Bakalářská práce se zabývá Konkurenceschopností vybraného subjektu v oblasti cestovního ruchu. Vybraným subjektem je cestovní kancelář Čedok. Hlavním cílem práce je zjistit, zda je Čedok na trhu konkurenceschopný. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy důležité pro pochopení tématu bakalářské práce. Dále se teoretická část soustředí na oblast marketingu, konkrétně na marketingové prostředí a marketingový mix služeb. Praktická část se zabývá zejména charakteristikou vybraného subjektu, jeho historií a aplikováním analýz pro zjištění konkurenceschopnosti. Pro zhodnocení vybraného subjektu je v práci využita analýza SWOT. Závěrem práce je zjištěno, zda je vybraný subjekt na trhu konkurenceschopný.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the Competitiveness of a selected entity in the field of tourism. The selected subject is the Čedok travel agency. The main goal of this work is to find out whether Čedok is competitive on the market. The bachelor thesis consists of two parts. The theoretical part explains the basic concepts important for understanding the topic of the bachelor's thesis. Furthermore, the theoretical part focuses on the field of marketing, specifically on the marketing environment and marketing mix of services. The practical part deals mainly with the characteristics of the selected subject, its history and the application of analyzes to determine competitiveness. SWOT analysis is used in the work to evaluate the selected subject. At the end of the work it is found out whether the selected subject is competitive on the market.
Bakalářská práce se zabývá Konkurenceschopností vybraného subjektu v oblasti cestovního ruchu. Vybraným subjektem je cestovní kancelář Čedok. Hlavním cílem práce je zjistit, zda je Čedok na trhu konkurenceschopný. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy důležité pro pochopení tématu bakalářské práce. Dále se teoretická část soustředí na oblast marketingu, konkrétně na marketingové prostředí a marketingový mix služeb. Praktická část se zabývá zejména charakteristikou vybraného subjektu, jeho historií a aplikováním analýz pro zjištění konkurenceschopnosti. Pro zhodnocení vybraného subjektu je v práci využita analýza SWOT. Závěrem práce je zjištěno, zda je vybraný subjekt na trhu konkurenceschopný.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the Competitiveness of a selected entity in the field of tourism. The selected subject is the Čedok travel agency. The main goal of this work is to find out whether Čedok is competitive on the market. The bachelor thesis consists of two parts. The theoretical part explains the basic concepts important for understanding the topic of the bachelor's thesis. Furthermore, the theoretical part focuses on the field of marketing, specifically on the marketing environment and marketing mix of services. The practical part deals mainly with the characteristics of the selected subject, its history and the application of analyzes to determine competitiveness. SWOT analysis is used in the work to evaluate the selected subject. At the end of the work it is found out whether the selected subject is competitive on the market.
Charakteristika vybraného subjektu z oblasti cestovního ruchu
Analýza konkurenceschopnosti vybraného subjektu z oblasti cestovního ruchu
Zhodnocení výsledků provedené analýzy
Doporučení na zlepšení v oblasti konkurenceschopnosti
Zásady pro vypracování
Teoretická východiska konkurenceschopnosti
Charakteristika vybraného subjektu z oblasti cestovního ruchu
Analýza konkurenceschopnosti vybraného subjektu z oblasti cestovního ruchu
Zhodnocení výsledků provedené analýzy
Doporučení na zlepšení v oblasti konkurenceschopnosti
Seznam doporučené literatury
KAŠŤÁK, Ondřej, Milan KITTNER, Eva MRÁČKOVÁ, Monika PALATKOVÁ a Josef ŠESTÁK. 2013. Management cestovních kanceláří a agentur. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-3751-5.
Kislingerová, Eva. 2014. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky: v globální světové ekonomice. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-537-4.
RAO, Canakapalli Bhaktavatsala. 2016. Competitive Strategy: A Contemporary Retake. Chennai: Notion Press. ISBN 978-1-946436-69-6.
RAŠOVSKÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. 2017. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha: GRADA Publishing. ISBN 987-80-271-9922-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb - efektivně a moderně 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-5037-8.
Konzultant: Lenkendörferová Silvie, vedoucí pobočky a prodejce, CK ČEDOK a.s. Liberec
Seznam doporučené literatury
KAŠŤÁK, Ondřej, Milan KITTNER, Eva MRÁČKOVÁ, Monika PALATKOVÁ a Josef ŠESTÁK. 2013. Management cestovních kanceláří a agentur. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-3751-5.
Kislingerová, Eva. 2014. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky: v globální světové ekonomice. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-537-4.
RAO, Canakapalli Bhaktavatsala. 2016. Competitive Strategy: A Contemporary Retake. Chennai: Notion Press. ISBN 978-1-946436-69-6.
RAŠOVSKÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. 2017. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha: GRADA Publishing. ISBN 987-80-271-9922-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb - efektivně a moderně 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-5037-8.