Předkládaná bakalářská práce se zabývala důležitou úlohou volného času v životě dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Konkrétně sleduje možnosti volnočasových aktivit pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (vyjma žáků se specifickými poruchami učení a chování a žáků nadaných), jak je nabízejí volnočasové organizace na Českolipsku. Teoretická část definovala pojem volný čas, potřebu jeho pedagogického ovlivňování, speciální požadavky, funkce, obsah a cíle výchovy ve volném čase, faktory, které ho ovlivňují a volnočasová zařízení pro děti a mládež. Pozornost byla věnována také charakteristice žáků staršího školního věku z vývojového hlediska a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich volnému času. Praktická část popisovala metodologii průzkumného šetření, analýzu a interpretaci dat získaných dotazníkovým šetřením a rozhovory. Na základě provedené analýzy byly zodpovězeny průzkumné otázky a objasněn cíl bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis dealt with the critical role of free time in the lives of children with special educational needs. Specifically, it mapped the possibilities of free time activities for pupils with special educational needs (except for pupils with specific learning disabilities and the behaviour of gifted pupils), as offered by leisure organizations in the Českolipsko regio. The thoretical part defined free time; the need for its pedagogical influence; special requirments, functions, content and goals of leisure for children and young people. Attention was also paid to the characteristics of older school-age pupils from the developmental point of view and pupils with special educationa needs and their free time. The practical part described the research survey methodology, analysis and interpretation of data obtained by questionnaire survey and interviews. Based on the performed analysis, research questions are answered.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, organizace volného času pro děti a mládež, žáci staršího školního věku, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova v angličtině
free time, free time activities, organisation of free time for children and youth, pupils of older school-age, pupils with special educational needs
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná bakalářská práce se zabývala důležitou úlohou volného času v životě dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Konkrétně sleduje možnosti volnočasových aktivit pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (vyjma žáků se specifickými poruchami učení a chování a žáků nadaných), jak je nabízejí volnočasové organizace na Českolipsku. Teoretická část definovala pojem volný čas, potřebu jeho pedagogického ovlivňování, speciální požadavky, funkce, obsah a cíle výchovy ve volném čase, faktory, které ho ovlivňují a volnočasová zařízení pro děti a mládež. Pozornost byla věnována také charakteristice žáků staršího školního věku z vývojového hlediska a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich volnému času. Praktická část popisovala metodologii průzkumného šetření, analýzu a interpretaci dat získaných dotazníkovým šetřením a rozhovory. Na základě provedené analýzy byly zodpovězeny průzkumné otázky a objasněn cíl bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis dealt with the critical role of free time in the lives of children with special educational needs. Specifically, it mapped the possibilities of free time activities for pupils with special educational needs (except for pupils with specific learning disabilities and the behaviour of gifted pupils), as offered by leisure organizations in the Českolipsko regio. The thoretical part defined free time; the need for its pedagogical influence; special requirments, functions, content and goals of leisure for children and young people. Attention was also paid to the characteristics of older school-age pupils from the developmental point of view and pupils with special educationa needs and their free time. The practical part described the research survey methodology, analysis and interpretation of data obtained by questionnaire survey and interviews. Based on the performed analysis, research questions are answered.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, organizace volného času pro děti a mládež, žáci staršího školního věku, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova v angličtině
free time, free time activities, organisation of free time for children and youth, pupils of older school-age, pupils with special educational needs
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jakým způsobem tráví volný čas žáci se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni běžných základních škol.
HOFBAUER, B., KAPLÁNEK, M., ed. 2010. Kapitoly z pedagogiky volného času: soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Opuscula. ISBN 978-80-7394-240-3.
KAPLÁNEK, M. a kol., 2017. Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1250-8.
PÁVKOVÁ, J., 2014. Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7290-666-6.
POSPÍŠILOVÁ, H. ed., 2010. Mládež, hodnoty a volný čas. Olomouc: Hanex. ISBN 978-80-7409-036-3.
HOFBAUER, B., KAPLÁNEK, M., ed. 2010. Kapitoly z pedagogiky volného času: soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Opuscula. ISBN 978-80-7394-240-3.
KAPLÁNEK, M. a kol., 2017. Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1250-8.
PÁVKOVÁ, J., 2014. Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7290-666-6.
POSPÍŠILOVÁ, H. ed., 2010. Mládež, hodnoty a volný čas. Olomouc: Hanex. ISBN 978-80-7409-036-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.