Tato bakalářská práce se zabývá konkurenceschopností vybraného podniku z oblasti cestovního ruchu. Práce si klade za cíl na základě provedených analýz a podle podílu na trhu, zhodnotit, zda je vybraný podnik z oblasti cestovního ruchu konkurenceschopný. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje vymezení základních pojmů teorie konkurenceschopnosti, strategickou analýzu a konkurenční strategie. Praktická část se zabývá zhodnocením vývoje společnosti na trhu, komparací podílu na trhu v minulosti i současnosti, analýzou konkurence a analýzou konkurenceschopnosti společnosti pomocí PEST analýzy, Porterova modelu pěti konkurenčních sil a SWOT analýzy.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the competitivness of a selected company in the field of tourism. The The thesis aims to evaluate, based od the analysis perfomed ans according to the to the market share, if the selected company in the field of tourism is competitive. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part explains the definition of the basic concepts of competitiveness theory, strategic analysis and competitive strategy. The pratical part deals with evaluation of the company's market development, comparison of market share in the past and in the present, competition and analysis of the company's competitiveness using PEST analysis, Porter's model of five competitive forces and SWOT analysis.
Keywords
Konkurenceschopnost, konkurence, konkurenční výhoda, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Keywords in English
Competitivenes, competition, competitive advantage, PEST analysis, Porter's model of five competitive forces, SWOT analysis
Length of the covering note
67 s.
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá konkurenceschopností vybraného podniku z oblasti cestovního ruchu. Práce si klade za cíl na základě provedených analýz a podle podílu na trhu, zhodnotit, zda je vybraný podnik z oblasti cestovního ruchu konkurenceschopný. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje vymezení základních pojmů teorie konkurenceschopnosti, strategickou analýzu a konkurenční strategie. Praktická část se zabývá zhodnocením vývoje společnosti na trhu, komparací podílu na trhu v minulosti i současnosti, analýzou konkurence a analýzou konkurenceschopnosti společnosti pomocí PEST analýzy, Porterova modelu pěti konkurenčních sil a SWOT analýzy.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the competitivness of a selected company in the field of tourism. The The thesis aims to evaluate, based od the analysis perfomed ans according to the to the market share, if the selected company in the field of tourism is competitive. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part explains the definition of the basic concepts of competitiveness theory, strategic analysis and competitive strategy. The pratical part deals with evaluation of the company's market development, comparison of market share in the past and in the present, competition and analysis of the company's competitiveness using PEST analysis, Porter's model of five competitive forces and SWOT analysis.
Keywords
Konkurenceschopnost, konkurence, konkurenční výhoda, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Keywords in English
Competitivenes, competition, competitive advantage, PEST analysis, Porter's model of five competitive forces, SWOT analysis
Research Plan
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
Teoretická východiska \textendash konkurenceschopnosti (definice a význam klíčových pojmů: konkurenceschopnost; konkurence; konkurenční výhoda).
Společnost ČSAD Liberec, a.s - zhodnocení vývoje společnosti na trhu, komparace podílu na autobusovém trhu v minulosti a součastnosti, analýza konkurence.
Analýza konkurenceschopnosti ČSAD Liberec, a.s.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Research Plan
Stanovení cílů a formulace výzkumných otázek.
Teoretická východiska \textendash konkurenceschopnosti (definice a význam klíčových pojmů: konkurenceschopnost; konkurence; konkurenční výhoda).
Společnost ČSAD Liberec, a.s - zhodnocení vývoje společnosti na trhu, komparace podílu na autobusovém trhu v minulosti a součastnosti, analýza konkurence.
Analýza konkurenceschopnosti ČSAD Liberec, a.s.
Formulace závěrů a zhodnocení výzkumných otázek.
Recommended resources
CHURSIN, Alexander, Yury MAKAROV a Yuri VLASOV. 2017. Innovation as a Basis for Competitiveness: Theory and Practice. Schwitzerland: Springer International Publishing. ISBN 978-3-319-40599-5.
KISLINGEROVÁ, Eva et al. 2014. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky: V globální světové ekonomice. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-537-4.
NEVIMA, Jan. 2014. Konkurenceschopnost regionů Visegrádské čtyřky: (teoretické a empirické přístupy k vymezení, měření a hodnocení). Praha: Professional Publishing. ISBN 978-80-7431-144-4 (brož.).
SUCHÁNEK, Petr. 2011. Kvalita jako faktor konkurenceschopnosti podniku. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta. ISBN 978-80-210-5688-6.
VIKTURKA, Milan et al. 2010. Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje České republiky. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3638-9.
CHURSIN, Alexander, Yury MAKAROV a Yuri VLASOV. 2017. Innovation as a Basis for Competitiveness: Theory and Practice. Schwitzerland: Springer International Publishing. ISBN 978-3-319-40599-5.
KISLINGEROVÁ, Eva et al. 2014. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky: V globální světové ekonomice. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-537-4.
NEVIMA, Jan. 2014. Konkurenceschopnost regionů Visegrádské čtyřky: (teoretické a empirické přístupy k vymezení, měření a hodnocení). Praha: Professional Publishing. ISBN 978-80-7431-144-4 (brož.).
SUCHÁNEK, Petr. 2011. Kvalita jako faktor konkurenceschopnosti podniku. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta. ISBN 978-80-210-5688-6.
VIKTURKA, Milan et al. 2010. Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje České republiky. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3638-9.