Bakalářská práce se věnuje přípravě mladistvých z dětských domovů na samostatný život. V teoretické části charakterizujeme pojmy ústavní výchova a její zakotvení v právní legislativě, dětský domov, mladistvé, podporu mladistvých při odchodu z dětského domova a možné problémy při odchodu z dětského domova. V praktické části popisujeme spolupráci mladistvých ze tří dětských domovů z Libereckého kraje při průzkumu. Využíváme kvalitativní průzkum a dále vycházíme z polostrukturovaného interview, jehož cílem je zjistit, jak sami mladiství vnímají svou přípravu k odchodu z dětského domova.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the preparation of adolescents from children's homes for independent living. In the theoretical part we characterize the concepts of institutional education and its anchoring in legal legislation, children's home, juveniles and possible problems when leaving the children's home. In the practical part we describe the cooperation of juveniles from three children's homes from the Liberec region in the survey. We are based on a semi-structured interview, the aim of which was to find out the opinions of adolescents on the preparation for leaving the children's home.
Klíčová slova
Dětský domov, organizace domova, podpora, mladistvý, adolescent, příprava mladistvých, samostatný život
Klíčová slova v angličtině
Children's home, home organization, support, juvenile, adolescent, preparation of juveniles, independent life
Rozsah průvodní práce
43 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje přípravě mladistvých z dětských domovů na samostatný život. V teoretické části charakterizujeme pojmy ústavní výchova a její zakotvení v právní legislativě, dětský domov, mladistvé, podporu mladistvých při odchodu z dětského domova a možné problémy při odchodu z dětského domova. V praktické části popisujeme spolupráci mladistvých ze tří dětských domovů z Libereckého kraje při průzkumu. Využíváme kvalitativní průzkum a dále vycházíme z polostrukturovaného interview, jehož cílem je zjistit, jak sami mladiství vnímají svou přípravu k odchodu z dětského domova.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the preparation of adolescents from children's homes for independent living. In the theoretical part we characterize the concepts of institutional education and its anchoring in legal legislation, children's home, juveniles and possible problems when leaving the children's home. In the practical part we describe the cooperation of juveniles from three children's homes from the Liberec region in the survey. We are based on a semi-structured interview, the aim of which was to find out the opinions of adolescents on the preparation for leaving the children's home.
Klíčová slova
Dětský domov, organizace domova, podpora, mladistvý, adolescent, příprava mladistvých, samostatný život
Klíčová slova v angličtině
Children's home, home organization, support, juvenile, adolescent, preparation of juveniles, independent life
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Cílem práce je popsat, jakým způsobem jsou mladiství připravováni na samostatný život a jaké postoje k danému způsobu mladiství zaujímají.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Cílem práce je popsat, jakým způsobem jsou mladiství připravováni na samostatný život a jaké postoje k danému způsobu mladiství zaujímají.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
BITTNER, P. a kol., 2007. Děti z ústavů. Brno: Liga lidských práv. ISBN 978-80-903473-4-2.
ERAZÍMOVÁ, L., 2005. Z ústavu do života. Praha: Člověk v tísni. ISBN 80-903510-4-2.
MATĚJČEK, Z., BUBLEOVÁ, V., KOVAŘÍK, J., 1997. Pozdní následky psychické deprivace a subdeprivace. 1. vyd. Praha: Psychiatrické centrum. ISBN 80-85121-89-1.
MATOUŠEK, O., 1999. Ústavní péče. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-85850-76-1.
MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H., BALDOVÁ, L., 2008. Individuální plánování služeb u ohrožených dětí a mládeže s důrazem na mladistvé odcházející z ústavní výchovy. 1. vyd. Praha: Občanské sdružení Člověk hledá člověka. ISBN 978-80-254-2756-9.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie. 2. aktual. vyd. Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
VOCILKA, M., 1999. Dětský domov v České republice. Praha: Aula. ISBN 80-902667-6-2.
Seznam doporučené literatury
BITTNER, P. a kol., 2007. Děti z ústavů. Brno: Liga lidských práv. ISBN 978-80-903473-4-2.
ERAZÍMOVÁ, L., 2005. Z ústavu do života. Praha: Člověk v tísni. ISBN 80-903510-4-2.
MATĚJČEK, Z., BUBLEOVÁ, V., KOVAŘÍK, J., 1997. Pozdní následky psychické deprivace a subdeprivace. 1. vyd. Praha: Psychiatrické centrum. ISBN 80-85121-89-1.
MATOUŠEK, O., 1999. Ústavní péče. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-85850-76-1.
MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H., BALDOVÁ, L., 2008. Individuální plánování služeb u ohrožených dětí a mládeže s důrazem na mladistvé odcházející z ústavní výchovy. 1. vyd. Praha: Občanské sdružení Člověk hledá člověka. ISBN 978-80-254-2756-9.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie. 2. aktual. vyd. Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
VOCILKA, M., 1999. Dětský domov v České republice. Praha: Aula. ISBN 80-902667-6-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.