Bakalářská práce se zabývá image vybrané destinace, kterou jsou Krkonoše. Účelem této práce bylo navrhnout možná řešení, která by mohla turistické destinaci Krkonoše pomoci ke zlepšení image a k pozitivnějšímu vnímání ze strany návštěvníků. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části se práce zaměřuje na obecné definice cestovního ruchu, destinace cestovního ruchu a image destinace. Dále je popsáno vnímání image destinace z pohledu návštěvníka, utváření image a její vývoj.
Praktická část se věnuje představení vybrané destinace Krkonoše z hlediska cestovního ruchu a popisuje hlavní turistické cíle. Následuje marketingový výzkum v podobě dotazníkového šetření a jeho vyhodnocení. V poslední části jsou navržena doporučení ke zlepšení image Krkonoš.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with destination image of Krkonoše. The purpose of this thesis was to suggest possible solutions that could help the tourist destination to improve the image and to a more positive perception by visitors. The thesis is divided into the theoretical and practical part.
The theoretical part is focused on general definitions of tourism, tourist destination and destination image. It also describes the perception of the destination image from the point of view of a visitor, the formation of the image and its development. The practical part deals with introduction of tourist destination Krkonoše and describes the main tourist attractions. This is followed by marketing research in the form of questionnaire survey and its evaluation. The last part is focused on recommendations for improving the destination image of Krkonoše.
Bakalářská práce se zabývá image vybrané destinace, kterou jsou Krkonoše. Účelem této práce bylo navrhnout možná řešení, která by mohla turistické destinaci Krkonoše pomoci ke zlepšení image a k pozitivnějšímu vnímání ze strany návštěvníků. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části se práce zaměřuje na obecné definice cestovního ruchu, destinace cestovního ruchu a image destinace. Dále je popsáno vnímání image destinace z pohledu návštěvníka, utváření image a její vývoj.
Praktická část se věnuje představení vybrané destinace Krkonoše z hlediska cestovního ruchu a popisuje hlavní turistické cíle. Následuje marketingový výzkum v podobě dotazníkového šetření a jeho vyhodnocení. V poslední části jsou navržena doporučení ke zlepšení image Krkonoš.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with destination image of Krkonoše. The purpose of this thesis was to suggest possible solutions that could help the tourist destination to improve the image and to a more positive perception by visitors. The thesis is divided into the theoretical and practical part.
The theoretical part is focused on general definitions of tourism, tourist destination and destination image. It also describes the perception of the destination image from the point of view of a visitor, the formation of the image and its development. The practical part deals with introduction of tourist destination Krkonoše and describes the main tourist attractions. This is followed by marketing research in the form of questionnaire survey and its evaluation. The last part is focused on recommendations for improving the destination image of Krkonoše.
Vymezení dimenzí a atributů image turistické destinace
Návrh a realizace marketingového výzkumu image turistické destinace Krkonoš
Vyhodnocení výzkumu a návrh doporučení pro zlepšení image destinace Krkonoš
Zásady pro vypracování
Charakteristika turistické destinace Krkonoš
Teoretická východiska image turistické destinace
Vymezení dimenzí a atributů image turistické destinace
Návrh a realizace marketingového výzkumu image turistické destinace Krkonoš
Vyhodnocení výzkumu a návrh doporučení pro zlepšení image destinace Krkonoš
Seznam doporučené literatury
HOLEŠINSKÁ, A. 2012. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5847-7.
JAKUBÍKOVÁ, D. 2012. Marketing v cestovním ruchu. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4209-0.
PALATKOVÁ, M. 2011. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-3749-2.
RÝGLOVÁ, K, BURIAN, M. a I. VAJČNEROVÁ. 2011. Cestovní ruch: podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4039-3.
SCHWAIGHOFER, V. 2014. Tourist destination images and local culture. Salzburg: Springer Gabler. ISBN 978-3-658-04520-3.
RAMSEOOK-MUNHURUUN, P., SEEBALUCK, V.N. a P. NAIDOO. 2015. Examining the structurtal relationships of destination image, perceived value, tourist satisfaction and loyalty: case of Mauritius. Procedia \textendash Social and Behavioural Sciences 175. s. 252-259.
MANO, A. a R.A. DA COSTA. 2015. A conceptual model of the antecedents and consequences of tourist destination image. Procedia Economics and Finance 23, s. 15-22.
PROQUEST. 2020 Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. Dostupné z http://knihovna.tul.cz
Konzultant: Bc. Ondřej Mach
Seznam doporučené literatury
HOLEŠINSKÁ, A. 2012. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5847-7.
JAKUBÍKOVÁ, D. 2012. Marketing v cestovním ruchu. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4209-0.
PALATKOVÁ, M. 2011. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-3749-2.
RÝGLOVÁ, K, BURIAN, M. a I. VAJČNEROVÁ. 2011. Cestovní ruch: podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4039-3.
SCHWAIGHOFER, V. 2014. Tourist destination images and local culture. Salzburg: Springer Gabler. ISBN 978-3-658-04520-3.
RAMSEOOK-MUNHURUUN, P., SEEBALUCK, V.N. a P. NAIDOO. 2015. Examining the structurtal relationships of destination image, perceived value, tourist satisfaction and loyalty: case of Mauritius. Procedia \textendash Social and Behavioural Sciences 175. s. 252-259.
MANO, A. a R.A. DA COSTA. 2015. A conceptual model of the antecedents and consequences of tourist destination image. Procedia Economics and Finance 23, s. 15-22.
PROQUEST. 2020 Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. Dostupné z http://knihovna.tul.cz
Konzultant: Bc. Ondřej Mach
Přílohy volně vložené
práce obsahuje pouze přílohy vázané v práci
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.