Tato bakalářská práce se zabývá využitím informačních a rezervačních technologií v cestovním ruchu. Úvodní část práce se v první řadě věnuje definici cestovního ruchu, dále také případnému dělení, druhům či faktorům cestovního ruchu. Teoretická část vysvětluje fungování cestovních agentur a cestovních kanceláří. V poslední řadě popisuje informační a rezervační systémy a udává příklady systémů, se kterými se mnozí uživatelé den co den setkávají. Praktická část představuje vybrané cestovní kanceláře, konkrétně CK Exim Tours, CK Fischer a CK Blue Style, a dle zvolených kritérií cestovní kanceláře mezi sebou porovnává. Dále jsou v této části práce uvedeny názory pěti vybraných respondentů a popis interního rezervačního systému Exim Tours, tedy systému SWISS online. Závěrečná část práce se zabývá aktuální pandemickou situací COVID-19 a jejím vlivem na cestovní ruch. Bakalářská práce má sloužit jako doporučení cestovním kancelářím k vylepšení svých rezervačních systémů s ohledem na uživatelský prožitek.
Anotace v angličtině
This bachelor tesis deals with the use of information and reservation technologies in tourism. The introductory part of the thesis deals primarily with the definition of tourism, as well as the possible division, types or factors of tourism. Furthermore, the theoretical part explains the functioning of travel agencies. Lastly, it describes information and reservation systems and gives examples of the system with which many users encounter day after day. The practical part presents selected travel agencies, specifically CK Exim Tours, CK Fischer and CK Blue Style, and according to selected criteria, travel agencies try to compare each other. The next part containes the opinions of five selected respondents and a description of the intern reservation systém Exim Tours, the SWISS online system. The final part of the work follows the current pandemic situation od COVID-19 and it is impact on tourism. The bachelor thesis is to serve as a recommendation to travel agencies to improve their reservation systems with regard to the user experience.
Klíčová slova
Cestovní kancelář, informační a rezervační technologie, rezervační portál, CK Fischer, CK Exim Tours, CK Blue Style, internet, online
Klíčová slova v angličtině
Travel agency, information and reservation technology, reservation portal, CK Fischer, CK Exim Tours, CK Blue Style, internet, online
Rozsah průvodní práce
59 s. (9415 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá využitím informačních a rezervačních technologií v cestovním ruchu. Úvodní část práce se v první řadě věnuje definici cestovního ruchu, dále také případnému dělení, druhům či faktorům cestovního ruchu. Teoretická část vysvětluje fungování cestovních agentur a cestovních kanceláří. V poslední řadě popisuje informační a rezervační systémy a udává příklady systémů, se kterými se mnozí uživatelé den co den setkávají. Praktická část představuje vybrané cestovní kanceláře, konkrétně CK Exim Tours, CK Fischer a CK Blue Style, a dle zvolených kritérií cestovní kanceláře mezi sebou porovnává. Dále jsou v této části práce uvedeny názory pěti vybraných respondentů a popis interního rezervačního systému Exim Tours, tedy systému SWISS online. Závěrečná část práce se zabývá aktuální pandemickou situací COVID-19 a jejím vlivem na cestovní ruch. Bakalářská práce má sloužit jako doporučení cestovním kancelářím k vylepšení svých rezervačních systémů s ohledem na uživatelský prožitek.
Anotace v angličtině
This bachelor tesis deals with the use of information and reservation technologies in tourism. The introductory part of the thesis deals primarily with the definition of tourism, as well as the possible division, types or factors of tourism. Furthermore, the theoretical part explains the functioning of travel agencies. Lastly, it describes information and reservation systems and gives examples of the system with which many users encounter day after day. The practical part presents selected travel agencies, specifically CK Exim Tours, CK Fischer and CK Blue Style, and according to selected criteria, travel agencies try to compare each other. The next part containes the opinions of five selected respondents and a description of the intern reservation systém Exim Tours, the SWISS online system. The final part of the work follows the current pandemic situation od COVID-19 and it is impact on tourism. The bachelor thesis is to serve as a recommendation to travel agencies to improve their reservation systems with regard to the user experience.
Klíčová slova
Cestovní kancelář, informační a rezervační technologie, rezervační portál, CK Fischer, CK Exim Tours, CK Blue Style, internet, online
Klíčová slova v angličtině
Travel agency, information and reservation technology, reservation portal, CK Fischer, CK Exim Tours, CK Blue Style, internet, online
Zásady pro vypracování
Charakteristika cestovního ruchu a vymezení informačních a rezervačních technologií.
Analýza rezervačních systémů vybraných cestovních kanceláří.
Analýza rezervačních systémů provizních prodejců.
Zhodnocení úrovně využívání informačních a rezervačních technologií v cestovním ruchu v návaznosti na změny trhu způsobené pandemií COVID19.
Formulace závěrů a doporučení.
Zásady pro vypracování
Charakteristika cestovního ruchu a vymezení informačních a rezervačních technologií.
Analýza rezervačních systémů vybraných cestovních kanceláří.
Analýza rezervačních systémů provizních prodejců.
Zhodnocení úrovně využívání informačních a rezervačních technologií v cestovním ruchu v návaznosti na změny trhu způsobené pandemií COVID19.
Formulace závěrů a doporučení.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Klára. 2020. Lex voucher: zákon o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru na odvětví cestovního ruchu : komentář. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-792-7.
PALATKOVÁ, Monika. 2013. Management cestovních kanceláří a agentur. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3751-5.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. 2011. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4039-3.
SCHEGG, Roland a Brigitte STANGL. 2017. Information and Communication Technologies in Tourism 2017. Berlín: Springer. ISBN 978-3-319-51167-2.
ZELENKA, Josef a Jiří KYSELA. 2013. Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu. 2013. Vyd. 4., přeprac. a dopl. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-242-3.
Konzultant: Mgr.Tomáš Žižka, Ph.D.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Klára. 2020. Lex voucher: zákon o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru na odvětví cestovního ruchu : komentář. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-792-7.
PALATKOVÁ, Monika. 2013. Management cestovních kanceláří a agentur. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3751-5.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. 2011. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4039-3.
SCHEGG, Roland a Brigitte STANGL. 2017. Information and Communication Technologies in Tourism 2017. Berlín: Springer. ISBN 978-3-319-51167-2.
ZELENKA, Josef a Jiří KYSELA. 2013. Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu. 2013. Vyd. 4., přeprac. a dopl. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-242-3.
Konzultant: Mgr.Tomáš Žižka, Ph.D.
Přílohy volně vložené
1 soubor Word
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.