Cílem bakalářské práce je zhodnotit konkurenceschopnost společnosti Crystalex CZ, s. r. o. při vstupu na nový zahraniční trh a navrhnout možná doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti podniku. V teoretické části jsou definovány pojmy konkurenceschopnosti, jako je konkurence, konkurenceschopnost a konkurenční výhoda. Dále jsou vysvětleny pojmy týkající se mezinárodního obchodu, jakými jsou formy vstupu na zahraniční trh a rizika. Další kapitola se zabývá situační analýzou prostředí podniku, přesněji PEST analýzou, Porterovým modelem pěti konkurenčních sil a SWOT analýzou. V praktické části je provedena charakteristika společnosti a zanalyzováno vnitřní i vnější prostředí podniku na finském trhu pomocí poznatků a analýz z teoretické části. Na závěr je zhodnocena konkurenceschopnost společnosti na finském trhu, uvedeny její konkurenční výhody a navrhnuta doporučení, jak by mohla společnost konkurenceschopnost ještě zvýšit.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to evaluate the competitiveness of the company Crystalex CZ, s. r. o. in entering a new foreign market and to suggest recommendations for increasing the competitiveness of the company. The theoretical part defines the concepts of competitiveness, such as competition, competitiveness and competitive advantage. Furthermore, the concepts related to international trade, such as international entry modes and risks, are explained. The next chapter deals with the situational analysis of the company's environment, more precisely the PEST analysis, Porter's five forces model and SWOT analysis. The practical part describes the company and analyses the business environment in the Finnish market using knowledge and analysis from the theoretical part. Finally, the company's competitiveness on the Finnish market is evaluated, its competitive advantages are presented and recommendations are proposed on how the company could further increase its competitiveness.
Klíčová slova
Formy vstupu, konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, mezinárodní rizika, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competition, competitiveness, competitive advantage, international entry modes, international risks, PEST analysis, Porter's five forces model, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zhodnotit konkurenceschopnost společnosti Crystalex CZ, s. r. o. při vstupu na nový zahraniční trh a navrhnout možná doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti podniku. V teoretické části jsou definovány pojmy konkurenceschopnosti, jako je konkurence, konkurenceschopnost a konkurenční výhoda. Dále jsou vysvětleny pojmy týkající se mezinárodního obchodu, jakými jsou formy vstupu na zahraniční trh a rizika. Další kapitola se zabývá situační analýzou prostředí podniku, přesněji PEST analýzou, Porterovým modelem pěti konkurenčních sil a SWOT analýzou. V praktické části je provedena charakteristika společnosti a zanalyzováno vnitřní i vnější prostředí podniku na finském trhu pomocí poznatků a analýz z teoretické části. Na závěr je zhodnocena konkurenceschopnost společnosti na finském trhu, uvedeny její konkurenční výhody a navrhnuta doporučení, jak by mohla společnost konkurenceschopnost ještě zvýšit.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to evaluate the competitiveness of the company Crystalex CZ, s. r. o. in entering a new foreign market and to suggest recommendations for increasing the competitiveness of the company. The theoretical part defines the concepts of competitiveness, such as competition, competitiveness and competitive advantage. Furthermore, the concepts related to international trade, such as international entry modes and risks, are explained. The next chapter deals with the situational analysis of the company's environment, more precisely the PEST analysis, Porter's five forces model and SWOT analysis. The practical part describes the company and analyses the business environment in the Finnish market using knowledge and analysis from the theoretical part. Finally, the company's competitiveness on the Finnish market is evaluated, its competitive advantages are presented and recommendations are proposed on how the company could further increase its competitiveness.
Klíčová slova
Formy vstupu, konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, mezinárodní rizika, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competition, competitiveness, competitive advantage, international entry modes, international risks, PEST analysis, Porter's five forces model, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Teoretická východiska konkurenceschopnosti
Teoretická východiska mezinárodního obchodu
Charakteristika vybraného podniku
Analýza vybraného podniku
Zhodnocení analýzy konkurenceschopnosti vybraného podniku
Závěr a doporučení
Zásady pro vypracování
Teoretická východiska konkurenceschopnosti
Teoretická východiska mezinárodního obchodu
Charakteristika vybraného podniku
Analýza vybraného podniku
Zhodnocení analýzy konkurenceschopnosti vybraného podniku
Závěr a doporučení
Seznam doporučené literatury
ALBAUM, Gerald S., Edwin DUERR a Alexander JOSIASSEN . 2016. International marketing and export management. Harlow: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-01692-4
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. 2012. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C.H.Beck. ISBN 978-80-7400-224-3
HALÍK, Jaroslav a Helena FIALOVÁ. 2016. Strategie vstupu firem na zahraniční trhy. Praha: Metropolitan University Prague Press. ISBN 978-80-87956-51-9
MAGRETTA, Joan. 2015. Michael Porter jasně a srozumitelně. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-251-2
MOLNÁR, Zdeněk. 2012. Competitive intelligence, aneb, Jak získat konkurenční výhodu. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1908-1
ALBAUM, Gerald S., Edwin DUERR a Alexander JOSIASSEN . 2016. International marketing and export management. Harlow: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-01692-4
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. 2012. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C.H.Beck. ISBN 978-80-7400-224-3
HALÍK, Jaroslav a Helena FIALOVÁ. 2016. Strategie vstupu firem na zahraniční trhy. Praha: Metropolitan University Prague Press. ISBN 978-80-87956-51-9
MAGRETTA, Joan. 2015. Michael Porter jasně a srozumitelně. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-251-2
MOLNÁR, Zdeněk. 2012. Competitive intelligence, aneb, Jak získat konkurenční výhodu. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1908-1