Bakalářská práce je v teoretické části zaměřena na charakteristiku zájmového území, které tvoří oblast od Harrachova po Labský důl. V první části je zmíněné zájmové území blíže vymezeno, následuje jeho fyzickogeografická charakteristika. Další část práce popisuje danou oblast z hlediska humánní geografie, v níž je stěžejní kapitolou cestovní ruch. Součástí teoretické části jsou též informace z Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání, jak obecné, tak vztahující se k výuce zeměpisu. Výstupem praktické části jsou dokumentační body v uvedeném území, které mohou sloužit jako podklady pro terénní výuku zeměpisu na 2. stupni základních škol. Celá práce je doplněna fotografiemi, mapami a tabulkami.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis is focused on the characteristics of the area of interest which is located between Harrachov and Labský důl. This area is furthermore delimited and defined in more detail, followed by its physical-geographical characteristics. The next part of the thesis describes the area in terms of human geography. Its key chapter is tourism. The theoretical part also includes information from the Framework Educational Program for Elementary Education, both general and related to the teaching of geography. Documentation points in the given area, which can serve as materials for field teaching of geography at the lower secondary schools, are the final output of the second, practical part of the thesis. The whole thesis is supplemented with photographs, maps and tables.
Klíčová slova
západní Krkonoše, Harrachov, terénní vyučování, zeměpis, příroda,
ochrana přírody
Klíčová slova v angličtině
western Giant Mountains, Harrachov, field teaching, geography, nature,
protection of the nature
Rozsah průvodní práce
71 s. (114 125 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je v teoretické části zaměřena na charakteristiku zájmového území, které tvoří oblast od Harrachova po Labský důl. V první části je zmíněné zájmové území blíže vymezeno, následuje jeho fyzickogeografická charakteristika. Další část práce popisuje danou oblast z hlediska humánní geografie, v níž je stěžejní kapitolou cestovní ruch. Součástí teoretické části jsou též informace z Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání, jak obecné, tak vztahující se k výuce zeměpisu. Výstupem praktické části jsou dokumentační body v uvedeném území, které mohou sloužit jako podklady pro terénní výuku zeměpisu na 2. stupni základních škol. Celá práce je doplněna fotografiemi, mapami a tabulkami.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis is focused on the characteristics of the area of interest which is located between Harrachov and Labský důl. This area is furthermore delimited and defined in more detail, followed by its physical-geographical characteristics. The next part of the thesis describes the area in terms of human geography. Its key chapter is tourism. The theoretical part also includes information from the Framework Educational Program for Elementary Education, both general and related to the teaching of geography. Documentation points in the given area, which can serve as materials for field teaching of geography at the lower secondary schools, are the final output of the second, practical part of the thesis. The whole thesis is supplemented with photographs, maps and tables.
Klíčová slova
západní Krkonoše, Harrachov, terénní vyučování, zeměpis, příroda,
ochrana přírody
Klíčová slova v angličtině
western Giant Mountains, Harrachov, field teaching, geography, nature,
protection of the nature
Zásady pro vypracování
Cílem mé práce bude vytvoření geograficky zaměřených tematických vycházek na území Harrachova a okolí. Vycházky budou mít vzdělávací charakter a budou využitelné při výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy. Budou využitelné jako podkladové materiály pro učitele zeměpisu.
Zásady pro vypracování
Cílem mé práce bude vytvoření geograficky zaměřených tematických vycházek na území Harrachova a okolí. Vycházky budou mít vzdělávací charakter a budou využitelné při výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy. Budou využitelné jako podkladové materiály pro učitele zeměpisu.
Seznam doporučené literatury
FLOUSEK, Jiří a Jan VANĚK. Zvířena Krkonoš. Vrchlabí: Správa Krkonošského národního parku, 2012. ISBN 978-80-86418-84-1.
ŠTURSA, Jan. Květena Krkonoš. Vrchlabí: Správa Krkonošského národního parku, 2012. ISBN 978-80-86418-88-9.
SVOBODOVÁ, H., D. MÍSAŘOVÁ, R. DURNA, T. ČEŠKOVÁ a E. HOFMANN. Koncepce terénní výuky pro základní školy: Na příkladu námětů pro krátkodobou a střednědobou terénní výuku vlastivědného a zeměpisného učiva. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9246-4.
TESAŘOVÁ, Jana. Toulky Krkonošemi. Líbeznice: Víkend, 2017. ISBN 978-80-7433-188-6.
ŠTURSA, Jan. Voda v Krkonoších. Vrchlabí: Správa Krkonošského národního parku, c2009. ISBN 978-80-86418-68-1.
POTOCKA, Joanna a Jan VANĚK. Krkonošská rašeliniště. Vrchlabí: Správa Krkonošského národního parku, 2006. ISBN 80-86418-47-2. ISSN 86418-47-2.
Seznam doporučené literatury
FLOUSEK, Jiří a Jan VANĚK. Zvířena Krkonoš. Vrchlabí: Správa Krkonošského národního parku, 2012. ISBN 978-80-86418-84-1.
ŠTURSA, Jan. Květena Krkonoš. Vrchlabí: Správa Krkonošského národního parku, 2012. ISBN 978-80-86418-88-9.
SVOBODOVÁ, H., D. MÍSAŘOVÁ, R. DURNA, T. ČEŠKOVÁ a E. HOFMANN. Koncepce terénní výuky pro základní školy: Na příkladu námětů pro krátkodobou a střednědobou terénní výuku vlastivědného a zeměpisného učiva. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9246-4.
TESAŘOVÁ, Jana. Toulky Krkonošemi. Líbeznice: Víkend, 2017. ISBN 978-80-7433-188-6.
ŠTURSA, Jan. Voda v Krkonoších. Vrchlabí: Správa Krkonošského národního parku, c2009. ISBN 978-80-86418-68-1.
POTOCKA, Joanna a Jan VANĚK. Krkonošská rašeliniště. Vrchlabí: Správa Krkonošského národního parku, 2006. ISBN 80-86418-47-2. ISSN 86418-47-2.