Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití makroekonomické analýzy při tvorbě podnikové strategie. Diplomová práce zkoumá výzkumný předpoklad, že makroekonomická analýza činí podnikové strategie robustnější. V diplomové práci byly zkoumány dvě hlavnítémata. Nejdříve se jednalo o makroekonomickou analýzu a následně o podnikové strategie. V závěru práce jsou získané poznatky z obou stěžejních témat zkoumány na dvou případových studiích a následně je vyhodnocen přínos makroekonomické analýzy. Autorka zhodnotila, že makroekonomická analýza, by měla být součástí každé podnikové strategie. Podniky se skrze ni mohou připravit na různé scénáře ekonomického vývoje, předvídat možné finanční či měnové krize či analyzovat výchozí situaci, například pokud chtějí vstoupit do nového odvětví.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the possibilities of using macroeconomic analysis for creating a business strategy. The thesis examines the research assumption that macroeconomic analysis makes business strategies more robust. In the diploma thesis, two main topics were examined. First it was a macroeconomic analysis and then business strategies. At the end of the diploma theses, the findings from both key topics are examined in two case studies and then the benefits of macroeconomic analysis are evaluated. The author evaluated that macroeconomic analysis should be a part of every business strategy. Through it, companies can prepare for various scenarios of economic development, anticipate possible financial or monetary crises, or analyse the initial situation, for example, if they want to enter a new sector.
Klíčová slova
Ekonomie, makroekonomie, makroekonomická analýza, strategie, podnik
Klíčová slova v angličtině
Economy, macroeconomy, macroeconomics analysis, strategy, company
Rozsah průvodní práce
93 s. (142 703 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití makroekonomické analýzy při tvorbě podnikové strategie. Diplomová práce zkoumá výzkumný předpoklad, že makroekonomická analýza činí podnikové strategie robustnější. V diplomové práci byly zkoumány dvě hlavnítémata. Nejdříve se jednalo o makroekonomickou analýzu a následně o podnikové strategie. V závěru práce jsou získané poznatky z obou stěžejních témat zkoumány na dvou případových studiích a následně je vyhodnocen přínos makroekonomické analýzy. Autorka zhodnotila, že makroekonomická analýza, by měla být součástí každé podnikové strategie. Podniky se skrze ni mohou připravit na různé scénáře ekonomického vývoje, předvídat možné finanční či měnové krize či analyzovat výchozí situaci, například pokud chtějí vstoupit do nového odvětví.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the possibilities of using macroeconomic analysis for creating a business strategy. The thesis examines the research assumption that macroeconomic analysis makes business strategies more robust. In the diploma thesis, two main topics were examined. First it was a macroeconomic analysis and then business strategies. At the end of the diploma theses, the findings from both key topics are examined in two case studies and then the benefits of macroeconomic analysis are evaluated. The author evaluated that macroeconomic analysis should be a part of every business strategy. Through it, companies can prepare for various scenarios of economic development, anticipate possible financial or monetary crises, or analyse the initial situation, for example, if they want to enter a new sector.
Klíčová slova
Ekonomie, makroekonomie, makroekonomická analýza, strategie, podnik
Klíčová slova v angličtině
Economy, macroeconomy, macroeconomics analysis, strategy, company
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů, výzkumného předpokladu a výzkumných otázek.
Přínos makroekonomické analýzy pro tvorbu podnikové strategie
Případová studie
Vyhodnocení výzkumného předpokladu, závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů, výzkumného předpokladu a výzkumných otázek.
Přínos makroekonomické analýzy pro tvorbu podnikové strategie
Případová studie
Vyhodnocení výzkumného předpokladu, závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
MLADÁ FRONTA. 2020 -. Český export a podnikání. Praha: Mladá fronta. ISSN 1212-3129
HOOVER, K. D. 2011. Applied Intermediate Macroeconomics. Cambridge: University Press. ISBN 978-0-521-76388-2
NIEPELT, Dirk. 2019. Macroeconomics analysis. Cambridge: The MIT Press. ISBN 978-0-262-04347-2
ROJÍČEK, Marek, Vojtěch SPĚVÁČEK, Jan VEJMĚLEK, Eva ZAMRAZILOVÁ a Václav ŽĎÁREK. 2016. Makroekonomická analýza: teorie a praxe. Praha: GRADA Publishing, Expert. ISBN 978-80-247-5858-9
ŠTĚRBOVÁ, Ludmila. 2013. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. Praha: GRADA Publishing, Expert. ISBN 978-80-247-4694-4.
ZAMRAZILOVÁ, Eva. 2017. Praktické příklady z makroekonomické analýzy. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-2252-4.
HITT Michael A. 2019. Strategic management. Concepts and Cases. Global edition. 13th ed. Mason, Ohio: Cengage Learning, Inc. ISBN 978-0-357-03383-8
MLADÁ FRONTA. 2020 -. Český export a podnikání. Praha: Mladá fronta. ISSN 1212-3129
HOOVER, K. D. 2011. Applied Intermediate Macroeconomics. Cambridge: University Press. ISBN 978-0-521-76388-2
NIEPELT, Dirk. 2019. Macroeconomics analysis. Cambridge: The MIT Press. ISBN 978-0-262-04347-2
ROJÍČEK, Marek, Vojtěch SPĚVÁČEK, Jan VEJMĚLEK, Eva ZAMRAZILOVÁ a Václav ŽĎÁREK. 2016. Makroekonomická analýza: teorie a praxe. Praha: GRADA Publishing, Expert. ISBN 978-80-247-5858-9
ŠTĚRBOVÁ, Ludmila. 2013. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. Praha: GRADA Publishing, Expert. ISBN 978-80-247-4694-4.
ZAMRAZILOVÁ, Eva. 2017. Praktické příklady z makroekonomické analýzy. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-2252-4.
HITT Michael A. 2019. Strategic management. Concepts and Cases. Global edition. 13th ed. Mason, Ohio: Cengage Learning, Inc. ISBN 978-0-357-03383-8