Bakalářská práce se zabývá příčinami opožděného vývoje řeči u dětí v předškolním věku. Pozorování dvou těchto dětí proběhlo v mateřské škole ve speciální třídě o celkovém počtu šesti dětí.
Teoretická část se zabývá důležitými poznatky, jak řeč vzniká, popisuje vývoj řeči u dětí od narození po předškolní věk, vady řeči a jejich možné příčiny, logopedickou prevenci a význam logopedické péče v mateřské škole.
Praktická část využívá poznatků, které byly použity v teoretické části, a na základě
pozorování byly zpracovány dvě ilustrativní kazuistiky dětí v předškolním věku s vadou řeči.
Anotace v angličtině
The banchelor thesis deals with the causes of delayed speech development of preschool children. The observation of two of these children happend a kindergarten in a special class with a total of six children.
The theoretical part deals with important knowledge of how speech is formed, describes the development of speech of children from birth to preschool age, speech defects and their possible causes, speech therapy prevention and the importance of speech therapy care in kindergarten.
The practical part uses the knowledge that was used in the theoretical part, and based on the observations, and they were processed.two illustrative case studies of preschool children with speech impairment.
Klíčová slova
mateřská škola, předškolní věk, poruchy a vady řeči
Klíčová slova v angličtině
kindergarten, preschool age, speech disorders and defects
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá příčinami opožděného vývoje řeči u dětí v předškolním věku. Pozorování dvou těchto dětí proběhlo v mateřské škole ve speciální třídě o celkovém počtu šesti dětí.
Teoretická část se zabývá důležitými poznatky, jak řeč vzniká, popisuje vývoj řeči u dětí od narození po předškolní věk, vady řeči a jejich možné příčiny, logopedickou prevenci a význam logopedické péče v mateřské škole.
Praktická část využívá poznatků, které byly použity v teoretické části, a na základě
pozorování byly zpracovány dvě ilustrativní kazuistiky dětí v předškolním věku s vadou řeči.
Anotace v angličtině
The banchelor thesis deals with the causes of delayed speech development of preschool children. The observation of two of these children happend a kindergarten in a special class with a total of six children.
The theoretical part deals with important knowledge of how speech is formed, describes the development of speech of children from birth to preschool age, speech defects and their possible causes, speech therapy prevention and the importance of speech therapy care in kindergarten.
The practical part uses the knowledge that was used in the theoretical part, and based on the observations, and they were processed.two illustrative case studies of preschool children with speech impairment.
Klíčová slova
mateřská škola, předškolní věk, poruchy a vady řeči
Klíčová slova v angličtině
kindergarten, preschool age, speech disorders and defects
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat možné příčiny opožděného vývoje řeči u dětí v předškolním věku a v praktické části budou vybrané příčiny demonstrovány na kazuistické studii z praxe autorky.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat možné příčiny opožděného vývoje řeči u dětí v předškolním věku a v praktické části budou vybrané příčiny demonstrovány na kazuistické studii z praxe autorky.
Seznam doporučené literatury
DLOUHÁ, Olga. Poruchy vývoje řeči. Praha: Galén, [2017], 254 s. ISBN 978-80-7492-314-2.
KEJKLÍČKOVÁ, Ilona. Vady řeči u dětí: návody pro praxi. Praha: Grada, 2016, 222 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3941-0.
KUTÁLKOVÁ, Dana a Dana KUTÁLKOVÁ. Opožděný vývoj řeči: metodika reedukace ; Dysfázie. Praha: Septima, 2002, 102 s. ISBN 80-7216-177-6.
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011, 199 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3603-7.
SVORAD, Domin. Vznik a vývoj řeči a myšlení. Praha: Orbis, 1956, 95 s.
Seznam doporučené literatury
DLOUHÁ, Olga. Poruchy vývoje řeči. Praha: Galén, [2017], 254 s. ISBN 978-80-7492-314-2.
KEJKLÍČKOVÁ, Ilona. Vady řeči u dětí: návody pro praxi. Praha: Grada, 2016, 222 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3941-0.
KUTÁLKOVÁ, Dana a Dana KUTÁLKOVÁ. Opožděný vývoj řeči: metodika reedukace ; Dysfázie. Praha: Septima, 2002, 102 s. ISBN 80-7216-177-6.
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011, 199 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3603-7.
SVORAD, Domin. Vznik a vývoj řeči a myšlení. Praha: Orbis, 1956, 95 s.