Cílem této bakalářské práce je tvorba, realizace a vyhodnocení programu pro rozvoj reflektivních funkcí u instruktorů skupinových lekcí a to za účelem jejich osobnostního růstu.
Prostředkem pro rozvoj reflektivních funkcí budou následující metody: psaní reflektivního deníku a jeho následný rozbor, expresivní kresby a jejich následná reflexe a vybrané aktivity pro rozvoj osobnosti.
Práce je rozdělena na teoretickou část, ve které se opírám o poznatky získané z rešerší a studiem odborné literatury. Především se v této části práce zaměřuji na vymezení základních pojmů jako je reflexe, sebereflexe, mentalizace, osobnost, sociální skupina a komunikace.
V praktické části je popsán jak samotný program, tak i kazuistiky jednotlivých účastníků, výstupy z jejich práce během programu a zhodnocení rozvoje jejich osobnosti.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is the creation, implementation and evaluation of a program for the development of reflective functions of group excercise instructors for the purpose of theit personal growth.
The means for the development of the reflective functions will be the following methods: writing a reflective diary and its subsequent analysis, expressive drawings and their subsequent reflection and selected activities for the development of personality.
The bachelor thesis is divided into a theoretical part, in which I rely on knowledge gained from research and study of the literature. I mainly focus on defining basic concepts such as reflection, self-reflection, mentalization, personality, social group and communication.
The practical part describes the program itself and the casuistry of individual participants, the results of their work during the program and the evaluation of their personality development.
Cílem této bakalářské práce je tvorba, realizace a vyhodnocení programu pro rozvoj reflektivních funkcí u instruktorů skupinových lekcí a to za účelem jejich osobnostního růstu.
Prostředkem pro rozvoj reflektivních funkcí budou následující metody: psaní reflektivního deníku a jeho následný rozbor, expresivní kresby a jejich následná reflexe a vybrané aktivity pro rozvoj osobnosti.
Práce je rozdělena na teoretickou část, ve které se opírám o poznatky získané z rešerší a studiem odborné literatury. Především se v této části práce zaměřuji na vymezení základních pojmů jako je reflexe, sebereflexe, mentalizace, osobnost, sociální skupina a komunikace.
V praktické části je popsán jak samotný program, tak i kazuistiky jednotlivých účastníků, výstupy z jejich práce během programu a zhodnocení rozvoje jejich osobnosti.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is the creation, implementation and evaluation of a program for the development of reflective functions of group excercise instructors for the purpose of theit personal growth.
The means for the development of the reflective functions will be the following methods: writing a reflective diary and its subsequent analysis, expressive drawings and their subsequent reflection and selected activities for the development of personality.
The bachelor thesis is divided into a theoretical part, in which I rely on knowledge gained from research and study of the literature. I mainly focus on defining basic concepts such as reflection, self-reflection, mentalization, personality, social group and communication.
The practical part describes the program itself and the casuistry of individual participants, the results of their work during the program and the evaluation of their personality development.
V bakalářské práci se chci zaměřit na sledování osobnostního růstu u instruktorů skupinových lekcí působící ve vybrané volnočasové organizaci. Osobnostní růst budu zkoumat prostřednictvím půlročního programu, ve kterém se zaměřím zejména na sebereflexi vybraných osob. Na začátku programu provedu rozhovor s vybranými jedinci, stejně tak i na konci a poté vyhodnotím změny u instruktorů v dané oblasti. Prosředkem pro zvolený program může být reflektivní rozhovor (a jeho následná analýza), psaní deníku, expresiví kresby apod. Cílem práce tedy bude pozitivní osobnostní rozvoj v oblasti sociálně personálních kompetencí.
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se chci zaměřit na sledování osobnostního růstu u instruktorů skupinových lekcí působící ve vybrané volnočasové organizaci. Osobnostní růst budu zkoumat prostřednictvím půlročního programu, ve kterém se zaměřím zejména na sebereflexi vybraných osob. Na začátku programu provedu rozhovor s vybranými jedinci, stejně tak i na konci a poté vyhodnotím změny u instruktorů v dané oblasti. Prosředkem pro zvolený program může být reflektivní rozhovor (a jeho následná analýza), psaní deníku, expresiví kresby apod. Cílem práce tedy bude pozitivní osobnostní rozvoj v oblasti sociálně personálních kompetencí.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, Jon, FONAGY, Peter, BATEMAN, Anthony. Mentalizing in clinical practice. American Psychiatric Publishing, Inc, 2008. ISBN 978-1-58562-306-8
ALLEN, Jon, FONAGY, Peter. Handbook od mentalization-based treatment. John Wiley and Sons Ltd, 2006. ISBN 978-0-470-01560-5.
KOUKOLÍK, František. Lidství. Galén, 2010. ISBN 978-80-7262-654-0.
SVOBODA, Bohumil. Pedagogika sportu. Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0156-7.
BERGER, Jennifer Garvey. Jak lidé zrají. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1553-0.
DRAPELA, Victor. Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0040-6.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, Jon, FONAGY, Peter, BATEMAN, Anthony. Mentalizing in clinical practice. American Psychiatric Publishing, Inc, 2008. ISBN 978-1-58562-306-8
ALLEN, Jon, FONAGY, Peter. Handbook od mentalization-based treatment. John Wiley and Sons Ltd, 2006. ISBN 978-0-470-01560-5.
KOUKOLÍK, František. Lidství. Galén, 2010. ISBN 978-80-7262-654-0.
SVOBODA, Bohumil. Pedagogika sportu. Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0156-7.
BERGER, Jennifer Garvey. Jak lidé zrají. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1553-0.
DRAPELA, Victor. Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0040-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.