Bakalářská práce se zabývá problematikou pedagogické diagnostiky zaměřené na využívání diagnostického portfolia dítěte v mateřské škole. Snaží se přiblížit význam diagnostického portfolia a způsob práce s ním. V souvislosti s touto problematikou jsou v teoretické části práce vymezeny čtyři kapitoly, které definují základní pojmy a formulují praktické možnosti pro tvorbu diagnostického portfolia. Praktická část bakalářské práce je založena na analyzování portfolií z různých mateřských škol, a na získávání odborných poznatků o této problematice od učitelek z praxe. Součástí praktické části je rovněž tvorba a popis vlastního diagnostického portfolia, která vychází ze získaných informací.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis deals with the issue of pedagogical diagnostics and the use of the child's diagnostic portfolio in kindergarten. It tries to show the importance of the diagnostic portfolio and the way of working with it. In connection with this issue, the theoretical part of the thesis defines four chapters that define the basic concepts and formulate practical options for creating a diagnostic portfolio. The practical part of the bachelor's thesis is based on analyzing portfolios from various kindergartens, and on gaining expert knowledge on this issue from teachers in practice. Part of the practical part is also the creation and description of its own diagnostic portfolio, which is based on the informatik obtained.
Klíčová slova
portfolio, diagnostické portfolio, pedagogická diagnostika, dítě, mateřská škola
Bakalářská práce se zabývá problematikou pedagogické diagnostiky zaměřené na využívání diagnostického portfolia dítěte v mateřské škole. Snaží se přiblížit význam diagnostického portfolia a způsob práce s ním. V souvislosti s touto problematikou jsou v teoretické části práce vymezeny čtyři kapitoly, které definují základní pojmy a formulují praktické možnosti pro tvorbu diagnostického portfolia. Praktická část bakalářské práce je založena na analyzování portfolií z různých mateřských škol, a na získávání odborných poznatků o této problematice od učitelek z praxe. Součástí praktické části je rovněž tvorba a popis vlastního diagnostického portfolia, která vychází ze získaných informací.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis deals with the issue of pedagogical diagnostics and the use of the child's diagnostic portfolio in kindergarten. It tries to show the importance of the diagnostic portfolio and the way of working with it. In connection with this issue, the theoretical part of the thesis defines four chapters that define the basic concepts and formulate practical options for creating a diagnostic portfolio. The practical part of the bachelor's thesis is based on analyzing portfolios from various kindergartens, and on gaining expert knowledge on this issue from teachers in practice. Part of the practical part is also the creation and description of its own diagnostic portfolio, which is based on the informatik obtained.
Klíčová slova
portfolio, diagnostické portfolio, pedagogická diagnostika, dítě, mateřská škola
Cílem práce je popsat zkušenosti vybraných MŠ s tvorbou portfolia dítěte, popsat jeho význam, strukturu a způsob práce s ním. Na základě získaných informací vytvořit návrh struktury portfolia dítěte v MŠ.
Metody:
Dotazník, analýza získaných portfolií
Požadavky:
Pravidelné konzultace s vedoucí BP Analýza odborné literatury
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat zkušenosti vybraných MŠ s tvorbou portfolia dítěte, popsat jeho význam, strukturu a způsob práce s ním. Na základě získaných informací vytvořit návrh struktury portfolia dítěte v MŠ.
Metody:
Dotazník, analýza získaných portfolií
Požadavky:
Pravidelné konzultace s vedoucí BP Analýza odborné literatury
Seznam doporučené literatury
Syslová, Z., Kratochvílová, J. & Fikarová, T., 2018. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte, Praha: Portál.
Chráska, M., 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu 2., aktualizované vydání., Praha: Grada.
Mertin & (eds.), 2011. Psychologie pro učitelky mateřské školy, Nakladatelství Portál.
Bednářová, J. & Šmardová, V., 2007. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let, Brno: Computer Press.
Seznam doporučené literatury
Syslová, Z., Kratochvílová, J. & Fikarová, T., 2018. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte, Praha: Portál.
Chráska, M., 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu 2., aktualizované vydání., Praha: Grada.
Mertin & (eds.), 2011. Psychologie pro učitelky mateřské školy, Nakladatelství Portál.
Bednářová, J. & Šmardová, V., 2007. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let, Brno: Computer Press.