Předložená bakalářská práce se tematicky zaměřuje na turistiku a aktivity v přírodě jako způsob plnohodnotného trávení volného času.
Hlavním cílem práce je analýza současné nabídky aktivit pro děti v Českém ráji a návrh a realizace tras s inovativními prvky s dětmi mladšího školního věku. Mezi dílčí cíle patří vymezení pojmů spjatých s výchovou v přírodě a její historií, volným časem, zážitkovou pedagogikou a obdobím mladšího školního věku.
V Českém ráji bylo vytvořeno 5 tras, které se zaměřují především na lokalitu Hruboskalska a Údolí s rybníky. Každá trasa obsahuje mapu s vyznačenou trasou pomocí GPS, informace k trase, popis trasy a popis jednotlivých aktivit a her. Doprovodné aktivity a hry jsou zaměřeny na poznávání přírody, práci s přírodními materiály a environmentální výchovu.
Snahou práce je přibližování přirozeného prostředí přírody dětem formou her a aktivit a jejich motivace pro získání kladného vztahu k přírodě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is about hiking and outdoor activities as a wonderful environment in which to spend leisure time and also about them being an excellent medium for learning.
The main goal of the bachelor thesis is to analyse of the current activities on offer in the Bohemian Paradise and implementation of hiking routes with innovative features for children of younger school age. The next goal is to define terms such as outdoor education, history of outdoor education, leisure time, experiencial education and younger school age.
In this thesis five hiking routes were created, situated in the surroundings of Hrubá Skála and Údolí s rybníky under hrad Trosky. Each hiking route has a GPS map, description of hiking route, activities and games. The activities and games are about nature, historical monuments, work with natural products and environmental education.
The thesis aims to teach children through activities and games and to have a positive attitude towards nature.
Klíčová slova
výchova v přírodě, turistika, volný čas a volnočasový pedagog, mladší školní věk, Český ráj
Klíčová slova v angličtině
nature education, hiking, leisure time and leisure time educator, children of younger school age, Bohemian Paradise
Rozsah průvodní práce
96 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se tematicky zaměřuje na turistiku a aktivity v přírodě jako způsob plnohodnotného trávení volného času.
Hlavním cílem práce je analýza současné nabídky aktivit pro děti v Českém ráji a návrh a realizace tras s inovativními prvky s dětmi mladšího školního věku. Mezi dílčí cíle patří vymezení pojmů spjatých s výchovou v přírodě a její historií, volným časem, zážitkovou pedagogikou a obdobím mladšího školního věku.
V Českém ráji bylo vytvořeno 5 tras, které se zaměřují především na lokalitu Hruboskalska a Údolí s rybníky. Každá trasa obsahuje mapu s vyznačenou trasou pomocí GPS, informace k trase, popis trasy a popis jednotlivých aktivit a her. Doprovodné aktivity a hry jsou zaměřeny na poznávání přírody, práci s přírodními materiály a environmentální výchovu.
Snahou práce je přibližování přirozeného prostředí přírody dětem formou her a aktivit a jejich motivace pro získání kladného vztahu k přírodě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is about hiking and outdoor activities as a wonderful environment in which to spend leisure time and also about them being an excellent medium for learning.
The main goal of the bachelor thesis is to analyse of the current activities on offer in the Bohemian Paradise and implementation of hiking routes with innovative features for children of younger school age. The next goal is to define terms such as outdoor education, history of outdoor education, leisure time, experiencial education and younger school age.
In this thesis five hiking routes were created, situated in the surroundings of Hrubá Skála and Údolí s rybníky under hrad Trosky. Each hiking route has a GPS map, description of hiking route, activities and games. The activities and games are about nature, historical monuments, work with natural products and environmental education.
The thesis aims to teach children through activities and games and to have a positive attitude towards nature.
Klíčová slova
výchova v přírodě, turistika, volný čas a volnočasový pedagog, mladší školní věk, Český ráj
Klíčová slova v angličtině
nature education, hiking, leisure time and leisure time educator, children of younger school age, Bohemian Paradise
Zásady pro vypracování
Cíle:
Vytvořit projekt zaměřený na turistiku a zrealizovat jej s dětmi mladšího školního věku
Metody:
- Evaluační metody
Požadavky:
- Pravidelné konzultace s vedoucí práce
- Samostudium odborné literatury a zpravodajů k tématu práce
- Analýza nabídek tras s inovativními prvky v Českém ráji
- Tvorba nabídky tras
- Pilotáž vybraných tras s dětmi mladšího školního věku
Zásady pro vypracování
Cíle:
Vytvořit projekt zaměřený na turistiku a zrealizovat jej s dětmi mladšího školního věku
Metody:
- Evaluační metody
Požadavky:
- Pravidelné konzultace s vedoucí práce
- Samostudium odborné literatury a zpravodajů k tématu práce
- Analýza nabídek tras s inovativními prvky v Českém ráji
- Tvorba nabídky tras
- Pilotáž vybraných tras s dětmi mladšího školního věku
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: Trendy pedagogiky volného času. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030.
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: Teorie holistické výchovy v přírodě a volném čase. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1485-4.
KOLÁČEK, Luboš Y. Tajemné stezky Český ráj: Kde bory šumí po skalinách. REGIA, 2015. ISBN 978-80-87866-17-7.
NEUMAN, Jan et al. Turistika a sporty v přírodě: Přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-391-9.
NEUMAN, Jan a Soňa HERMOCHOVÁ. Nejlepší hry do kapsy. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0468-8.
ŘEHÁČEK, Marek a Jan PIKOUS. Příběhy skalních vyhlídek Českého ráje. Nakladatelství Petr Polda. ISBN 978-80-906804-5-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. 2. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-2846-2.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: Trendy pedagogiky volného času. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030.
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: Teorie holistické výchovy v přírodě a volném čase. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1485-4.
KOLÁČEK, Luboš Y. Tajemné stezky Český ráj: Kde bory šumí po skalinách. REGIA, 2015. ISBN 978-80-87866-17-7.
NEUMAN, Jan et al. Turistika a sporty v přírodě: Přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-391-9.
NEUMAN, Jan a Soňa HERMOCHOVÁ. Nejlepší hry do kapsy. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0468-8.
ŘEHÁČEK, Marek a Jan PIKOUS. Příběhy skalních vyhlídek Českého ráje. Nakladatelství Petr Polda. ISBN 978-80-906804-5-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. 2. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-2846-2.
Přílohy volně vložené
1 kniha - Výletník
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.