Bakalářská práce byla zaměřena na logopedickou péči poskytovanou dětem mladšího a staršího věku v systému předškolního vzdělávání. Stěžejním tématem byla logopedická práce učitelek v mateřské škole s dětmi s narušenou komunikační schopností. Teoretická část popisovala logopedické metody a formy práce s dětmi, zabývala se charakteristikou profesních i osobních předpokladů učitelek předškolního vzdělávání. Praktická část porovnávala metody a formy práce, intenzitu logopedické činnosti, možnosti sebevzdělávání učitelek a podmínky realizace logopedické péče v mateřských školách vesnického a městského typu na Českolipsku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focused on speech therapy care provided to children of younger and older age in preschool education. The main topic was the speech therapy work of kindergarten teachers with children who have impaired communication skills. The theoretical part described speech therapy methods and forms of work with children and deals with preschool teachers' characteristics in terms of professional and personal assumptions. The practical part compared the methods and forms of work, the intensity of speech therapy care, the possibility of self-education of teachers and the conditions of implementation of speech therapy activities in kindergartens of rural and urban-type in the region of Českolipsko.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, logopedická péče, narušená komunikační schopnost, učitelka v mateřské škole, dítě předškolního věku
Klíčová slova v angličtině
preschool education, speech therapy care, impaired communication ability, kindergarten teacher, preschool child
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce byla zaměřena na logopedickou péči poskytovanou dětem mladšího a staršího věku v systému předškolního vzdělávání. Stěžejním tématem byla logopedická práce učitelek v mateřské škole s dětmi s narušenou komunikační schopností. Teoretická část popisovala logopedické metody a formy práce s dětmi, zabývala se charakteristikou profesních i osobních předpokladů učitelek předškolního vzdělávání. Praktická část porovnávala metody a formy práce, intenzitu logopedické činnosti, možnosti sebevzdělávání učitelek a podmínky realizace logopedické péče v mateřských školách vesnického a městského typu na Českolipsku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focused on speech therapy care provided to children of younger and older age in preschool education. The main topic was the speech therapy work of kindergarten teachers with children who have impaired communication skills. The theoretical part described speech therapy methods and forms of work with children and deals with preschool teachers' characteristics in terms of professional and personal assumptions. The practical part compared the methods and forms of work, the intensity of speech therapy care, the possibility of self-education of teachers and the conditions of implementation of speech therapy activities in kindergartens of rural and urban-type in the region of Českolipsko.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, logopedická péče, narušená komunikační schopnost, učitelka v mateřské škole, dítě předškolního věku
Klíčová slova v angličtině
preschool education, speech therapy care, impaired communication ability, kindergarten teacher, preschool child
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Porovnání logopedické péče v mateřských školách městského a vesnického typu na Českolipsku.