSN 014686-4 nebo ČSN ISO 6336-5 (014687) Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - několik dílů, nebo ANSI/AGMA 20010B88, 2001-C95 nebo normou 2001-D04, nebo ANSI/AGMA 908-B89.
[8] Normy pro mezní úchylky a tolerance ozubených kol a soukolí ČSN 014682 nebo novější ČSN ISO 1328-1 Čelní ozubená kola - Soustava přesnosti ISO a ČSN 01 4676 - Ozubená kola - Měření ozubených kol čelních se šikmými zuby.
[9] Výpočetní programy AutoDESK- Mechsoft, KISS SOFT, MITCAlc,
[10] Databáze knihovny TUL
Seznam doporučené literatury
[1] Pešík, L.: Části strojů. 1. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-938-4
[2] Pešík, L.: Části strojů. 2. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-939-2
[3] Moravec V.: Konstrukce strojů a zařízení 2. čelní ozubená kola. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2001, 291 s.
[4] Mrkvica I.: Současné trendy v obrábění ozubených kol. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2011, 120 s.
[5] Leinveber, J., Vávra, P.: Strojnické tabulky. Albra, Úvaly 2005. ISBN 80-736-01-6
[6] Bureš M.: Návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol. Skriptum TU Liberec Ediční středisko 2006.
[7] Normy pro návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol ČSN 014686-4 nebo ČSN ISO 6336-5 (014687) Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - několik dílů, nebo ANSI/AGMA 20010B88, 2001-C95 nebo normou 2001-D04, nebo ANSI/AGMA 908-B89.
[8] Normy pro mezní úchylky a tolerance ozubených kol a soukolí ČSN 014682 nebo novější ČSN ISO 1328-1 Čelní ozubená kola - Soustava přesnosti ISO a ČSN 01 4676 - Ozubená kola - Měření ozubených kol čelních se šikmými zuby.
[9] Výpočetní programy AutoDESK- Mechsoft, KISS SOFT, MITCAlc,
[10] Databáze knihovny TUL
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.