Bakalářská práce je zaměřena na projektovou výuku v odborných předmětech na střední průmyslové škole. Výstupem práce je výukový projekt, určený pro studenty Střední průmyslové školy strojní a elektrotechnické, který má za cíl řešit aktuální problém vytíženosti školní jídelny. Práce je rozdělena na teoretickou část potřebnou pro pochopení problematiky projektové výuky a na praktickou část, která obsahuje podrobný popis připraveného projektu. Součástí práce je hodnocení projektu napsané zkušeným učitelem.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on project teaching in vocational subjects at a secondary vocational school. The outcome of the work is a project designed for students of the Secondary Industrial School of Mechanical and Electrical Engineering, which aims to solve the current problem of school canteen occupancy. The thesis is divided into a theoretical part that is needed to understand the issues of project teaching and a practical part, which contains a detailed description of the prepared project itself. The thesis contains an evaluation of the project written by an experienced teacher.
Klíčová slova
projektová výuka, projektová metoda, projekt, odborné předměty, informační technologie, webové aplikace, agilní projektové řízení
Klíčová slova v angličtině
project teaching, project method, project, vocational subjects, information technology, web applications, agile project management
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na projektovou výuku v odborných předmětech na střední průmyslové škole. Výstupem práce je výukový projekt, určený pro studenty Střední průmyslové školy strojní a elektrotechnické, který má za cíl řešit aktuální problém vytíženosti školní jídelny. Práce je rozdělena na teoretickou část potřebnou pro pochopení problematiky projektové výuky a na praktickou část, která obsahuje podrobný popis připraveného projektu. Součástí práce je hodnocení projektu napsané zkušeným učitelem.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on project teaching in vocational subjects at a secondary vocational school. The outcome of the work is a project designed for students of the Secondary Industrial School of Mechanical and Electrical Engineering, which aims to solve the current problem of school canteen occupancy. The thesis is divided into a theoretical part that is needed to understand the issues of project teaching and a practical part, which contains a detailed description of the prepared project itself. The thesis contains an evaluation of the project written by an experienced teacher.
Klíčová slova
projektová výuka, projektová metoda, projekt, odborné předměty, informační technologie, webové aplikace, agilní projektové řízení
Klíčová slova v angličtině
project teaching, project method, project, vocational subjects, information technology, web applications, agile project management
Zásady pro vypracování
Cíl: Vytvoření projektu v odborných předmětech na střední průmyslové škole.
Metody: rešerše odborné literatury, studium kurikulárních dokumentů školy, tvůrčí pedagogická činnost
Postup:
Rešerše odborné literatury a analýza kurikulárních dokumentů školy.
Objasnění podstaty a historických kořenů projektové výuky, možností jejího využití v odborných předmětech.
Vytvoření návrhu projektu pro zvolený tematický celek a jeho podrobné didaktické rozpracování.
Zhodnocení návrhu projektu zkušeným učitelem a jeho úprava dle připomínek.
Zásady pro vypracování
Cíl: Vytvoření projektu v odborných předmětech na střední průmyslové škole.
Metody: rešerše odborné literatury, studium kurikulárních dokumentů školy, tvůrčí pedagogická činnost
Postup:
Rešerše odborné literatury a analýza kurikulárních dokumentů školy.
Objasnění podstaty a historických kořenů projektové výuky, možností jejího využití v odborných předmětech.
Vytvoření návrhu projektu pro zvolený tematický celek a jeho podrobné didaktické rozpracování.
Zhodnocení návrhu projektu zkušeným učitelem a jeho úprava dle připomínek.
Seznam doporučené literatury
DÖMISCHOVÁ, I. Projektová výuka: Moderní strategie moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2915-1.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
VANĚČEK, David. Didaktika technických odborných předmětů. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2016. ISBN 978-80-01-05991-3.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-6981-3.
Seznam doporučené literatury
DÖMISCHOVÁ, I. Projektová výuka: Moderní strategie moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2915-1.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1620-9.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
VANĚČEK, David. Didaktika technických odborných předmětů. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2016. ISBN 978-80-01-05991-3.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-6981-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.