Bakalářská práce se zaměřuje na realitu zavedení povinného předškolního vzdělávání
ve městě Liberec. Teoretická část práce se zabývá historií předškolního vzdělávání v České republice, srovnáním povinnosti předškolního vzdělávání s vybranými státy, objasněním povinnosti předškolního vzdělávání v České republice a přípravou dětí
na vstup do základní školy. Praktická část zjišťuje realitu docházky dětí do předškolního vzdělávání po zavedení povinného předškolního vzdělávání ve městě Liberec.
Pro dosažení cíle byly realizovány strukturované rozhovory s rodiči dětí, dotazníky s pedagogy a zpracovány data poskytnuté magistrátem města Liberec a mateřskými školami.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the reality of the introduction of compulsory preschool education in the city of Liberec. The theoretical part deals with the history of preschool education in the Czech Republic and comparing the obligation of preschool education with selected countries and clarifying the obligation of preschool education in the Czech Republic and preparation of children to enter primary school. The practical part investigates the reality of attendance children's at preschool education after the introduction of compulsory preschool education in the city of Liberec. To achieve the goal, structured interviews were implemented with parents of children and questionnaires with teachers and processed data provided by the City of Liberec and kindergartens.
Klíčová slova
Povinné předškolní vzdělávání, mateřská škola, předškolní vzdělávání, dítě
Bakalářská práce se zaměřuje na realitu zavedení povinného předškolního vzdělávání
ve městě Liberec. Teoretická část práce se zabývá historií předškolního vzdělávání v České republice, srovnáním povinnosti předškolního vzdělávání s vybranými státy, objasněním povinnosti předškolního vzdělávání v České republice a přípravou dětí
na vstup do základní školy. Praktická část zjišťuje realitu docházky dětí do předškolního vzdělávání po zavedení povinného předškolního vzdělávání ve městě Liberec.
Pro dosažení cíle byly realizovány strukturované rozhovory s rodiči dětí, dotazníky s pedagogy a zpracovány data poskytnuté magistrátem města Liberec a mateřskými školami.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the reality of the introduction of compulsory preschool education in the city of Liberec. The theoretical part deals with the history of preschool education in the Czech Republic and comparing the obligation of preschool education with selected countries and clarifying the obligation of preschool education in the Czech Republic and preparation of children to enter primary school. The practical part investigates the reality of attendance children's at preschool education after the introduction of compulsory preschool education in the city of Liberec. To achieve the goal, structured interviews were implemented with parents of children and questionnaires with teachers and processed data provided by the City of Liberec and kindergartens.
Klíčová slova
Povinné předškolní vzdělávání, mateřská škola, předškolní vzdělávání, dítě
Cíl: zmapovat a zjistit realitu docházky do mateřských škol po zavedení povinného posledního roku předškolního vzdělávání do mateřské školy v Liberci Metody: strukturovaný rozhovor Požadavky: zjistit reálný dopad zavedení povinného roku předškolního vzdělávání na skutečnou docházku do mateřských škol v Liberci a okolí
Zásady pro vypracování
Cíl: zmapovat a zjistit realitu docházky do mateřských škol po zavedení povinného posledního roku předškolního vzdělávání do mateřské školy v Liberci Metody: strukturovaný rozhovor Požadavky: zjistit reálný dopad zavedení povinného roku předškolního vzdělávání na skutečnou docházku do mateřských škol v Liberci a okolí
Seznam doporučené literatury
Majerčíková, J., Kasáčová, B. & Kočvarová, I., 2015. Předškolní edukace a dítě: výzvy pro pedagogickou teorii a výzkum, Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií. ISBN 978-80-7454-554-2. KOŤÁTKOVÁ, Soňa, 2014. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4435-3. Syslová, Z., 2017. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi I. vydání., Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8475-9. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Seznam doporučené literatury
Majerčíková, J., Kasáčová, B. & Kočvarová, I., 2015. Předškolní edukace a dítě: výzvy pro pedagogickou teorii a výzkum, Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií. ISBN 978-80-7454-554-2. KOŤÁTKOVÁ, Soňa, 2014. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4435-3. Syslová, Z., 2017. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi I. vydání., Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-8475-9. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)